Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unikoulun 4. yö - pahenee :(

Vierailija
11.08.2015 |

1v2kk lapsi itkee ja heräilee nyt paljon enemmän kuin edellisinä öinä. Kävikö muille näin unikoulun aikana? Helpottaako tämän jälkeen? Kaikkialla sanotaan aina vaan että kolmen yö jälkeen lapsi alkoi nukkua...

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on erilaisia. Miksi sä pidät unikoulua? Rintaruokinnasta eroon? Saako tarpeeksi maitoa/ruokaa päiväsaikaan, jottei ole nälkä yöllä? 

Vierailija
2/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. :( Meillä on tänään 3. yö, pelottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vähän minkälaista unikoulua pidät? Oisko lapsella sitten joku vaiva miksi heräilee?

Vierailija
4/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unikoulun idea on hanurista. Huudata lasta pakolla keskellä yötä. Ei saa ottaa syliin ei saa koskea. "Anna huutaa kyllä se nukahtaa"

Mun lapsi on nyt 1v1kk ja herää 3-5krt yössä. Enkä ole edes harkinnut unikoulua. Kauheaa rääkätä lasta joka huutaa itku kurkusaa ja peloissaan sängyssä.

Ei ihme että puhutaan suomen tulevaisuudesta kaoottisena....

Vierailija
5/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki unikoulut ole tuollaisia. Me otetaan syliin, jos tulee paniikki-itku. Lapsi on 1,5v.

- 3

Vierailija
6/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:23"]Unikoulun idea on hanurista. Huudata lasta pakolla keskellä yötä. Ei saa ottaa syliin ei saa koskea. "Anna huutaa kyllä se nukahtaa"

Mun lapsi on nyt 1v1kk ja herää 3-5krt yössä. Enkä ole edes harkinnut unikoulua. Kauheaa rääkätä lasta joka huutaa itku kurkusaa ja peloissaan sängyssä.

[/quote]
Tuo on huudatusunikoulu, harva sitä toteuttaa. Tassuttelulla meillä mentiin, pari yötä sai lasten kanssa valvoskella ja siitä asti nukkuneet. Eikä tarvinnut kertaakaan jättää yksin huutamaan.

Vierailija
7/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:23"]Unikoulun idea on hanurista. Huudata lasta pakolla keskellä yötä. Ei saa ottaa syliin ei saa koskea. "Anna huutaa kyllä se nukahtaa"

[/quote] Höpöhöpö. Tarkoityksena ei varmasti ole huudattaa ketään. Oma lapseni heräs syömään 1,5v ikäisenä. Kauanko sitä lasta olis pitänyt sun mielestä syöttää yöllä? Kouluikään? Ei itse osoittanut ,mitään lopettamisen merkkejä. Kolmena yönä jaksoi huutaa. Otin kainaloon ja lohdutin. Sen jälkeen on nukuttu 11h.

Vierailija
8/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotkut valitettavasti sitä huudatusunikouluakin käyttää... Vaikka lapsi itkisi useasti yöllä niin antaa itkeä eri huoneessa, ei käydä edes katsomassa :(

Vierailija
9/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän unikoulu suoritettiin sairaalassa. Lasta valvottiin kameran välityksellä hoitajien kansliaan koko yö. Eka yönä heräsi kerran, menivät silittämään mutta eeivät jutelleet lapselle. Kaksi muuta yötä nukkui läpi yön. Kotona lapsi roikkui tississä tunnin välein. Loppui yösyönnit ja saimme kaikki nukuttua öisin. Ei siellä ketään huudatettu. Mutta joku taika siinä sairaalan unikoulussa vaan on! Suosittelen!

Vierailija
10/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:31"]Kyllä jotkut valitettavasti sitä huudatusunikouluakin käyttää... Vaikka lapsi itkisi useasti yöllä niin antaa itkeä eri huoneessa, ei käydä edes katsomassa :(
[/quote]

Tätä juuri tarkoitin! Serkkuni vei lapsen sairaalaan unikouluun ja siellä hoitaja seisoi ovella ja kuunteli huutoa. Esti serkkuani menemästä sisään.

