Päivän palkka (ennen veroja) 80e, polttainekustannus työpäivälle 60e. Ei tässä oo mitään järkeä!
Ja joo, olen 11e/h töissä, mutta nyt kun polttoainekustannukset ovat viimeisen 1kk aikana nousseet räjähdysmäisesti niin ei töissäkäynti todellakaan kannata! Jos lopettaisin autolla ajot heti ja pistäisin auton seisontaan, saisin enemmän käyttörahaa elämiseen työkkäristä.
Miksi meidän hallitus ei näe oikesti tätä kansan ahdinkoa?
Kommentit (91)
Jos rahaa ei ole tällä hetkellä niin ei niistä jälkikäteen saatavista verohelpotuksista ole hyötyä.
Hae töitä lähempää ja myy auto pois.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkä työmatka
Saat työmatkavähennykset veroista
Ai niin, no sehän ratkaisi asian.
Muutama euro per päivä saan takasin.
Perun puheeni, ain laulain työtäs tee..
Ap
Kuinka hiton pitkä työmatka sulla oikein on. Oman auton kulutuksella tolla määrällä ajaa useamman sata kilometriä. Eihän tossa jää enää vapaa-aikaakaan. Muutto lähemmäs työpaikkaa tai työ lähempää kotia.
Montako sataa km on työmatka kun noin paljon kuluu bensaa.
Öh, ajat siis töihin joku 250 km/suunta?
Tilaa uusi verokortti, jos ajat noin pitkiä matkoja, niin saat työmatkavähennyksesi jo nyt käyttöösi, eikä tarvitse odottaa ensi vuonna palautuksia.
yhdelle päivälle kustannus 60e...?
Elämä on valintoja. Itse olet valinnut asua kaukana/hankkia työpaikan noin kaukaa. Kyllä niitä töitä tai asuntoja löytyy lähempääkin. Eikä tuommoinen 11e/h työpaikka kuulosta miltään kovin ainutlaatuiselta, mistä kannattaisi pitää kynsin hampain kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkä työmatka
Ai niin, no sehän ratkaisi asian.
Muutama euro per päivä saan takasin.
Perun puheeni, ain laulain työtäs tee..Ap
Joku esittäytyi minuksi, eli tuota viestiä ei kirjoittanut ap.
Mutta asiaa se oli. Vai myöntääkö joku huoltoasema laskulle polttoainetta sen mitä 750e omavastuun jälkeen jää "veronpalautusta" työmatkakuluista?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuinka hiton pitkä työmatka sulla oikein on. Oman auton kulutuksella tolla määrällä ajaa useamman sata kilometriä. Eihän tossa jää enää vapaa-aikaakaan. Muutto lähemmäs työpaikkaa tai työ lähempää kotia.
Olen kotihoidossa töissä. Saan nimellisen bensakorvauksen, mutta ei se lähellekään kata todellisia kuluja
Vierailija kirjoitti:
En ole ap mutta mulla on just tuo työmatka. 255km suuntaansa.
Miten maailmanmarkkinahinnat on hallituksen vika?
Ja kuinka kaukana sä oikein asut työpaikasta, jos polttoainekulut on noin isot? Mä ajan 60 egellä kolme viikkoa työmatkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kotihoidossa töissä. Saan nimellisen bensakorvauksen, mutta ei se lähellekään kata todellisia kuluja
0,46 e/kilometri on oman auton käytön veroton korvaus..Eli sadalla kilometrillä 46e, bensa maksaa vaikka 2.3e/l niin saat sillä 20 litraa löpöä jolla huristelee vaikkapa 6l/100km kulutuksella 330 km. Ei mikään nimellinen korvaus vaan ihan iso raha jos enemmänkin joudut ajamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toihan on kusetusta, ei voi olla niin, että työssä käytettävän auton bensakulut joutuu maksaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatko tuon matkan joka työpäivä? Joka päivä 6 tuntia matkoihin, töitä 8 tuntia, nukkumiseen 8 tuntia, vapaa aikaa 2 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivittäin?
Kuinka pitkä työmatka