Äitini on sairas narsisti ja ruuhkavuodet
Ahdistaa, henki salpautuu, sairas äitini on käyttäytynyt kesän aikana niin että on pakko katkaista välit. Äitini puhuu sairaita juttuja, raivoaa meillä. Isä on kuollut eikä muita lähisukulaisia ole. On niin pohjattoman yksinäinen olo, mies ja lapset on ihania mutta muuten olen niin yksin. Oman äidin julmuus ja sairaus on kamalaa tajuta :,(. On niin paha olo. Miten oma äiti voi lapselleen aiheuttaa näin paljon pahaa?
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:01"]
Joo, ennen oli ihan laissa, että lasten on hoidettava vanhempansa. Se varmaan tulee uudelleen, sillä yhteiskunnan rahat loppuu.
[/quote]
Mahtaa olla linnassa tunkua, kunhan utopiasi toteutuu.
Miksi alapeukku sille, että oli ennen lain mukaan velvollisuus huolehtia vanhemmistaan. Nimittäin tuo on totta. Lakia muutettiin 60-luvulla, kun tuli kansaneläkelaki.
Ja kyllä poliitikot puhuu, että lapsille.pitää asettaa vastuuta vanhemmistaan.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:08"]
Miksi alapeukku sille, että oli ennen lain mukaan velvollisuus huolehtia vanhemmistaan. Nimittäin tuo on totta. Lakia muutettiin 60-luvulla, kun tuli kansaneläkelaki. Ja kyllä poliitikot puhuu, että lapsille.pitää asettaa vastuuta vanhemmistaan.
[/quote]
Hei ime nyt parsaa. Oletko sä lukutaitoinen? Luitko mitä aloittaja kirjoittaa? Entä ymmärsitkö myös? Suksi myöskin vattuun, ole niin hyvä.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:06"]Vaihdevuosista ei johdu se että jo kun olin lapsi olin huora josta ei tule mitään, olen ruma, leveäperseinen, typerä. Sain lyöntejä, mustelmia, tukasta repimistä. Tunteilla tai ajatuksilla ei ollut merkitystä. Olen käynyt terapiassa opiskeluaikana ja välillä kun oli etäisyyttä enemmän välit parani. Nyt viime aikoina raivareita on ollut enemmän, solvaa sairailla sanoilla ja haukkuu, toivoo sairautta ja kuolemaa läheisilleni . Kun olen pyytänyt poistumaan hän soittaa ja kääntää kaiken nurinpäin että ajoin äitini pois ja hän meinasi kuolla kolarissa matkalla jne jne.. Kyseessä ei ole mitkään pikkukiukut vaan oikeasti henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Välit häneltä on katkennut kaikkiin ihmisiin. Ap
[/quote]
Katkaise välit, niin minäkin tein tuollaisen äidin kanssa. Ja jeesustelijat voivat olla hiljaa mikäli omakohtaista kokemusta asiasta ei löydy.
25 Minä kirjoitan siitä, että ennen lain voimalla oli huolehdittava vanhemmistaan ja luultavasti tulevaisuudessa tätä vastuuta ollaan jälleen lisäämässä. Tässä ei ole mitään alapeukuttamista, sillä tämä on faktaa, ei mielipide.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 13:59"]
En ymmärrä näitä pikaihmissuhdeihmisiä. Lasten kuuluu hoitaa vanhempiensa vanhuudessa tämän asiat. Se onbkunniavelka siitä, että vanhemmat synnyttivät ja hoitivat lapsena. Vaikkakin niin, että ei se lapsi syntymislupaa pyytänyt.
[/quote]
Pikasuhde? Oletetaan että pikasuhde on ollut se lähes parikymmentävuotinen lusiminen tyrannian ja arvaamattoman mielivallan alla tuolla aloittajalla, mutta sitten senkin jälkeen hän on yrittänyt omalta osaltaan jotain, näin ymmärsin, kun kerran mummu notkuu nurkissa ja kiusaa nyt jo aloittajan lapsiakin. Menepä nyt vaika jädelle, kun aikuiset puhuu.
Ennen sisarukset maksoivat vanhukselle kotiin hoitajan, maksoivat hoitolaitospaikan kuukausimaksut tai ottivat vuorotellen luokseen vuodeksi kerrallaan kukin. Tuo vuorotellen kotiin hoidettavaksi ottaminen oli yleisin tapa.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 13:59"]
En ymmärrä näitä pikaihmissuhdeihmisiä. Lasten kuuluu hoitaa vanhempiensa vanhuudessa tämän asiat. Se onbkunniavelka siitä, että vanhemmat synnyttivät ja hoitivat lapsena. Vaikkakin niin, että ei se lapsi syntymislupaa pyytänyt.
[/quote]Et tiedä mistä puhut. Kun kyseessä on oma vanhempi välien katkaisu on pitkään harkittu. Ap:kin on kestänyt omalta äidiltään vuosikymmeniä sellaista, mitä joltakin ulkopuoliselta ei kestäisi päivääkään. Jos olisit elänyt päivänkin monen meidän uhreista elämää ajattelisit toisin. Narsisti nujertaa ihmisen täysin, tuhoaa kaiken hyvän ja kauniin, vie itsetunnon, repii kaiken riekaleiksi. Vähän heikompi turvautuisi itsemurhaan. Välien katkaisu on siihen verrattuna pieni hinta, omasta ja lastensa mielenterveydestä. Siinä vaiheessa kun on omaa perhettä, ei voi ajatella vain itseään ja suhdettaan narsistivanhempaan. Silloin täytyy yrittää pelastaa lapset samalta kohtalolta, jonka itse ja se terve vanhempi sekä sisarukset kokivat.
Se äiti on hoitanut vauvana ja lapsena. Parhaansa hän on tehnyt. Niillä kyvyillään ei pystynyt parempaan. Omat haavansa lapsuudestaan hänelläkin.
Onhan sen ap:n äiti hoivannut vauvana, kun ap on vielä elossa.
Antaisin armoa jos myöntäisi tehneensä väärin tai pahoittelisi. Vaan ei tee sitä koskaan. Ihanaa että täällä on joitakin jotka ymmärtää ! Ap
Itse asiassa minua hoivasi isä, kun olin vauva. Ap
Pistää vihaksi. Googlettakaa narsismi. Tuollaisen ihmisen kanssa on mahdoton olla jos ei ole valmis uhraamaan omaa elämää, usein myös miehen ja lasten. Elä ap välitä näistä jotka eivät tiedä. Narsisti on sairas, ja pahinta on kun hän ei sitä ikinä itse tajua. Sitä ei ymmärrä miten hankalaa voi olla ennen kuin omalle kohdalle osuu. Vanhemmilleen ei ole mitään velkaa synnytyksestä ja hoidosta, sairas ajatuskin!!! He ovat itse päättäneet lapsensa hankkia.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:21"]
Itse asiassa minua hoivasi isä, kun olin vauva. Ap
[/quote]
Ja minua hoivasi mummo ja tätini (isän sisko). Sekä naapurit. "Hoiva" on vähän huono sana kuvaamaan sitä mitä äidiltäni arjessa sai.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:18"]
Se äiti on hoitanut vauvana ja lapsena. Parhaansa hän on tehnyt. Niillä kyvyillään ei pystynyt parempaan. Omat haavansa lapsuudestaan hänelläkin.
[/quote]Jos osaisit eläytyä muiden asemaan et tulisi tänne toteamaan itsestäänselvyyksiä. Luuletko tosiaan, ettei uhri näitä mieti? Siksi se välien katkaisu onkin vaikeaa, koska tuntee myötätuntoa mielisairasta kohtaan. Ymmärtää loputtomasti, antaa anteeksi loputtomasti, toisesta korvasta sitään toisesta ulos loputtomasti. Ja narsisti nostaa panoksia. Sama toistuu.
Oman terveyden kustannuksella. Silloin kierre on ikuinen, mikään ei muutu. Sama sairaus toistuu lapsissa ja lapsenlapsissa ja niin edelleen. Narsistikin on ollut uhri, kertoohan sen jo narsismi -diagnoosi jos sen syntyyn tutustuu. Narsismi johtuu vakavasta kaltoinkohtelusta lapsena.
Onko kukaan käynyt vertaistukiryhmässä juttelemassa? Minua auttaa jo tämä virtuaali-vertaistuki, mutta kasvotusten keskustelukin voisi parantaa.
Voimia ap sinulle. Selviät ja pärjäät kyllä, vaikka nyt tuntuisikin pahalta. Kuuntele tarkoin itseäsi, ota aikalisää ja hakeudu rauhaan itsesi kanssa edes välillä. Ansaitset hyvää ja arvostavaa kohtelua kuten meistä jokainen ansaitsee. Et missään määrin ansaitse kiusaamista, ilkeilyä, nimittelyä ja uhkailua. Älä tee elämässäsi sellaista, mistä tulee sinulle huono ja lohduton olo. Ansaitset hyviä päiviä elämääsi, onneakin. Rakasta miestäsi ja lapsiasi, olkaa onnellinen ja vahva pieni perheyksikkö, jonka sisälle eivät ole tervetulleita siellä rikkovasti käyttäytyvät ihmiset. *halaus*
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:06"]Vaihdevuosista ei johdu se että jo kun olin lapsi olin huora josta ei tule mitään, olen ruma, leveäperseinen, typerä. Sain lyöntejä, mustelmia, tukasta repimistä. Tunteilla tai ajatuksilla ei ollut merkitystä. Olen käynyt terapiassa opiskeluaikana ja välillä kun oli etäisyyttä enemmän välit parani. Nyt viime aikoina raivareita on ollut enemmän, solvaa sairailla sanoilla ja haukkuu, toivoo sairautta ja kuolemaa läheisilleni . Kun olen pyytänyt poistumaan hän soittaa ja kääntää kaiken nurinpäin että ajoin äitini pois ja hän meinasi kuolla kolarissa matkalla jne jne.. Kyseessä ei ole mitkään pikkukiukut vaan oikeasti henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Välit häneltä on katkennut kaikkiin ihmisiin. Ap
[/quote]
Nyt lopetat tuollaisen sietämisen.
Sinulla on vastuu vain omasta ja perheesi jaksamisesta.
Äitisi ei ole terve, ja jos ei suostu hoitoon niin se on hänen asiansa.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:05"]
Julmaa hylätä vanhempansa. Nykyään kaikki ovat kovin itsekeskeisiä ja hylkäävät läheisensä helposti. Avioerotkin tuosta vaan.
[/quote]
Älä viitsi tulla provoilemaan vakavaa aihetta käsittelevään ketjuun, ok.