Päivän palkka (ennen veroja) 80e, polttainekustannus työpäivälle 60e. Ei tässä oo mitään järkeä!
Ja joo, olen 11e/h töissä, mutta nyt kun polttoainekustannukset ovat viimeisen 1kk aikana nousseet räjähdysmäisesti niin ei töissäkäynti todellakaan kannata! Jos lopettaisin autolla ajot heti ja pistäisin auton seisontaan, saisin enemmän käyttörahaa elämiseen työkkäristä.
Miksi meidän hallitus ei näe oikesti tätä kansan ahdinkoa?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka hiton pitkä työmatka sulla oikein on. Oman auton kulutuksella tolla määrällä ajaa useamman sata kilometriä. Eihän tossa jää enää vapaa-aikaakaan. Muutto lähemmäs työpaikkaa tai työ lähempää kotia.
Järjetöntä ajella satoja kilometrejä yhden ainoan päivän aikana työmatkoja. Todellakin kannattaa asua sen työpaikan läheisyydessä, alle kymmenen kilometrin matkan voi kulkea jopa polkupyörälläkin. Työmatkani on yhteensä 12 kilometriä ja kuljen sen polkupyörällä.
Entäs sitten? Jos toisella on hyväpalkkainen duuni asuinpaikkakunnalla eikä hän ole valmis muuttamaan toisen puolison työpaikkakunnalle niin vaihtoehdot ovat joko etäsuhde tai ajelu eestaas. Sä et taida tajuta ettei kaikilla ole niin helppo tilanne kuin sulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja. Itse olet valinnut asua kaukana/hankkia työpaikan noin kaukaa. Kyllä niitä töitä tai asuntoja löytyy lähempääkin. Eikä tuommoinen 11e/h työpaikka kuulosta miltään kovin ainutlaatuiselta, mistä kannattaisi pitää kynsin hampain kiinni.
Omalla valinnalla ei ole mitään tekemistä kun työkkäri pakottaa hakemaan töitä yli 100km päästä.
Työttömiltä ei kysellä onko rahaa tankata auto.
Mitäpä jos ihan itse hankkisi työpaikan järkevän etäisyyden päästä kotoaan tai sitten uuden kodin järkevän etäisyyden päästä sopivasta työpaikasta? En mä tunne ketään, jonka työkkäri olisi koskaan mihinkään töihin pakottanut, kun ihan itse on osattu työpaikat hakea omien tarpeiden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja. Itse olet valinnut asua kaukana/hankkia työpaikan noin kaukaa. Kyllä niitä töitä tai asuntoja löytyy lähempääkin. Eikä tuommoinen 11e/h työpaikka kuulosta miltään kovin ainutlaatuiselta, mistä kannattaisi pitää kynsin hampain kiinni.
Omalla valinnalla ei ole mitään tekemistä kun työkkäri pakottaa hakemaan töitä yli 100km päästä.
Työttömiltä ei kysellä onko rahaa tankata auto.Mitäpä jos ihan itse hankkisi työpaikan järkevän etäisyyden päästä kotoaan tai sitten uuden kodin järkevän etäisyyden päästä sopivasta työpaikasta? En mä tunne ketään, jonka työkkäri olisi koskaan mihinkään töihin pakottanut, kun ihan itse on osattu työpaikat hakea omien tarpeiden mukaan.
Ihan kuule olen hakenut töitä läheltä. En vain ole saanut paikkaa.
Sosialistinen hallinto ajaa aina kansalaisvastaista politiikkaa. Alas hallitus.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on työmatka 35km suuntaansa, asun syrjäkylillä, nelivetomaasturi on pakollinen jos haluaa talvella päästä liikkumaan. Auto vie n.8l/100km. Työpäivästä jää käteen 75€, ja siitä dieseliin 20€. Päälle vielä autovero ja muut kustannukset niin ihan just ollaan siinä rajoilla että tulee halvemmaksi jäädä kotiin. Ei mitään järkeä tässä touhussa.
Jos jäisiät työttömäksi siellä syrjäkylillä, niin täytyisihän sulla edelleen se nelivetomaasturi silti olla. Et siis saisi juurikaan säästöä, mutta tulot kyllä romahtaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on työmatka 35km suuntaansa, asun syrjäkylillä, nelivetomaasturi on pakollinen jos haluaa talvella päästä liikkumaan. Auto vie n.8l/100km. Työpäivästä jää käteen 75€, ja siitä dieseliin 20€. Päälle vielä autovero ja muut kustannukset niin ihan just ollaan siinä rajoilla että tulee halvemmaksi jäädä kotiin. Ei mitään järkeä tässä touhussa.
2,2€ litrahinnalla sulla menee dieseliin vähän päälle 12 euroa eikä mitää kahtakymppiä. Älkää viitsikö valehdell
Täällä diesel 2,44e ja bensa jopa 2,80e.
Vaikka diesel maksaisi 2.5€/l niin silti sitä ei pala kuin 14 euron edestä ilmoitetuilla tiedoilla. Eli liioittelua on yli 40%
Ettekö osaa laskea vai onko kiva uhriutua väärillä tiedoilla liioitellen.
Vierailija kirjoitti:
Paska haisee. Yök.
tuliko sinulta köntsät housuun?
Karjanhoitajalla työmatkat voi olla kyllä 250km helposti päivässä ja puolet pitää maksaa omasta pussista 🤔 km korvaus on 25c/km Itsellä helppoa kun käyn vain kerran päivässä tilalla,mutta 90% käy kahdesti,aamu ja iltanavetassa... Pitäisi järjestää majoitus tilalla,tai auto jossa voi nukkua päiväunet. Työvuorojen väli voi olla 9 tuntia joten hankalaa on.
Vierailija kirjoitti:
Karjanhoitajalla työmatkat voi olla kyllä 250km helposti päivässä ja puolet pitää maksaa omasta pussista 🤔 km korvaus on 25c/km Itsellä helppoa kun käyn vain kerran päivässä tilalla,mutta 90% käy kahdesti,aamu ja iltanavetassa... Pitäisi järjestää majoitus tilalla,tai auto jossa voi nukkua päiväunet. Työvuorojen väli voi olla 9 tuntia joten hankalaa on.
Jos auto vie 7 litraa satasella polttoaine maksaa 2.4 euroa, maksaa polttoaine 16.8 centtiä kilometriltä. Eli kahdeksan senttiä jää vielä muihin kuluihin joka kilometri.
Miksi te liioittelette polttoainekulujanne? Ne on helppo laskea
No kerroin kyllä kun soittivat ettei ole autoa. Täti sanoi vaan että aina löytyy joku vaihtoehto. Hämmästyin niin etten tajunnut kysyä että mitä ne on.