Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatko minkälainen oli oma eka koulureppusi?

Vierailija
11.08.2015 |

Mä muistan suurinpiirtein. Sellainen iso neliömäinen kova vaaleanpunaisen ja violetin värinen. Vaaleanpunainen salkkumainen laukku, missä oli edessä iso violetti läpällinen tasku. :-)

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen, jossa oli koiran kuva ja kiinnityksenä kaksi solkea, joissa heijastimet. Ostettiin oman kylän kenkäkaupasta, ikkunasta jo valitsin, minkä haluan. Vuosi oli 1983.

Vierailija
22/33 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinkki laskuvarjoreppu. Tuollainen http://www.skydivestore.com/mini-backpack-in-the-shape-of-a-parachute-black-and-red/  mutta kirkkaan pinkki ja noissa tuon repun pinkeissä kohdissa vihreää ja violettia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:07"]

Mä muistan suurinpiirtein. Sellainen iso neliömäinen kova vaaleanpunaisen ja violetin värinen. Vaaleanpunainen salkkumainen laukku, missä oli edessä iso violetti läpällinen tasku. :-)

[/quote]

Muistan, v. 1979 se oli myöskin tällainen salkkumainen, punainen nahkaa oleva reppu, jossa oli edessä vierekkäin kaksi etutaskua sellaisilla metallisilla painikelukoilla. Kahva päällä ja punaiset olkahihnat. Eikä mitään kuvia.

äiti oli sen valinnut, olihan se tyylikäs, mutta ei ihan niin lapsimainen kuin ehkä olisin halunnut. Muistan, että monilla toisilla lapsilla oli "lapsellisemmat" reput, vaikkei siihenaikaan tuotteistaminen ollutkaan vielä kovinkaan tavallista, eikä sitä varsinkaan katsottu hyvällä. 

Vierailija
24/33 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:58"]

Minulla (kuten lähes kaikilla koulutovereillani) oli reppu vasta kun olin kuudennella luokalla. 70-80-luvulla ei oltu vielä niin valveutuneita mitä olkalaukku vs selkäreppu vaikuttaa lapsen ryhtiin, lihaksistoon ja luustoon.

Fjällräven Kånken oli se reppu, vaaleanpunainen tummansinisillä hihnoilla.

[/quote]

Muistan ne nuorison hirveät putkikassit. Kyllä mulle ainakin isä sanoi, kun menin kouluun -79, että sellainen pilaa ryhdin -> ikinä ei oteta, eikä otettu. Siispä niitä piti " inhota" ja niitä kantaville nauraa. 

24

Vierailija
25/33 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 11:22"]

Minulla (kuten lähes kaikilla koulutovereillani) oli reppu vasta kun olin kuudennella luokalla. 70-80-luvulla ei oltu vielä niin valveutuneita mitä olkalaukku vs selkäreppu vaikuttaa lapsen ryhtiin, lihaksistoon ja luustoon.

[/quote]

Muistan ne nuorison hirveät putkikassit. Kyllä mulle ainakin isä sanoi, kun menin kouluun -79, että sellainen pilaa ryhdin -> ikinä ei oteta, eikä otettu. Siispä niitä piti " inhota" ja niitä kantaville nauraa. 

24

[/quote]Sinulla oli fiksu isä! Tossahan sanottiinkin että lähes kaikilla oli olkalaukku, ei kaikilla, tottakai oli vanhempia silloinkin jotka ymmärsivät terveyden päälle, mutta yleisesti ottaen ei reppuja silloin vielä käytetty, näin minäkin muistan, aloitin koulu 1978.

Vierailija
26/33 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli punainen neliskanttinen reppu jonka läppä suljettiin kahdella metallisella "painikesoljella".Kuvassa nalle kulkemassa tietä jonka vieressä oli kyltti jossa luki "Koulu" tms.

Vierailija
27/33 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Ensimmäinen Fjallrävenreppuinen ihmetteli alapeukkuja (minäkin ihmettelen) mutta onpa tähänkin kommenttiin tullut, ehkä ne peukuttajat vain inhoavat sitä reppua ja siksi peukuttavat.

Vierailija
28/33 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:07"]Mä muistan suurinpiirtein. Sellainen iso neliömäinen kova vaaleanpunaisen ja violetin värinen. Vaaleanpunainen salkkumainen laukku, missä oli edessä iso violetti läpällinen tasku. :-) Mun oli muuten samanlainen mut tummanpunainen ja siinä oli eri maiden lippuja etutaskussa

Vierailija
29/33 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sininen reppu jossa oli Ihaa-aasin kuva.
-13v

Vierailija
30/33 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljä viidestä käytti Kånkenia.

Vierailija
31/33 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, sain kummeiltani rahat siihen, ja olin itse sitä ostamassa äitini kanssa lähikaupungista.  Se oli sellainen kangainen sekä osittain pehmeää muovia, tummanpunaista ruutukuvioita, salkkumainen, ja hihna oli punaista pehmeää muovia. Hyvin siihen mahtuivat aapinen ja muut kirjat sekä vihot penaalin kera. Kuljetin myös pyörän ohjaustangolla ja välillä tarakallakin.

Vierailija
32/33 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1978 eka koululaukku oli punainen olkalaukku, paksua puuvillakangasta, Marimekon tyyppistä.

Vierailija
33/33 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen näköjään kuin monella muulla 70-80 -lukujen taitteessa koulunsa aloittaneella. Muistan repun hyvin, käytettiinhän sitä silloin monta vuotta, kunnes ratkesi liitoksistaan -ja siihen aikaan tavarat tehtiin kestämään.

Salkkumainen reppu , jossa läppä suljettiin metallisilla painikenipsuilla. Minulla oli musta-oranssi reppu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän