Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi olla että tosi runsaat menkat mutta rauta aina normaali??

Vierailija
10.03.2022 |

Hemoglobiini ok, läääkäri sanoi että hyvä. Silti vuodan aina kun sikaa tapettaisi. Mistä se veri lähtee ja miksei se näy minussa että menetän niin paljon verta joka kuukaus?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaa rautavarastot hemoglobiinin sijaan.

Vierailija
2/7 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsekkaa rautavarastot hemoglobiinin sijaan.

Lääkäri ei sanonut mitään näistä ja kysyin , sanoin ettei tarvi olla huolissaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hemoglobiini on pyörinyt jo vuosia n. 130-140. Synnytyksen jälkeen oli kuukausia hutera olo, vaikka en menettänyt paljon verta.

Hemoglobiini oli yhä yli 120, mutta ferritiini oli 5. Pääsin onneksi infuusioon ja kohensi oloa. Ei siis kannata tuijottaa vain hemoglobiinia, ei yksistään kerro mitään.

Vierailija
4/7 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla hemoglobiini on pyörinyt jo vuosia n. 130-140. Synnytyksen jälkeen oli kuukausia hutera olo, vaikka en menettänyt paljon verta.

Hemoglobiini oli yhä yli 120, mutta ferritiini oli 5. Pääsin onneksi infuusioon ja kohensi oloa. Ei siis kannata tuijottaa vain hemoglobiinia, ei yksistään kerro mitään.

Miksei sitten lääkäri kertonut tästä mitään? Ei edes ollut huolissaan.

Vierailija
5/7 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mittauttaa ferritiini, vaikka ilman lähetettä. Raudanpuute on tosi yleinen mutta alidiagnosoitu vaiva. Arvo joka on alle 30, tarkoittaa tyhjiä rautavarastoja, ja oireita on usein silloin, jos arvo on alle 70. Hyvä arvo on mieluusti yli 100, ainakin jos urheilee.

Minun elämänlaatuni parani paljon, kun sain raudanpuutteen hoidettua noin vuoden kestäneen rautakuurin myötä.

Vierailija
6/7 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lääkärit eivät oikeastaan tiedä siitä asiasta paljoakaan, ja pitävät sitä trendinä.

Vierailija
7/7 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama juttu mutta Hb ja ferritiini järkyn korkeat kaikesta huolimatta, ei silti ole todettu hemokromatoosia tai muutakaan erityistä.

Luonnonoikku

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän