Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"voi kauhee kun sä olet laiha"

Vierailija
10.03.2022 |

Voitteko lopettaa tuollaiset puheet? En minäkään sano "voi kauhee kun sä olet lihava".

Alipainoinen

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen "geneettisesti laiha" (myös vanhemmat ja sisarus hyvin pitkiä ja hoikkia) ja lähinnä turhaudun noihin huomautuksiin. Varsinkin, kun olen tunnetusti se tyyppi, joka vielä syö koko ajan.

Mutta tosiaan ehkä ihmiset ei ajattele sitä samalla tavalla loukkaavana kun ylipainon kommentointia. En minäkään nyt loukkaannu jos joku ohimennen kommentoi, mutta siinä kohden kun aletaan jankkaamaan lisämassn hankkimisesta, niin onhan se ärsyttävää.

Tän aamun mitat 175/hieman alle 53 eli en nyt mitenkään ihan "järkyttävän laihan" lukemissa edes ole. Toki pitkällä ja pitkäraajaisella hoikkuus ehkä erottuu herkemmin, kun ns. pienellä ja sirolla.

Olet alipainon puolella 4kg. Ihan terveyden kannalta olisi hyvä nostaa sitä painoa.

Olen "jo" 36 ja koko aikuisikäni ollut välillä 47-55 kg. Uskon, että jokaisella on tietynlainen optimipaino, johon keho hakeutuu kun tavallaan lakkaa yrittämästä. Ja hei, mulla on tässä painossa hyvä olo, jaksan fyysisesti ja henkisesti erinomaisesti. Terveyden kannalta pidän pientä alipainoa terveellisempänä vaihtoehtona kuin jatkuvasti vain numeroita kyttäämällä ylläpidettyä painoa, varsinkin kun kyse ei ole omalla kohdallani mitenkään kaloreita rajaavalla dieetillä tai vastaavalla ylläpidetystä tilasta :)

Hyvin tiedät mikä on BMI ja se on sinulla alipainon puolella selvästi. Se että olet koko elämäsi elänyt syömishäiriöisenä ei tee arviostasi mitenkään oikeampaa. Olet lääketieteellisesti alipainoinen. Se miksi painosi hakeutuu noin alas on laiskuuttasi aivan kuten se olisi sairaalloisen ylipainoisellakin. Olet omistautunut itsellesi kertomiin valheisiisi, mutta et sinä ole oikeassa millään tavalla.

No nyt on keittiöpsykologilla kalikka kalahtanut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän