Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako edes yrittää?

Vierailija
11.08.2015 |

Sain selville, että mieheni on tutkinut ainakin tietokoneen käyttöäni, mahdollisesti myös puhelimeni sisältöä. Ilmeisesti on saanut jotenkin salasanani selville (jota en ole kirjoittanut ylös  mihinkään), ja tutkinut sitten ainakin some-keskustelujani, luultavasti muutakin koneen käyttöäni. Ja ei, kone ei tallenna salasanoja, eli mitenkään "vahingossa" se ei ole tapahtunut.

No, salattavaa minulla ei ole, eli kysymällä kyllä annan huoletta lukea ja tutkia tekemisiäni; minulla ei ole niin suurta tarvetta pitää mitään itselläni. Ongelma omalla kohdallani tuleekin tästä.. Mies kieltää (tai vain kiertelee kysymyksiä), että olisi moista tehnyt, mutta tiedän täysin varmasti hänen ainakin niitä keskusteluja lukeneen. Lisäksi olen muualta kuullut, että hän olisi vastaavaa tehnyt myös aikaisemmissa suhteissaan. Pahinta tässä lienee se, että sen kieltämisen lisäksi hän vastauksillaan yrittää vakuuttaa minua siitä, että minulla on jotain salattavaa tai että olen vain sairaalloisen epäluuloinen kysellessäni häneltä moisia. Ja asiasta kysyessäni olen kyllä yrittänyt asettaa sanani niin, etten mitenkään syyttäisi toista, vaan yritän pikemmin tuoda esille sen, että se on ihan ok, kunhan vain kertoisi minulle sen totuuden asiasta.

Mutta kannattaako tätä edes yrittää korjata? Selkeästi toinen on hyvin epäluuloinen tekemisistäni, kun tuntee tarvetta moiselle tutkimiselle. Ja mistä sitten kertoneekaan se, ettei tunnusta noita tekemisiään, ja yrittää vielä kääntää kaiken minun viakseni? Ja tosiaankin useampaan otteeseen olen yrittänyt asiasta puhua eri tavoilla, mutta tuloksetta. Ja väistämättäkin tässä itselläkin alkaa epäluottamus toista kohtaan tulla, osittain siksi, että hän selkeästi valehtelee/kiertelee/jättää kertomatta asioista (kyllä, hänen kanssaan tuo sanamuotokin on tärkeä, koska eri sanoilla saa erilaisia vastauksia), ja osittain siksi, että kun hän on noin epäluuloinen, niin kieliikö se sitten hänen omasta epärehellisyydestään (eli luultavasti pettämisestä)?

Varsin sekava teksti tästä taisi tulla, mutta sekava on asiakin! Ja taatusti tulee reilusti niitä asiattomiakin kommentteja tähän asiaan, mutta toivottavasti joku ihan oikeitakin mielipiteitä uskaltaisi antaa... :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaiseta tuu mitään, muuta kuin turpaan lopulta ja henkikin saattaa lähteä.

No onneks vainoaminen ja piinaaminen on nykyään rikollista, joten sihen on paremmat mahdollisuudet puuttua.

Exäni tonki puhelintani ja konetta. Tai oli meillä yhteinen kone, mutta oli asentanut siihen jonkun ohjelman jolloin pääsi käsiksi sähköposteihini yms.

Olisi pitänyt heti ymmärtää lähteä karkuun, kun ilmeni että oli tonkinut yksityisasioitani.

Minullakaan ei mitään salattavaa ole, paitsi ystävieni asiat, mutta en siedä olla kenenkään vahdittavana.

Vierailija
2/12 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up :)

Vierailija
4/12 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hän vastaa jos sanot että tiedät hänen niin tehneen? Etkä kysy että onko.

Mutta: jss. Ei tuosta enää luottavaa parisuhdetta tule. Tai eihän se miehen puolelta ole sitä ollut tähänkään asti.

Vierailija
5/12 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tiedät varmaksi että mies on lukenut viestejä?

Vierailija
6/12 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sait selville, että hän vakoilee konettasi ja puhelintasi? Onko hän muuten osoittanut merkkejä (sairaalloisesta) mustasukkaisuudesta ja epäluuloisuudesta?

Vierailija
7/12 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/12 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän hänen tutkineen viestejä, koska hän otti puheeksi asian, josta en ole keskustellut muuten kuin somessa yksityisviestillä kaverini kanssa. Ja tiedän, että kaverini ei olisi hänen kanssaan asiasta keskustellut.

En oikein tiedä, kannaattaako tämän henkilön kanssa edes yrittää tuota linjaa, että toteaa suoraan tietävänsä hänen tekemisistään. Tuolla kautta rantain kiertelylläkin saa yleensä vain syytöksiä/epäilyksiä siitä, että olisi itse tehnyt vastaavaa tai sitten jotain mustasukkaisuuskommentteja. Eli jos suoraan kysyy, niin vastaus tuskin on muuta kuin toteamus siitä, kuinka itse olen niin epäluuloinen ja kuinka minulla täytyy olla  jotain salattavaa :(

Hän on hyvin utelias ja suorastaan vaatii saada tietää kaikki puheenaiheet kavereiden kanssa ja tapahtumat päivän ajalta. Lisäksi hän ei juurikaan pidä siitä, jos aion yksin lähteä jonnekin, oikeastaan vain kaupassa ja töissä käynnit ovat sellaisia, ettei hän ole kiinnostunut mukaan lähtemisestä. Ja jos muutan suunnitelmia yllättäen, siitä seuraa kyllä runsaasti kyselyjä. Mutta hän ehdottomasti kieltää minkään tapansa osoittavan mustasukkaisuutta, hän on mielestään vain utelias ja kiinnostunut minusta, ja haluaa siksi myös kulkea kanssani kaikkialla. Enkä oikein tiedä enää mitä uskoa...

-ap

Vierailija
9/12 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelkaa mistä epäluuloisuus johtuu?

Vierailija
10/12 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
11/12 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rasittava tapaus. Sairaalloisen utelias, epäluuloinen, mahdollisesti itse epäluotettava. Tuollaisenko kanssa haluat olla?

Vierailija
12/12 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yrittäisi. Parisuhde ilman luottamusta? Ei kiitos. Jos ei asioista voi keskustella avoimesti, eikä ole henkistä yhteyttä, niin en vaivautuisi.