Muutettiin uudelle omakotialueelle, ei yhteisöllisyyttä
Tuntuu että kaikki on omissa poteroissaan, jopa lapsetkin välillä. Kaikki ei edes tervehdi.onko maalla erilaista? Mietin tosissani että muutettaisiin maalle, koska täällä talot vierivieressä ja yhteisöllisyys puuttuu.
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:01"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:59"]Omakotitaloon muutetaan, jotta saa olla naapureilta rauhassa. [/quote]aivan. Meidänkin omakotitalon ikkunoista voi kaysella naapurin telkkarista ohjelmaa. Pöytäliinan kokoisia tontteja.
[/quote]
Hommaa kaukosäädin jolla voi vaihtaa ohjelmia. Me rakennettiin sellainen lapsena ja meillä oli 2 kk tosi hupaa.
Mitä se on se yhteisöllisyys? Sitäkö, että minä vahdin kaikki päivät sinun lapsiasi, jotka niin hurjan hyvin viihtyy meidän pihassa.
[/quote]
Se on sitä että rakennat aidan oman uima-altaasi ympärille, koska eivät itse katsele lapsiensa perään.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:04"]
Olen asunut lähes aina omakotitalossa niin Suomessa kuin ulkomaillakin ja aina olemme pärjänneet hyvin naapureiden kanssa. Se miten sinä toimit on varmasti tässä avainsanana, eli jos käännät selkäsi muille, et katso kohti, et tervehdi ja olet aina kuin seipään niellyt, niin yksin saat olla tästä eteenpäinkin.
[/quote]
Hyvä! Näin tehdään.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:49"]
Kaupungissa jos laitoin grillille itse kalastamaani lohta, niin naapuri oli käynyt seuraavana päivänä hakemassa Lidl porsaan sisäfilettä. Oli aina kateudesta vihreä, kun grillasin itse kalastettua kalaa, vaikka tietenkin niitä kaupastakin saa. Kilohinta kuhafileelläkin vaan voi olla aika kova .. 30-40 euroa. Merilohi yleensä 25 ,- ylöspäin.
Saahan siihen hintaan jo naudankin sisäfilettä.
[/quote]
Siis ymmärsinkö oikein? Jos sinä grillaat kalaa, niin naapuri ei saa seuraavana päivänä grillata possua leimautumatta kateelliseksi??!! :DDD
Taitaa jollain olla hieman suuret luulot itsestään :DDD
Mistä edes tiesit että se on just sisäfilettä naapurin grillissä käryämässä??
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:59"]Omakotitaloon muutetaan, jotta saa olla naapureilta rauhassa. [/quote]aivan. Meidänkin omakotitalon ikkunoista voi kaysella naapurin telkkarista ohjelmaa. Pöytäliinan kokoisia tontteja.
[/quote]
tuliko tämä teille jotenkin yllätyksenä?
Jos talo on 200 neliötä ja tontti 500, niin kyllä se naapuri on lähellä.
Meillä on täällä maalla semi yhteisöllinen naapurusto ja me ollaan oikein mustia lampaita kun ei haluta olla kenenkään kanssa mitenkään kummemmin tekemisissä. Lenkkikaveriksi pyydän joskus naapurin rouvaa ja lapsi käy jonkun talon pihassa välillä leikkimässä, kaikille moikataan ja jäädään juttusillekin. MUTTA minä niin inhoan kaikkea yhteistä härpäkettä mitä pitäisi olla naapuruston kanssa tekemässä; kirpparit, marttakerhot, pikkujoulut, kynttiläkutsut jne. Evvk. Muutettiin omakotitaloon juuri siksi ettei jakseta olla sosiaalisia ja aktiivisia.
Kaupungissa jos laitoin grillille itse kalastamaani lohta, niin naapuri oli käynyt seuraavana päivänä hakemassa Lidl porsaan sisäfilettä. Oli aina kateudesta vihreä, kun grillasin itse kalastettua kalaa, vaikka tietenkin niitä kaupastakin saa. Kilohinta kuhafileelläkin vaan voi olla aika kova .. 30-40 euroa. Merilohi yleensä 25 ,- ylöspäin.
