Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maajussille morsian OFFICIAL 2022

Vierailija
10.03.2022 |

Eiku menoks!
Hyvin nuori varsinkin tuo eka poju.

Kommentit (4633)

Vierailija
4181/4633 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalevi on 3-kymppiseksi vanhan näköinen, rujo, elintavat näkyy ja siksi luotaantyöntävä ulkonäöltään. Ei ole koulutusta ja huumorintajukin rajoittuu oravan rääkkäämisellä fantasioitiin. Kertoo paljon, jos pitää tällaista hyvänä miehenä.

Osa meistä on nuorena vanhemman näköinen "vanhana syntynyt". Ja sitten kun ikää tulee, ei vanhenekaan niin paljon kuin muut. Kalevi voi hyvinkin näyttää 50-60 -vuotiaana nuoremmalta kuin moni samanikäinen. 

"Vanhana syntynyt" tarkoittaa kyllä henkisiä ominaisuuksia, samaan tapaan kuin joku on "vanha sielu". Ei ulkonäköä. :D Mitä lie Kalevi touhunnut kun noin vanhalta näyttää 30v.

"Vanhoissa nahkoissa" syntynyt kuvaa ulkoista rapistuneisuutta. 

Vierailija
4182/4633 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulhasehdokas joka jo ensimmäisen viikon aikana vierailulla minun kotonani alkaisi viritellä orava-ansoja olisi kyllä aika outo tapaus. Pyytäisin lopettamaan. Ja jos olisi minulta siihen lupaa pyytänyt niin ei olisi saanut.

Ensinnäkin miten sellainen tulee edes mieleen ja toiseksi miksi. Kertoo ihmisen ajatusmaailmasta jotain, ei välttämättä olisi samalla aaltopituudella kanssani.

No, kai se oli A-R mielestä ok.

Ja näitten palstalaisten mielestä jopa enemmän kuin ok, se olisi ihanaa.

Orava saa todella pahoha tuhoja rakennuksessa. On vaikea myös hävittää ja karkoittaa.  Meillä mökillä todellinen ongelma.

Niinpä juuri. Minullakin on ollut ongelmana mökillä. Nyt taitaa olla muuttanut jo pois sieltä, kun lintujen ruokinnan lopettamisesta on kohta kymmenen vuotta. Ei se orava ole jyrsijänä kummempi kuin rotta.

Höpö höpö! Ainahan syy löydetään eläinten vihaamiseen. Minun pihallani eivät oravat ole tehneet mitään vahinkoa rakennuksiin tai muuhunkaan.

Et ole vielä huomannut. Orava on kovin itsekäs eläin. Vartioi lintujen ruokinta paikkaa niin, ettei mikään lintu saanut tuolilla. Roikkui vaikka pää alaspäin ja tilattiin ajoi pois.

Meillä oravat syövät ja saavat syödä yhdessä lintujen kanssa. Ovat sulassa sovussa lintulaudalla.

Minäkin alan ruokkia, jos korvaat niiden tekemät tuhot ja se on useita tonneja. Nyt jyrsijäverkot asennettu kaikkien rakennusten ylä-ja alapäähän, mutta NUO p...keleet repivät niitäkin.

Ehkä teidän kannattaa rakentaa katollinen muuri rakennustenne ympärille niin, ettei hyttysetkään pääse pilaamaan rakennuksianne ja häiritsemään rauhaanne oravista puhumattakaan. Siellä on sitten mukava asustella ylhäässä yksinäisyydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4183/4633 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulhasehdokas joka jo ensimmäisen viikon aikana vierailulla minun kotonani alkaisi viritellä orava-ansoja olisi kyllä aika outo tapaus. Pyytäisin lopettamaan. Ja jos olisi minulta siihen lupaa pyytänyt niin ei olisi saanut.

Ensinnäkin miten sellainen tulee edes mieleen ja toiseksi miksi. Kertoo ihmisen ajatusmaailmasta jotain, ei välttämättä olisi samalla aaltopituudella kanssani.

No, kai se oli A-R mielestä ok.

Ja näitten palstalaisten mielestä jopa enemmän kuin ok, se olisi ihanaa.