Tämän takia en rupea minkäänlaiseen unikouluun. En tassutukseenkaan. Meillä kun lapsi herää otan syliin tai jopa kainaloon. Minua eikä miestäni tämä haittaa. Vuorottelemme valvotut yöt. Meitä jotenkin ihmetyttää miten paha tilanne pitää olla että unikoulu otetaan käyttöön. Kertoisitteko?

Vierailija
11/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:23"]Unikoulun idea on hanurista. Huudata lasta pakolla keskellä yötä. Ei saa ottaa syliin ei saa koskea. "Anna huutaa kyllä se nukahtaa"

[/quote] Höpöhöpö. Tarkoityksena ei varmasti ole huudattaa ketään. Oma lapseni heräs syömään 1,5v ikäisenä. Kauanko sitä lasta olis pitänyt sun mielestä syöttää yöllä? Kouluikään? Ei itse osoittanut ,mitään lopettamisen merkkejä. Kolmena yönä jaksoi huutaa. Otin kainaloon ja lohdutin. Sen jälkeen on nukuttu 11h.
[/quote]

Meillä yömaito vaihdettiin yöveteen. Ei pilaa hampaita. Lopulta oman tahtisesti siitä luopui

Vierailija
12/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:23"]Unikoulun idea on hanurista. Huudata lasta pakolla keskellä yötä. Ei saa ottaa syliin ei saa koskea. "Anna huutaa kyllä se nukahtaa"

[/quote]

Juu noin minäkin tein kun 1v 2kk alkoi yhtäkkiä heräillä suurinpiirtein 4 aikaan vaatimaan maitoa kun ei enää pitkään pitkään aikaan ole yöllä syönyt. Aamulla sitten kun on kunnolla herätty saanut maitoa. En todellakaan ala syöttää tuon ikäistä enää yöllä kun ei varmasti nälkä ole. Muutamana yönä huusi ja otin tietenkin kainaloon ja nopeasti nukahti uudestaan ja sitten alkoi taas nukkua koko yön. Paitsi sitten kun alettiin tuossa joku aika sitten lueskella kirjaa illalla ennen nukkumaan menoa, niin taas muutamana yönä heräsi ja vaati kirjaa luettavaksi mutta eihän sitä nyt keskellä yötä aleta kirjaa lukemaan ja taas jonkun aikaa jaksoi sitä kiukutella.
'
En kyllä ajatellut toteuttaneeni mitään unikoulua noissa tapauksissa, vaan ihan tavallista maalaisjärkeä. :)

Vierailija
13/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:31"]Kyllä jotkut valitettavasti sitä huudatusunikouluakin käyttää... Vaikka lapsi itkisi useasti yöllä niin antaa itkeä eri huoneessa, ei käydä edes katsomassa :(
[/quote]
En ole koskaan kuullut kenenkään toteuttavan tätä.

Vierailija
14/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:23"]Unikoulun idea on hanurista. Huudata lasta pakolla keskellä yötä. Ei saa ottaa syliin ei saa koskea. "Anna huutaa kyllä se nukahtaa"

[/quote]

Meillä yömaito vaihdettiin yöveteen. Ei pilaa hampaita. Lopulta oman tahtisesti siitä luopui
[/quote] Kun tissistä saiskin tulemaan vettä.

Vierailija
15/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:39"]

Meidän unikoulu suoritettiin sairaalassa. Lasta valvottiin kameran välityksellä hoitajien kansliaan koko yö. Eka yönä heräsi kerran, menivät silittämään mutta eeivät jutelleet lapselle. Kaksi muuta yötä nukkui läpi yön. Kotona lapsi roikkui tississä tunnin välein. Loppui yösyönnit ja saimme kaikki nukuttua öisin. Ei siellä ketään huudatettu. Mutta joku taika siinä sairaalan unikoulussa vaan on! Suosittelen!

On siinä taika, ja sinulle ei kerrottu koko totuutta.

[/quote]

Vierailija
16/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin paheni jossain vaiheessa. Mun versio unikoulusta on sivuvaunussa nukkuvalle taaperolle se etten ota häntä viereen. Tassuttelen kyllä ja olen vieressä.

Otan aina sairaan lapsen viereen jos pyytää. Ja tämä tarkoittaa, että meillä on unikoulu muutaman kerran vuodessa kun pitää palata omaan sänkyyn. Välillä on heitetty sängystä kaikki petivaatteet ja petari pois siinä raivossa.

Mutta sitkeys palkitaan.

