Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka laihtua kotona?

Vierailija
12.07.2015 |

Eli siis miten voisin laihtua koti konstein?
Millainen viikko ohjelma liikunnan suhteen kannattaisi tehdä ja miten liikkua?
En siis kuntosalille ole pääsemässä, suuren välimatkan takia.
Mitä liikkeitä kannattaisi tehdä? Kesällähän nyt voin uida esim. Ja lenkkeillä koiran kanssa.
Millaisia lenkkejä pitäisi tehdä, jotta niistä olisi hyötyä? Kävelen vai juosten?

Ruokavalio vinkkejä mielellään myös :)

Olen siis 20v 169cm ja 80kg haluaisin laihtua 20kg.
Minulla ei ole aikaisempaa kokemusta liikunnasta oikein..

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Tap out xt tai joku muu vastaava kotikuntoiluohjelma, sisältää myös ruokavalio-ohjeet. Ei vaadi kuin dvd-laitteen.

Vierailija
2/19 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ei paljonkaan auta laihtumisessa, ruokavalio on kaikkein tärkein. Syö kevyttä, monipuolista, tuoretta, terveellistä ruokaa pieniä annoksia kolme kertaa päivässä. Ei sokeria, ei alkoholia. Vettä ja vihreää teetä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:48"]

Eli siis miten voisin laihtua koti konstein? Millainen viikko ohjelma liikunnan suhteen kannattaisi tehdä ja miten liikkua? En siis kuntosalille ole pääsemässä, suuren välimatkan takia. Mitä liikkeitä kannattaisi tehdä? Kesällähän nyt voin uida esim. Ja lenkkeillä koiran kanssa. Millaisia lenkkejä pitäisi tehdä, jotta niistä olisi hyötyä? Kävelen vai juosten? Ruokavalio vinkkejä mielellään myös :) Olen siis 20v 169cm ja 80kg haluaisin laihtua 20kg. Minulla ei ole aikaisempaa kokemusta liikunnasta oikein..

[/quote]

Mulla auttoi ruoan suhteen se Jutan gofatgo. Liikuntaa otin lisäksi niin, että teen parin tunnin lenkkejä ja kotijumppaa. Ihan perusliikkeitä: punnerruksia, painoilla käsiä ja selkää, vatsalihasliikkeitä, selkäliikkeitä, kyykkyjä... Myös sellasisen kuminauhan kanssa jumppaan. Nyt olen aloittelemassa juoksemista, kun sain painonputoamaan ja haluan parantaa aerobista kuntoa. Ihan hissukseen aloittelen, lisään kävelylenkkeihin pätkiä, jotka juoksen. Netistä löytyy kaikkia erilaisia juoksuohjelmiakin.

Painonpudotuksen aloitin huhtikuussa, tähän mennessä lähtenyt 12 kiloa.

Vierailija
4/19 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:48"]

Eli siis miten voisin laihtua koti konstein? Millainen viikko ohjelma liikunnan suhteen kannattaisi tehdä ja miten liikkua? En siis kuntosalille ole pääsemässä, suuren välimatkan takia. Mitä liikkeitä kannattaisi tehdä? Kesällähän nyt voin uida esim. Ja lenkkeillä koiran kanssa. Millaisia lenkkejä pitäisi tehdä, jotta niistä olisi hyötyä? Kävelen vai juosten? Ruokavalio vinkkejä mielellään myös :) Olen siis 20v 169cm ja 80kg haluaisin laihtua 20kg. Minulla ei ole aikaisempaa kokemusta liikunnasta oikein..

[/quote]

Mulla auttoi ruoan suhteen se Jutan gofatgo. Liikuntaa otin lisäksi niin, että teen parin tunnin lenkkejä ja kotijumppaa. Ihan perusliikkeitä: punnerruksia, painoilla käsiä ja selkää, vatsalihasliikkeitä, selkäliikkeitä, kyykkyjä... Myös sellasisen kuminauhan kanssa jumppaan. Nyt olen aloittelemassa juoksemista, kun sain painonputoamaan ja haluan parantaa aerobista kuntoa. Ihan hissukseen aloittelen, lisään kävelylenkkeihin pätkiä, jotka juoksen. Netistä löytyy kaikkia erilaisia juoksuohjelmiakin.

[/quote]

Ja tästä minulta puuttui vielä se, että ymmärrän että nyt se työ vasta alkaa eli miten saada ne kilot myös pidettyä poissa. Kyse on siitä, että muuttaa koko elämäntapaa. Minut herätti syömisten suhteen se, miten suuria annoskokoni ovat olleet ja miten paljon turhia kaloreita olen kasannut napostelemalla ja juomalla kaikkea sokeripitoista. Pitkän aikavälin muutos on vasta alkuvaiheessa. Tsemppiä.

