Päivän palkka (ennen veroja) 80e, polttainekustannus työpäivälle 60e. Ei tässä oo mitään järkeä!
Ja joo, olen 11e/h töissä, mutta nyt kun polttoainekustannukset ovat viimeisen 1kk aikana nousseet räjähdysmäisesti niin ei töissäkäynti todellakaan kannata! Jos lopettaisin autolla ajot heti ja pistäisin auton seisontaan, saisin enemmän käyttörahaa elämiseen työkkäristä.
Miksi meidän hallitus ei näe oikesti tätä kansan ahdinkoa?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
yhdelle päivälle kustannus 60e...?
Mä ajaisin 60 eurolla n. 500 km tämän hetkisillä bensan hinnoillakin. Paskapuhetta tuo avaus.
Otan osaa. Tuo on aivan kohtuutonta. Tyämatkalustannusten omavastuuosuus pitäisi poistaa tältä vuodelta takautuvasti HETI!
muttakunmuttakun..
Olen jo monta vuotta ihmetellyt, milloin pitkää työmatkaa ajavat, normaalissa työssä käyvät suomalaiset, joita on kehä 3 ulkopuolella PALJON, sävat tarpeeksensa tästä autoterrorismista.
No jos ap on töissä kotihoidossa, kuten itsekin olen, siellä käytetään usein omaa autoa siirtymiin jostasitten saa takautuvasti korvausta joka kyllä ei kata niitä kuluja kokonaan. Mulla esim.päivittäin työssä tapahtumia siirtymiä työnjaosta riippuen 20-70km. Sitten on vielä matka kotoa työpaikalle sillä autolla. Oman auton käyttö työssä on työpaikan saamisen edellytys kunnassa jossa olen töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka hiton pitkä työmatka sulla oikein on. Oman auton kulutuksella tolla määrällä ajaa useamman sata kilometriä. Eihän tossa jää enää vapaa-aikaakaan. Muutto lähemmäs työpaikkaa tai työ lähempää kotia.
Olen kotihoidossa töissä. Saan nimellisen bensakorvauksen, mutta ei se lähellekään kata todellisia kuluja
Ilmoitat työnantajalle, ettei sinulla ole varaa oman auton käyttöön. Sulaa hulluutta tuollainen. Hoitajalle löytyy töitä muualtakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten maailmanmarkkinahinnat on hallituksen vika?
Ja kuinka kaukana sä oikein asut työpaikasta, jos polttoainekulut on noin isot? Mä ajan 60 egellä kolme viikkoa työmatkoja.Kekkosen aikana oli Neuvostoliitto ja Kekkonen osasi hoitaa asiat niin että joka kylässä oli talkkarit lääkärit ja pankkipalvelut sekä kaikilla oli töitä. Kekkonen teki hätätilan kun työttömiä oli 50 000. Lisäksi Kekkosen aikana saatiin idästä halpaa öljyä.
Miten on mahdollista että asiat on 40 vuoden jälkeen Huonommin kuin 1982???
Nykyhallitus on huolissaan vain ilmastohätätilasta, eivätkä sitäkään osaa ratkaista. Kotimainen turve piti saada alas, hehkutettiin vihreää siirtymää mikä on nyt paljastunut Venäjän sotakoneiston rahoitusvälineeksi. Eli vihreä siirtymä tarkoittaa puuhakkeen, öljyn ja kaasun ostoa ja kuljettamista tänne, sen sijaan että käytettäisiin kotimaista raaka-ainetta. Jotenkin tämä vihreä siirtymä on saatu uskoteltua ilmastoystävälliseksi. Nyt sitten vaaditaan irtautumista Venäjäriippuvuudesta, vaikka ihan itse on 💚 politiikka sen aiheuttanut. Tilalle ei ole osoittaa mitään toimivaa ratkaisua, polttoon perustumaton lämmöntuotanto on realismia ehkä 10v päästä.
Tästä johtuen energiaratkaisut pitäisi tehdä Täysin politiikoista riippumatta. Siirtyä uuden sukupolven energiaratkaisuihin esim. vetyenergiaan ja geotermaaliseen energiaan niin että heilahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yhdelle päivälle kustannus 60e...?
Mä ajaisin 60 eurolla n. 500 km tämän hetkisillä bensan hinnoillakin. Paskapuhetta tuo avaus.
Sinulla on ilmeisen pienikulutuksellinen auto ja lisäksi puhut matka-ajosta. Sitä ei voi verrata kaupunkiajoon ja myös esim. kotihoidossa autoa starttaillaan vähän väliä joka kuluttaa myös polttoainetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka hiton pitkä työmatka sulla oikein on. Oman auton kulutuksella tolla määrällä ajaa useamman sata kilometriä. Eihän tossa jää enää vapaa-aikaakaan. Muutto lähemmäs työpaikkaa tai työ lähempää kotia.
Olen kotihoidossa töissä. Saan nimellisen bensakorvauksen, mutta ei se lähellekään kata todellisia kuluja
0,46 e/kilometri on oman auton käytön veroton korvaus..Eli sadalla kilometrillä 46e, bensa maksaa vaikka 2.3e/l niin saat sillä 20 litraa löpöä jolla huristelee vaikkapa 6l/100km kulutuksella 330 km. Ei mikään nimellinen korvaus vaan ihan iso raha jos enemmänkin joudut ajamaan.
Pitää ottaa myös huomioon auton kuluminen, verotus ja vakuutukset.
Mulla on työmatka 35km suuntaansa, asun syrjäkylillä, nelivetomaasturi on pakollinen jos haluaa talvella päästä liikkumaan. Auto vie n.8l/100km. Työpäivästä jää käteen 75€, ja siitä dieseliin 20€. Päälle vielä autovero ja muut kustannukset niin ihan just ollaan siinä rajoilla että tulee halvemmaksi jäädä kotiin. Ei mitään järkeä tässä touhussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten maailmanmarkkinahinnat on hallituksen vika?
Ja kuinka kaukana sä oikein asut työpaikasta, jos polttoainekulut on noin isot? Mä ajan 60 egellä kolme viikkoa työmatkoja.Kekkosen aikana oli Neuvostoliitto ja Kekkonen osasi hoitaa asiat niin että joka kylässä oli talkkarit lääkärit ja pankkipalvelut sekä kaikilla oli töitä. Kekkonen teki hätätilan kun työttömiä oli 50 000. Lisäksi Kekkosen aikana saatiin idästä halpaa öljyä.
Miten on mahdollista että asiat on 40 vuoden jälkeen Huonommin kuin 1982???
Nykyhallitus on huolissaan vain ilmastohätätilasta, eivätkä sitäkään osaa ratkaista. Kotimainen turve piti saada alas, hehkutettiin vihreää siirtymää mikä on nyt paljastunut Venäjän sotakoneiston rahoitusvälineeksi. Eli vihreä siirtymä tarkoittaa puuhakkeen, öljyn ja kaasun ostoa ja kuljettamista tänne, sen sijaan että käytettäisiin kotimaista raaka-ainetta. Jotenkin tämä vihreä siirtymä on saatu uskoteltua ilmastoystävälliseksi. Nyt sitten vaaditaan irtautumista Venäjäriippuvuudesta, vaikka ihan itse on 💚 politiikka sen aiheuttanut. Tilalle ei ole osoittaa mitään toimivaa ratkaisua, polttoon perustumaton lämmöntuotanto on realismia ehkä 10v päästä.
Polttoon perustuvalla lämmöntuotannolla kun jatketaan vielä pari vuosikymmentä, niin ei ole paljon jäljellä, mitä lämmittää. Onhan sekin tapa ratkaista ongelmia, ainakin omansa. Viis tulevaisuudesta tai maapallosta, kunhan itellä on hyvä tässä ja nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitat työnantajalle, ettei sinulla ole varaa oman auton käyttöön. Sulaa hulluutta tuollainen. Hoitajalle löytyy töitä muualtakin.
Ap, vaihda mieluummin työpaikkaa.
Olen itsekin hoitaja, en töissä kotihoidossa kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo en ymmärrä miten työvoimapulasta kärsivällä hoitoalalla suostutaan ihan mihin vaan.
Lisää vaan laitospaikkoja, koska kotihoidosta loppuu työntekijät.
Miksi Ap ei vastaa kahteen yksinkertaiseen kysymykseen? Kuinka pitkä on työmatka? Miksi ei voi vaihtaa työpaikkaa tai muuttaa lähemmäksi?
Jos näihin kysymyksiin ei kuulu vastausta niin provo
Vierailija kirjoitti:
Polttoaineesta taivestelevat, isommilla autoilla kuten paketti- ja lava-autoilla kulutukset ovat jotain muuta kuin 4 litraa dieseliä sataselle. Isommalla autolla työajoa ei nyt km-korvaus kata yhtään. Pikkuautoon ei mahdu työlaitteet eikä voi vetää telikärriä.
Mun paku vie n. 12L satasella 🤣🤣😭
Verratkaa hei pohjoisen ja hesan polttoainehintoja. Vielä kun autoa käynnistelee päivän aikana monta kertaa ei tuo lasku olekaan tuulesta temmattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkä työmatka
Saat työmatkavähennykset veroista
Ai niin, no sehän ratkaisi asian.
Muutama euro per päivä saan takasin.
Perun puheeni, ain laulain työtäs tee..Ap
Joku esittäytyi minuksi, eli tuota viestiä ei kirjoittanut ap.
Mutta asiaa se oli. Vai myöntääkö joku huoltoasema laskulle polttoainetta sen mitä 750e omavastuun jälkeen jää "veronpalautusta" työmatkakuluista?
Ap
Ilman muuta. Tyhmää esittäville annetaan bensat ilmaiseksi ja kaupan päälle vielä pullakahvit.
Provo. Ei sun työssäkäynnissä ollut mitään järkeä edes ennen noita uusia hinnankorotuksia bensaan.
Onneksi ei autoa ja kuntoutus tuella.
Joo, naapuri ei tykännyt kun ”lainasin” sen autoa. Eli omalla se on kuljettava. Usko pois.