Orava saa todella pahoha tuhoja rakennuksessa. On vaikea myös hävittää ja karkoittaa.  Meillä mökillä todellinen ongelma.

Miks pitää aina olla hävittämässä. Oli kyllä törkeää toimintaa. Tuollainen olisi saanut minulta heti lähtöpassit tai jos ei olisi voinut heti häätää, olisi minulle ollut tuon jälkeen kuin ilmaa, en olisi noteerannut lainkaan noin törkeää ihmistä.

Minulla on oravia tuossa pihalla. Joka päivä katselen, että tuleeko, sillä ruokin niitä. Ostin niitä varten pähkinöitä. Hiukan annan päivittäin, että eivät ihan opi että kaikki ruoka tulee valmiina. Käpyjä ovat laittaneet puun oksien haaraan hienosti asettelevat.

Todella typerää! Kyllä se mieli muuttuu, kun talosta eristeet häviävät, kylmä tulee sisälle ja kallis remontti tulossa. Vihaan niitä![/quote

Asun 40-luvulla rakennetussa omakotitalossa ja pihapiirissämme on aina ollut oravia. Jos ne eivät ole 80:ssä vuodessa tuhonneet taloamme, niin aika outoa olisi nyt niin tapahtuvan. Ihminen löytää aina syyn vihaansa, jos oma elämä ei ole tasapainossa.

Samoin, ei mitään vahinkoja, yli 40 v asunut talossa ja aina ollut oravia pihapiirissä, myös oravan pesä. (Olen siis tuo joka niitä pähkinöitä niille ostan)

Vierailija
4184/4633 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsästäjämilitaristi A-R löysi elähtäneen eläinvihaaja-juntin. Match made in heaven.

Komea opettaja olikin liian laatumies, Kalevin vastakohta.

Vierailija
4185/4633 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metsästäjämilitaristi A-R löysi elähtäneen eläinvihaaja-juntin. Match made in heaven.

Opettaja oli ehkä liian fiksu ja komea.

Ei sopinut pirtaan.

Vierailija
4186/4633 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sopinut pirtaan.

Niin fiksu tämä ope ei ollut, että ymmärtäisi millaista on A-R elämä ja työ maatilalla. Ope olisi halunnut lomailla maatilalla koko kesän

Vierailija
4187/4633 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sopinut pirtaan.

Niin fiksu tämä ope ei ollut, että ymmärtäisi millaista on A-R elämä ja työ maatilalla. Ope olisi halunnut lomailla maatilalla koko kesän

Niin kuin hän sanoi: että haluaa elämäänsä muutosta:) voisi mennä ensin maatalouslomittajaksi ja lypsää kunnassa esim vuoden. Kysytään sitten uudelleen onko muutos sopiva. Muutos varmasti:)

Vierailija
4188/4633 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ope hyppäs heti uuteen suhteeseen ja tuli ohjelmaan lähes suoraan suhteesta. Että sillä lailla. Oli varmaan sinänsä reilu, että kertoi.

Vierailija
4189/4633 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Arhosta ja Kalevista ei tullut paria, koska Arholla on valtava läheisyyden tarve ja Kalevi ei halua kokoajan halata ja puristella kumppania.

Vierailija
4190/4633 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaja on fiksu, koulutettu ihminen. Miksi hänen älykkyyttään vähätellään. Tuskinpa olisi lähtenyt tällaiseen ohjelmaan, jos maatilalla eläminen ei kiinnostaisi.

Vierailija
4191/4633 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettaja on fiksu, koulutettu ihminen. Miksi hänen älykkyyttään vähätellään. Tuskinpa olisi lähtenyt tällaiseen ohjelmaan, jos maatilalla eläminen ei kiinnostaisi.

A-R oli ihan itse tehnyt tuon havainnon tästä opesta eli opella oli aivan liian ruusuinen kuva elämisestä maatilalla. Niin olisihan se kiva elää maatilalla se pitkä kesäloma koulusta ja kun tilalla on vielä muutama hieno lomamökkikin aina joskus niissä voi olla vapaita päiviä.

Vierailija
4192/4633 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aleksia jotkut väittivät laskelmoivaksi, kun antoi sydän-kaulakorun. Mutta Kalevin antamat villasukat heti kirjeen yhteydessä eivät tietenkään olleet laskelmoituja... Itse olen epäillyt alusta asti, etteivät ne edes olleet hänen itsensä kutomat. Varmaan ostettu jostakin kyläkaupasta.

Vierailija
4193/4633 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aleksia jotkut väittivät laskelmoivaksi, kun antoi sydän-kaulakorun. Mutta Kalevin antamat villasukat heti kirjeen yhteydessä eivät tietenkään olleet laskelmoituja... Itse olen epäillyt alusta asti, etteivät ne edes olleet hänen itsensä kutomat. Varmaan ostettu jostakin kyläkaupasta.

Minusta laskelmoitua ja vilpillistä on lahjan antaminen tuntematta ihmistä vielä ollenkaan. Aleksi toimi oikein.

Vierailija
4194/4633 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A-R oli ihan itse tehnyt tuon havainnon tästä opesta eli opella oli aivan liian ruusuinen kuva elämisestä maatilalla. Niin olisihan se kiva elää maatilalla se pitkä kesäloma koulusta ja kun tilalla on vielä muutama hieno lomamökkikin aina joskus niissä voi olla vapaita päiviä.

Todellinen syy oli, että opettaja väitti Anna-Reetalle vastaan. Parempi oli valita peräkammarinpoikia (paitsi Aleksi ei ole), ne ei lähde karkuun koskaan.

Onhan se fiksu tämä ope, kun alkoi väittelemään heti ensi treffeillä vastaan. Kovin on opella järkevä suunnitelma päästä viettämään niitä lukuisia kesälomapäiviä maatilalla. Vai pistikö ope vastaan sitä mitä A-R kertoi elämän maatilalla olevan. Kyllä minä opettajana tiedän aina paremmin kuin sinä itse omasta elämästäsi.

Onpa hassua inttämistä. Jos AR ei tuntenut kemiaa sitä opea kohtaan niin mitä sitten? Kai ohjelman idea on etsiä elämänkumppani juuri itselleen.? Ehkä se oli koko ajan Kalevi, mutta ohjelmassa pitää kolme valita ei neljä. Ja pisteet AR:lle ettei ainakaan katsojille juuri paljastanut ketä kohtaan tunsi lämpimiä ajatuksia. Oli kohtelias kaikille.

Vierailija
4195/4633 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa a. Ensin ketjussa arvosteltiin Vappua, sitten Victoriaa, Arhoa , Joonasta ja nyt ketjuvalloituksen onkin tehnyt Anna-Reetta!! Joitain ottaa päähän, kun mokoma valitsikin itselleen sopivan elämänkumppanin. Ja kyllä, minusta Kalevi oli heittämällä noista sopivin. Aikalailla uskon, ettei AR olisi ottanut ketään, jos ei tunteet olisi olleet mukana.

Vierailija
4196/4633 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että A-R ehdokkaista ei ollut oikein yhtään täysin sopivaa ja valitsi sitten Kalevin kun huomasi, että tämä tykkäsi tehdä maatilan töitä.

Vierailija
4197/4633 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että A-R ehdokkaista ei ollut oikein yhtään täysin sopivaa ja valitsi sitten Kalevin kun huomasi, että tämä tykkäsi tehdä maatilan töitä.

Saatatpa luulla väärin.

Vierailija
4198/4633 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa harvinaisen onnistunut Maajussit-kausi! Hyviä ja aitoja tyyppejä niin jusseissa kuin ehdokkaissakin, miltei kaikki vaikuttivat olevan aidoin motiivein liikkeellä. Ja pareista kaksi vaikuttaa erinomaisen lupaavilta (Arho&Karoliina, A-R&Kalevi). Kahdesta muusta parista ei oikein ota selvää. En jaksa uskoa, että olisivat pitkään yhdessä. Mutta sittenpä kuullaan aikanaan.

Vierailija
4199/4633 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdat, että hän mainitsi, kaikki kolme olivat näppäriä ja kokeneita töissään ja kaikki kolme olivat valmiita muuttamaan tilalle. Taisi se sydän sittenkin valita:)

Vierailija
4200/4633 |
10.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AR ja Kale saa varmaan 3 lasta viel

Ketju on lukittu.