Vierailija
5/19 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:54"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:48"]

[/quote]

[/quote]

Kiitos vinkeistä! Saanko kysyä, että paljonko sinulla oli painoa ja on pituttaa? Siis ennen, kun aloit laihduttaa :)

Vierailija
6/19 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:58"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:54"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:48"] Eli siis miten voisin laihtua koti konstein? Millainen viikko ohjelma liikunnan suhteen kannattaisi tehdä ja miten liikkua? En siis kuntosalille ole pääsemässä, suuren välimatkan takia. Mitä liikkeitä kannattaisi tehdä? Kesällähän nyt voin uida esim. Ja lenkkeillä koiran kanssa. Millaisia lenkkejä pitäisi tehdä, jotta niistä olisi hyötyä? Kävelen vai juosten? Ruokavalio vinkkejä mielellään myös :) Olen siis 20v 169cm ja 80kg haluaisin laihtua 20kg. Minulla ei ole aikaisempaa kokemusta liikunnasta oikein.. [/quote] Mulla auttoi ruoan suhteen se Jutan gofatgo. Liikuntaa otin lisäksi niin, että teen parin tunnin lenkkejä ja kotijumppaa. Ihan perusliikkeitä: punnerruksia, painoilla käsiä ja selkää, vatsalihasliikkeitä, selkäliikkeitä, kyykkyjä... Myös sellasisen kuminauhan kanssa jumppaan. Nyt olen aloittelemassa juoksemista, kun sain painonputoamaan ja haluan parantaa aerobista kuntoa. Ihan hissukseen aloittelen, lisään kävelylenkkeihin pätkiä, jotka juoksen. Netistä löytyy kaikkia erilaisia juoksuohjelmiakin. Painonpudotuksen aloitin huhtikuussa, tähän mennessä lähtenyt 12 kiloa. [/quote] Kiitos vinkeistä! Saanko kysyä, että paljonko sinulla oli painoa ja on pituttaa? Siis ennen, kun aloit laihduttaa :)

[/quote] Painoin 69kg ja olen noin 156 "pitkä" :) Nyt siis sen 57 kg ja vielä tuohon 55 kg tähtään.

Vierailija
7/19 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue netistä tietoa terveellisestä ruoasta. Ei pelkkää kasvis on terveellistä kasvis on terveellistä, vaan miksi se ja se on terveellistä.

sitten jätät ruokavaliostasi epäterveelliset ruoat pois, alat syömään 3-4h välein, ei naposteluja. Lisäksi liikuntaa 3-5krt viikossa alkutilanteesta riippuen. 

Ja jos tosiaan tietoa ja osaamista ei löydy itseltä niin joku nettivalmennus on erinomainen. Mutta perusasioilla pääsee jo pitkälle.

itsellä auttoi kun latasin puhelimeen "paastokellon" eli ajastimen joka näyttää kauanko edellisestä ruokailusta on, ja tämän lisäksi ruokapäiväkirjan joka laskee valmiiksi ruoantarpeen ja näyttää paljonko on vielä syömättä :) 

tsemppiä

Vierailija
8/19 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:08"]

alat syömään 3-4h välein, ei naposteluja. [/quote]

Mun mielestä kolmen tunnin välein syöminen on just sitä napostelua. Tosi tarkkana saa olla määrän ja laadun kanssa, jos noin usein syö. 

Vierailija
9/19 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:10"]

alat syömään 3-4h välein, ei naposteluja. [/quote]

Mun mielestä kolmen tunnin välein syöminen on just sitä napostelua. Tosi tarkkana saa olla määrän ja laadun kanssa, jos noin usein syö. 

[/quote] Yleensä noissa ruokavalioissa on se 5 ateriaa (tai siis 2 lämmintä, aamiainen, iltapala ja 1 välipala) per päivä ja aikaväli 2-4h. Saat sitten itse kikkailla, että kuinka myöhään haluat sen illallisen syödä tai kuinka aikaisin sen aamiaisen. Ei siis niin, että herätään kuudelta ja koko päivä mätetään 3 tunnin välein sinne ilta kymppin asti, se tietenkin pakkaa niitä kiloja ja on sitä jatkuvaa napostelua.

Vierailija
10/19 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön noin 1500-1800kcal päivässä, 4-5 ateriaa päivässä, ja välillä pitää oikeasti kiinnittää huomiota siihen että saan syötyä TARPEEKSI . 

Ja jos raja olisi niinkin vähäinen kuin tuo 1500, niin viidelle aterialle siitä saisi 300kcal, mikä on mielestäni yhdelle aterialle aivan riittävä.

Vierailija
11/19 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue netistä tietoa terveellisestä ruoasta. Ei pelkkää kasvis on terveellistä kasvis on terveellistä, vaan miksi se ja se on terveellistä.

sitten jätät ruokavaliostasi epäterveelliset ruoat pois, alat syömään 3-4h välein, ei naposteluja. Lisäksi liikuntaa 3-5krt viikossa alkutilanteesta riippuen. 