Vierailija
17/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:31"]Kyllä jotkut valitettavasti sitä huudatusunikouluakin käyttää... Vaikka lapsi itkisi useasti yöllä niin antaa itkeä eri huoneessa, ei käydä edes katsomassa :(
[/quote]

Tätä juuri tarkoitin! Serkkuni vei lapsen sairaalaan unikouluun ja siellä hoitaja seisoi ovella ja kuunteli huutoa. Esti serkkuani menemästä sisään.

Tämän takia en rupea minkäänlaiseen unikouluun. En tassutukseenkaan. Meillä kun lapsi herää otan syliin tai jopa kainaloon. Minua eikä miestäni tämä haittaa. Vuorottelemme valvotut yöt. Meitä jotenkin ihmetyttää miten paha tilanne pitää olla että unikoulu otetaan käyttöön. Kertoisitteko?
[/quote]
no meillä ainakin oli ihan lapsellekin hyväksi toi unikoulu. Ei siis huudatettu sekuntiakaan, vaan siirryttiin aina hitaasti joka ilta lähemmäs ovea. Jos tuli joku hätä, mentiin rauhallisesti sanomaan, että kaikki hyvin, nuku vaan... joskus meinas mennä hermot, mutta kun vaaan kylmän rauhallisesti jaksoi viikon, niin nykyään nukkumaanmeno on erittäin helppoa kaikille :) kunhan vain muistaa iltarutiinit, mihin olisi hyvä kuulua esim iltasatu. Itsekään en hyväksy mitään huudatusta

Vierailija
18/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:42"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:39"]

On siinä taika, ja sinulle ei kerrottu koko totuutta.

[/quote]
[/quote]

Aikamoisen väärennölsen sitten tekivät kun aamulla lasta hakiessani näytyivät minulle raportin yöstä. Patjassa sensorit kun lapsi liikkui tai ääntelee. Yöt olivat rauhallisia. Tuskinpa siellä sairaalassa on vara valehdella asiasta. Pointti oli siinä että lapsi ei haistamut maitoa minusta ja rauhpottui ilman rintaa. Ketran, siis kerran eka yönä heräsi ja silloin kuulin nauhoituksesta kuinka nopeasti hoitaja reagoi lapsen itkuun ja silitti lapsen uneen. Meillä ei mikään muu auttanut. Sairaalan unikoulu oli viimeinen keino ja kannatti. Kaikki saamme yömme nukuttua ja lapsi oppi että yöllä ei syödä

Vierailija
19/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:40"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:31"]Kyllä jotkut valitettavasti sitä huudatusunikouluakin käyttää... Vaikka lapsi itkisi useasti yöllä niin antaa itkeä eri huoneessa, ei käydä edes katsomassa :( [/quote] Tätä juuri tarkoitin! Serkkuni vei lapsen sairaalaan unikouluun ja siellä hoitaja seisoi ovella ja kuunteli huutoa. Esti serkkuani menemästä sisään. Tämän takia en rupea minkäänlaiseen unikouluun. En tassutukseenkaan. Meillä kun lapsi herää otan syliin tai jopa kainaloon. Minua eikä miestäni tämä haittaa. Vuorottelemme valvotut yöt. Meitä jotenkin ihmetyttää miten paha tilanne pitää olla että unikoulu otetaan käyttöön. Kertoisitteko?

[/quote]

Minulla oli mies, joka lupauksistaan huolimatta ei ikinä yhtään kertaa herännyt lapsen kanssa yöllä eikä myöskään aamulla. Lapsi heräsi keskimäärin 8 krt yössä, pahimmillaan puolen tunnin välein. Että mielestäni oli paha tilanne. Sain itse nukuttua öisin vain muutaman tunnin.

Vuoden jälkeen olin niin loppu, että unikoulu hoitui ihan vaan sillä, että laitoin lapsen pinnasänkyyn, itselleni patjan viereen ja käteni laitoin lapsen selän päälle. Kahtena yönä lapsi itki vain lyhyen aikaa, mutta sen jälkeen ei enää. Olisi pitänyt aiemmin tajuta pitää tuo unikoulu.

Vierailija
20/42 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää tuo että kaikkialla sanotaan että kolmessa yössä oppii ! Lapset on erilaisia . Meillä meni 8 pitkää js vaikeaa yötä !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi