Syvälakimotukos
Hei löytyykö täältä kohtalotovereita, jotka osaisivat rauhoittaa mieltä. Minulla on ollut kaksi kertaa syvälaskimotukos vasemmassa pohkeessani. 2013 eli jälkimmäinen kulkeutui keuhkoihin, eli keuhkoveritulpaksi asti. Minulle päätettiin jättään alun liuoitushoidon jälkeen marevan pysyväksi lääkitykseksi. Eli hoito on koko ajan päällä. Viime viikolla arvoni oli 1,8 eli alle tavoitteen, enkä tästä vielä ole huolissani. On ollut muutaman kerran aiemminkin ilman ongelmia.
Nyt kuitenkin samainen pohje eli vasen on ollut kipeä viime viikosta asti. Ei järjettömän mutta on kosketusarka juuri siitä kohtaa, jossa tulpat on olleet. On myös suonenvetomaisia tuntemuksia. Silloinkaan, kun jalassa on tiettävästi olleet noi tulpat ei ole ollut mitään kovia kipuja tmd. selkeitä oireita. Samanlaisia oli jonkin aikaa silloin kun embolia todettiin mutta nyt ainakin vuoden olen ollut ilman kiputuntemuksia. Huomenna menen lääkäriin mutta yö pitäisi saada nukuttua. Jos sinulla on ollut jalassa tukosta olisi ihanaa kuulla kiusaako kohta kipuilemalla ilman, että on ollut mitään? Tai vaikuttaako esim. lämpimät ilmat tuntemuksiin jalassa. Kiitollisna ottaa tietoa vastaan hän!
Kommentit (3)
Kyllähän Marevanin aikanakin voi saada tukoksen periaatteessa, varsinkaan jos se ei ole riittävästi annosteltu.
Mene lääkäriin. Verikokeella voidaan päätellä, tarvitseeko asiaa tutkia enemmän.
Lääkäriin menossa aamulla mulla ei fidd kerro yhtään mitään. Ei kummallakaan edellisellä kerralla. Oli täysin marginaalissa. Siksi kyselinkin onko muilla ollut samanlaista, että saisi hetken mielenrauhan. Tutkimukset joita tukosten takia tehdään on liiankin tuttuja.
Näköjään kirjoitustaitokin hävinnyt ööö eli, eli, eli
-ap