Ja jos tosiaan tietoa ja osaamista ei löydy itseltä niin joku nettivalmennus on erinomainen. Mutta perusasioilla pääsee jo pitkälle.

itsellä auttoi kun latasin puhelimeen "paastokellon" eli ajastimen joka näyttää kauanko edellisestä ruokailusta on, ja tämän lisäksi ruokapäiväkirjan joka laskee valmiiksi ruoantarpeen ja näyttää paljonko on vielä syömättä :) 

tsemppiä

[/quote]

Aikuinen ihminen ja varsinkaan laihduttaja ei tarvitse ruokaa muutaman tunnin välein.

Vierailija
12/19 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona laihtuminen on tosi yksinkertaista. Pysyt vain kotona kunnes painotavoite on saavutettu. Laihtuminen voi olla hidasta alkuvaiheessa, mutta nopeutuu, kun ruoka loppuu kaapeista.

Vierailija
13/19 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa MyFitnessPal luuriin ja ala laskea kaloreita. 1400-1500 kalorilla lähtee sullakin paino tippumaan. Liikunta ei ole pakollista laihtumisen kannalta, mutta nopeuttaa hommaa vähän. 

Vierailija
14/19 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen lihaskuntoa Youtuben jumppavideoiden kanssa, kun saliin ei ole varaa. Hyvin toimii mulla laihtumiseen ja peruskuntoiluun. Jillian Michaelsilla on paljon hyviä videoita. Gofatgota voisin minäkin suositella ainakin alkuun, olen myös kokeillut Superdieettiä mutta se yksipuolisuus alkoi tökkiä pahasti aika nopeasti. Vhh-ruokavaliota kannattaa kokeilla, se pitää hyvin makeanhimot kurissa. 

Ja minä olen kyllä eri mieltä 12:n kanssa. Tietty ihmiset ovat erilaisia, mutta jos en syö tarpeeksi usein niin tulee se hillitön nälkä, jolloin vedän kaiken mitä kaapista löytyy ja kauheat herkkuhimot iskee myös. Kun ei päästä jättinälkää tulemaan, on paljon helpompi hallita syömisiään. Tuo 3-4 tunnin välein syöminen on hyvä nyrkkisääntö.

Vierailija
15/19 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 lisää, että ainakin 5 päivänä viikossa olisi hyvä harrastaa liikuntaa. Minä en kyllä tuohon viiteen aina pääse, mutta yritän että vähintään kolmena päivänä lihaskuntojumppaa ja lisäksi vähintään 45 minuutin lenkkejä reippaasti kävellen myös ainakin kolme viikossa. Tuolla systeemillä minulla tippuu kiloja ja lisäksi tekee luonnostaan mieli terveellistä ruokaa, kun liikkuu tarpeeksi. Jos en liiku, niin tulee jostain syystä herkkuhimoja paljon enemmän.

Vierailija
16/19 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon laihtunut yli 20 kiloa kotikonstein. Pienentämällä annoskokoja ja siirtymällä auton käytöstä kävelyyn. Lisäksi uin kolmesti viikossa 3 kilometriä kerrallaan.

En ole millään dieetillä, sillä esim. ruokavalion pitää olla sellainen, että pystyn elämään sillä loppuelämäni. Mun kohdalla rahkat ja kuivat kanafileet eivät ole sitä. Vaan monipuolinen kotiruoka, kohtuus kaikessa ja jopa herkkuja.

Nyt olen lisännyt salikäynnit ohjelmaan kroppaa muokatakseni ja ostan pt-palveluja lisäksi.

Vierailija
17/19 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Campridge-kuuria.. se auttaa ja kilot karisee...

Vierailija
18/19 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt vain, kun on nälkä ja lopetat heti, kun ei ole nälkä. Unohda herkut (sokeri ja vehnäleivät ja leivokset) kokonaan, niin ei tee enää mieli. kävele, sauvakävele tai juokse tunti päivässä.n 1kg tipuu viikossa ja kun painat n.74 niin sen jälkeen n.500g viikossa.

Juo paljon vettä, sekä vähän maito unohda kaikki muut juotavat. Kun syöt leipää syö näkkileipää. Tässä siis syädääm ns. normaalia kotiruokaa, mutta ei isoja annoksia. Nälkää ei saa päästää isoksi muuten koko systeemi kusee.

Tietenkin tämän päälle voit ottaa lihasuntoa just punnerrukset ym. Paino ehkä ei tipu niin nopeasti, mutta kroppa näyttää paremmalta.

Vierailija
19/19 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vinkeistä! Nyt oon tehnyt sellaisia 3-6km lenkkejä kävelen reippaasti. Sekä pari pienempää aamulla ja illalla.
Olen myös lisännyt vedenjuontia ja piilottanut kaikki mieheni herkut kaapin perälle piiloon. :D Silti se vitutus, kun toinen syö vieressä herkkuja.. Etenkin suklaa :-S

Kaloreita alan ensi viikolla laskeman tarkemmin. :D
-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi