Kun rakastuu vain kerran
Miksi kaikki aina leimaa pakkomielteiseksi tai kehoittaa menemään hoitoon, mutta samaan aikaan ihastellen katsellaan niitä pareja, jotka olleet yhdessä ja rakastaneet toisiaan 50v. Ja siihen jopa tähdätään.
Miksi on niin mahdoton ajatus, että jotkut ihmiset vain rakastuvat esim. Kerran elämässään ja joskus se ei toimi. Ja silloin siitä rakkaudesta ei pääse yli. En tarkoita stalkkaamista tai menneessä roikkumista vaan sitä, että hyväksyy, että koki rakkauden, ei saanut vastakaikua, antaa sen toisennmennä, mutta itselle on ok, ettei edes halua toista rakkautta elämässä.
Jotkut rakastuvat monta kertaa. Toiset rakastuvat vain kerran. Jotkut muutamia.
Joskus käy niin hyvin, että vain kerran rakastuva rakastuu sellaiseen, joka rakastaa takaisin, ja ollaan loppu elämä yhdessä. Joskus rakastuu kerran, mutta toinen ei ja silloin päättä jäädä yksin, koska se rakkaus, jota sai kokea toisen kanssa, vaikka ei sille kaikua saanut, oli tarpeeksi.
Minä rakastuin kerran. Sattui se tajuta, että en tule saamaan elokuvista tuttua rakkaustarinaa, kun en saanut vastarakkautta. Aikani tapailin muita miehiä, mutta lopulta ymmärsin, että minulla oli antaa rakkautta vain yhdelle. Nykyään elän hyvää elämää. En ole yksinäinen, vaikka parisuhdetta ei ole. Olen saanut tuntea rakkautta ja olen siitä onnellinen.