[/quote]
Niin?
No, teit aloitteen ilmeisesti väärään aikaan. Kaikki töihin palanneet, joita vituttaa että helteet on vasta nyt ja itse vietti lomansa vesisateessa, haluavat purkaa angstiaan jonnekin. Nää negatiiviset vastaajat on juuri niitä, jotka osaa valittaa kaikesta ja olla niin hemmetin epätyytyväisiä kaikkeen elämässään vaikka itse asiassa pyyhkii ihan ookoosti. Asenne pilaa monta ihmistä. Valitettavasti.
Lisättäköön vielä, että en mäkään aina jaksa olla sosiaalinen mutta aina voi haistella ilmaa naapureiden suhteen ja olla avoimin mielin, jos vaikka joku hyvän läpän heittäjä sattuisikin asumaan siinä hoodeilla. Tykkään ylipäänsä elämässä siitä, ettei sitä tarvitse yksin tarpoa kun jonkun toisen seurassa joskus arkinenkin homma on paljon kivempaa. Tietysti jos ihminen ei osaa sanoa suoraan, että nyt väsyttää mutta katellaanko toisena päivänä, niin varmaan silloin kannattaakin olla aina vaan yksin. On kummallista miten toiset luulee että esim. tuollaisia asioita on enemmän väärin sanoa ääneen ja olla kohtelias, kuin kyräillä takanapäin ja näyttää norsunvittunaamaa.
Elämä on. Välillä paskat ihmiset. Mut hei, I feel u, ap! :)
Haa. Me muutettiin pieneen kylätaajamaan, siis "maalle", puolitoista vuotta sitten. Edelleenkään kukaan ei tunne meitä, tiedä meistä mitään eikä ketään tarvii moikata, kun ei jakseta ja haluta tutustua ja osallistua. Hyvä niin. Muut ovat keskenään ymmärtääkseni aika yhteisöllisiä, me olemme siinä sivussa sitten keskenämme.
Jospa kutsuisit naapurit teille kahville, dri ksuille, grillaamaan tms. ? Siinähän sitä tutustuisi. Me muutettiin uudelle alueelle ja vajaa vuosi oli semmosta epämääräistä. Nyt porukat on tutustuneet toisiinsa ja yhteisöllisyys alkanut muodostua. Vaatii kärsivällisyyttä ja aikaa.
Asun kerrostalossa ja en tiedä edes minkänäköinen asuu alapuolella, mies kuulemma on.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:13"]
[/quote]
Siis ymmärsinkö oikein? Jos sinä grillaat kalaa, niin naapuri ei saa seuraavana päivänä grillata possua leimautumatta kateelliseksi??!! :DDD
Taitaa jollain olla hieman suuret luulot itsestään :DDD
Mistä edes tiesit että se on just sisäfilettä naapurin grillissä käryämässä??
[/quote]
Tietenkin saa grillata, mutta jos se toistuu kerta toisensa jälkeen minun tekemisieni jälkeen, niin kateudeltahan se vaikuttaa. Tietenkin muutaman kerran voisi olettaa, että grillaaminen on tullut mieleen, koska minäkin grillaan. Lisäksi katseli kaloja kateellisena ja vähätteli itse pyydetyiksi.
Lisäksi naapuri aivan itse esitteli ostoksiaan ja kehui grillaavansa. Joka kerta joko minun jälkeeni (eli äkkiä kauppaan) tai sitten seuraavana päivänä.
Liity alueen omakotiyhdistykseen tms. niin takuulla tutustut alueen asukkaisiin.
Minä haluan olla kotonani rauhassa. Jos asuisin omakotitalossa, olisin juuri sellainen, joka tervehtii, mutta ei kutsu kylään. Anteeksi.