Muutettiin uudelle omakotialueelle, ei yhteisöllisyyttä
Tuntuu että kaikki on omissa poteroissaan, jopa lapsetkin välillä. Kaikki ei edes tervehdi.onko maalla erilaista? Mietin tosissani että muutettaisiin maalle, koska täällä talot vierivieressä ja yhteisöllisyys puuttuu.
Kommentit (34)
Nauti. Tunkeilevat naapurit on ikäviä. Ja jos haluat seuraa ja yhteisöllisyyttä, niin tee itse aloite. Moni arastelee, eikä uskalla lähestyä. Näitäkin on.
Tervehditkö itse? Jutteletko pensasaitojen yli? Jos et, niin ei kai kukaan muukaan...
Kilpailullisuutta ja kateutta voi olla sitäkin enemmän
Kaupungissa jos laitoin grillille itse kalastamaani lohta, niin naapuri oli käynyt seuraavana päivänä hakemassa Lidl porsaan sisäfilettä. Oli aina kateudesta vihreä, kun grillasin itse kalastettua kalaa, vaikka tietenkin niitä kaupastakin saa. Kilohinta kuhafileelläkin vaan voi olla aika kova .. 30-40 euroa. Merilohi yleensä 25 ,- ylöspäin.
Saahan siihen hintaan jo naudankin sisäfilettä.
Mä ainakaan tykkäis jos joku juttelis pensasaidan yli! Onneksi asun kerrostalossa.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:51"]
Mä ainakaan tykkäis jos joku juttelis pensasaidan yli! Onneksi asun kerrostalossa.
[/quote]
Ihan ok, jos ollaan tuttuja tai kavereita, mutta jos haluaa olla omassa rauhassa, niin en pidä minäkään. En myöskään ymmärrä kesämökkejä jotka on rakennettu vieri viereen.
Hyi että! Okt on siksi ettei tarvitse olla yhteisöllinen! Muuta rivariin.
Luojan kiitos ei ole yhteisöllisyyttä! Ihanaa, kun saa olla omalla pihalla kaikessa rauhassa, eikä kukaan yritä rupatella aidan yli! Toista se oli rivitalossa.... never again!
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:55"]Luojan kiitos ei ole yhteisöllisyyttä! Ihanaa, kun saa olla omalla pihalla kaikessa rauhassa, eikä kukaan yritä rupatella aidan yli! Toista se oli rivitalossa.... never again!
[/quote]umpimielinen suomalainen...
Minä asun maalla pienessä kylässä..silti on omat kuppikunnat.toiset tervehtii..toiset ei.ollaan hirveän uteliaita ja kateellisia..naapurin asiat tiedetään paremmin kuin omat..osa porukasta tosi junttimaisia..
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:54"]
Hyi että! Okt on siksi ettei tarvitse olla yhteisöllinen! Muuta rivariin.
[/quote]
Väärä tulkinta. Eivät kaikki rivarissa tai kerrostalossakaan halua olla yhteisöllisiä.
Suomalaiset eivät osaa edes käytöstapoja. Kyllä naapuria voi tervehtiä. Ei se tarkoita, että ollaan kahville tulossa.
Omakotitaloon muutetaan, jotta saa olla naapureilta rauhassa.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:58"]Minä asun maalla pienessä kylässä..silti on omat kuppikunnat.toiset tervehtii..toiset ei.ollaan hirveän uteliaita ja kateellisia..naapurin asiat tiedetään paremmin kuin omat..osa porukasta tosi junttimaisia..
[/quote]otan osaa
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:59"]Omakotitaloon muutetaan, jotta saa olla naapureilta rauhassa.
[/quote]aivan. Meidänkin omakotitalon ikkunoista voi kaysella naapurin telkkarista ohjelmaa. Pöytäliinan kokoisia tontteja.
Mitä se on se yhteisöllisyys? Sitäkö, että minä vahdin kaikki päivät sinun lapsiasi, jotka niin hurjan hyvin viihtyy meidän pihassa.
Okt alueelle muuttaneet ihmiset haluavat omaa rauhaa, muuten ne kai asuis jossain solukolhoosissa? Monet kerrostalo asukitkin haluaa omaa rauhaa eikä jauhaa paskaa pää punaisena ties minkälaisten hepakkojen kanssa. Onko feisbuukki menny överiksi, ilmeisestikin.
Olen asunut lähes aina omakotitalossa niin Suomessa kuin ulkomaillakin ja aina olemme pärjänneet hyvin naapureiden kanssa. Se miten sinä toimit on varmasti tässä avainsanana, eli jos käännät selkäsi muille, et katso kohti, et tervehdi ja olet aina kuin seipään niellyt, niin yksin saat olla tästä eteenpäinkin.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:41"]
Tuntuu että kaikki on omissa poteroissaan, jopa lapsetkin välillä. Kaikki ei edes tervehdi.onko maalla erilaista? Mietin tosissani että muutettaisiin maalle, koska täällä talot vierivieressä ja yhteisöllisyys puuttuu.
[/quote]
Älä tänne muuta. Muutin maalle päästäkseni kaltaisistasi eroon.