Syöppö teinipoika vie meidät vararikkoon!
Ikää 16, harrastaa urheilua ja on pitkä ja hoikka. Miten sitä ruokaa voi mennä noin paljon?! Vajaa neljä vuotta ollaan asuttu miehen kanssa yhdessä, poika asuu isänsä kanssa (äiti menehtynyt) eli ollaan jaettu talous koko tuon ajan. Tuntuu että poika on pohjaton kaivo, esimerkkinä eilen keitin koko kilon pastaa ja tein kanakastikkeen (kermaa upposi kolme sellaista kahden desin purkkia + vihannekset ja 700 g kanaa). Muruakaan ei jäänyt, minä ja mies syötiin normaalit annokset, mutta poika huitaisi huiviin varmaan 600g pastaa ja 2/3 kastikkeesta (+ kaksi annosta salaattia) ja silti parin tunnin päästä löysin hääräämästä itselleen neljää voileipää keittiöstä.
Enkä siis valita, kuin oma poikahan tuo on minulle ja maksan ruokakuluista ihan mukisematta puolet, mutta ihmettelen kyllä miten toinen voi syödä noin jumalattomasti eikä liho. Tuntuu, että ruuan kulutus lisääntyy joka vuosi potenssiin kaksi viime vuodesta :D Kasvaapahan ainakin riuska ja ravittu nuori mies. Onko muilla teinipoikia, joihin uppoaa järjettömiä annoksia?
Kommentit (8)
Minulla on 17-vuotias poika, ja olen huomannut ihan saman asian. Ruokaa menee aina vähintään 2-3 hengen annos. Oma poikani ei edes harrasta kovinkaan paljon liikuntaa ja on aika pienikokoinen. Näitä ruokamääristä huolimatta hän on todella hoikka (painoindeksi normaalin alarajoilla). Ilmeisesti vain pojilla energiankulutus lisääntyy teini-iässä reilusti. Minulla on kaksi vanhempaa tyttöä eikä heidän kohdallaan ollut mitään tällaista.
Onpa kummaa. Miehethän lähti sotaankin 17-18 -vuotiaina, vielä kasvavina ja siellä.sitä energiaa kului. Miten he pärjäsivät, kun oli todella niukat ruuat.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:34"]
Mä olisin vaan tyytyväinen, että poika syö. Ja kasvaa.
[/quote] Toki ruokaa tarjotaan niin paljon kuin menee enkä ole ärsyyntynyt, lähinnä ihmettelen ja olen huvittunut kun taloudessa asuu tuollainen suursyömäri jolla ei painokaan nouse :D Kateeksi käy kyllä, itsellä näitä vararenkaita tulee jos erehtyy syömään yhtään tukevammin. Ap
Semmoista se on. :) Pikkulapsivaiheessa sitä ihmetteli, että kuinka paljon maitoa ja muuta ruokaa pitää kaupasta raahata, mutta teini-ikä ja etenkin poikien teini-ikä on jotain ihan käsittämätöntä. Oma poika on aina ollut pulleamman sorttinen ja nyt teininä ruokaa uppoaa, mutta paino putoaa syödessä. On oikein solakka, mutta lihaksikas ja varmaan juurikin se teinipojan lihasten kasvattaminen on aikamoinen urakka, plus jos liikkuu niin tarvitsee sapuskaa. Koittakaa tarjota myös kasviksia joissa on kuituja ja vitamiineja, ettei mene pelkkää pastaa ja kastiketta ihan hirmuisia määriä.
Voi kyllä, täällä kolmen pojan äiti, 12-, 15-, ja 19-v ja sitä ruokaa menee ja PALJON eikä kenelläkään heistä ole paino edes normaalin yläkanttiin. Täällä yh-mamma häärää sitä ruokaa kuin koulun keittäjä konsanaan :D Onneksi tulot ovat sentään tasaiset ettei ole taloudellista ahdinkoa.
Voi tiedän niin tuon tunteen:D Joskus sitä kuvittelee, että tekee ruokaa pariksi päiväksi, mutta ei, kaikki meneekin jo kerralla.
Välipalat on kyllä tärkeitä, saa itseään edes osittain ravittua niillä. Ja nyt onneksi koulut alkaa, syö koulussa edes sen yhden aterian!
Laita enemmän lihaa. Kerman määrä on suhteeton. Johan alkaa vatsa täyttymään.
Mä olisin vaan tyytyväinen, että poika syö. Ja kasvaa.