Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olet jäänyt seksittömään suhteeseen?

Vierailija
10.03.2022 |

Hesarin jutun innoittamana aloin miettiä, miksi ihminen jää suhteeseen jossa ei ole seksiä tai muutakaan läheisyyttä, jos kokee itse seksin tärkeäksi. Jos seksi on itselle tärkeä osa parisuhdetta, hyvinvointia ja elämää ja seksittömyys masentaa, nöyryyttää ja ajaa miettimään pettämistä, jonka kuitenkin kokee arvoilleen vieraaksi, mitä niin upeaa suhteesta kuitenkin saa että kaikkea kestää vuodesta toiseen? Esim Hesarin jutussa oli kommentti mm. 45-vuotiaalta naiselta, jonka seurustelusuhteessa seksi väheni ensimmäisen vuoden jälkeen ja loppui kahden vuoden jälkeen. Miksi jäädä sellaiseen suhteeseen, kun suhde on vielä niin tuleekin ettei se ole voinut syventyä. Ajatuksia, kokemuksia?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviomies oli ällöttävä, kaikin puolin turn off, mutta hyvä isä lapselle.

Kyllä me sitten viimein erottiin.

Nyt minulla on ihana herkkumies. Nuorena en oikein osannut vielä valita. Se on kai aika tavallista. Aika monta tuttavaani on aviomies oksettanut, mutta sitten aikuisempana on älykäs ja maistuvampi mies löytynyt.

Vierailija
22/31 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva elämä jos se on täynnä kompromisseja ja tyytymistä. Vanhuksena voi sitten katkeroitua ihan kunnolla kun elämä jäi elämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just thinking kirjoitti:

Kiva elämä jos se on täynnä kompromisseja ja tyytymistä. Vanhuksena voi sitten katkeroitua ihan kunnolla kun elämä jäi elämättä.

Parisuhteessa, jos aikoo elää, on tehtävä kompromisseja. Muuten homma ei toimi. Jos elämä=seksi, ei kannata pysyvää suhdetta edes harkita. 

Vierailija
24/31 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut uskoa, etten ole haluttava, kun toinen ei kerran halua. Asiaa auttoi yleisesti vaikea elämäntilanne ja miehen narsistiset piirteet, joiden ansiosta kaikki oli aina niin huolellisesti minun syytäni, etten enää jaksanut välittää. Välillä itken ja mietin miltä tuntuisi rakastava kosketus. Mieheltä sen kaltainen kosketus onnistuu kyllä, hän käyttää sitä joskus ja jouluna halutessaan minulta jotain muuta. Eli siitäkin meni mieli.

Vierailija
25/31 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies rnkkaa ruudulle,ja semmoseen ei huvita koskea.

En viitsi erota lasten takia.

Vierailija
26/31 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just thinking kirjoitti:

Jos puoliso ei halua seksiä niin eikö sitä voi sitten hakea halutessaan muualta? Eihän se sitten ole keneltäkään pois, koska sivusuhde ei vähennä olematonta seksielämää parisuhteessa. Vai onko toisella, haluttomalla puoliskolla, oikeus määrittää myös toisen seksielämä? Jos elämä muuten on hyvää niin tämän perustarpeen voi tyydyttää jossain muualla ilman eroamista. Luulisi sen olevan helpotus myös haluttomalle puoliskolle.

Sivusuhteet ei toimi. Olen kokeillut kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla sivusuhde on vähän ajan päästä alkanut vaatimaan että jätän mieheni ja aloitan elämän hänen kanssaan. Ja kyllä, kuvio on ollut aina selvä heti alusta alkaen.

-yksi kommentoijista

Vierailija
27/31 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsien takia. Mikään ei ole minulle tärkeämpää kuin saada olla mukana lasteni elämässä päivittäin.

M46

Samat sanat! Ja on tuo mieskin rakas, vaikkei minua halua.

N29

Vierailija
28/31 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just thinking kirjoitti:

Jos puoliso ei halua seksiä niin eikö sitä voi sitten hakea halutessaan muualta? Eihän se sitten ole keneltäkään pois, koska sivusuhde ei vähennä olematonta seksielämää parisuhteessa. Vai onko toisella, haluttomalla puoliskolla, oikeus määrittää myös toisen seksielämä? Jos elämä muuten on hyvää niin tämän perustarpeen voi tyydyttää jossain muualla ilman eroamista. Luulisi sen olevan helpotus myös haluttomalle puoliskolle.

Sivusuhteet ei toimi. Olen kokeillut kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla sivusuhde on vähän ajan päästä alkanut vaatimaan että jätän mieheni ja aloitan elämän hänen kanssaan. Ja kyllä, kuvio on ollut aina selvä heti alusta alkaen.

-yksi kommentoijista

Sama kokemus, olen mies.

En koe, että se on vaimolta pois jos harrastan seksiä muualla, koska kotona en saa. Kuitenkaan näin ei ole hyväksyttyä tehdä, lisäksi sivusuhde alkaa melkein aina vaatimaan jotain.

Olen kohta 40v ja jaksamista ei ole uusperhesotkuihin.

Vierailija
29/31 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just thinking kirjoitti:

-yksi kommentoijista

Sama kokemus, olen mies.

En koe, että se on vaimolta pois jos harrastan seksiä muualla, koska kotona en saa. Kuitenkaan näin ei ole hyväksyttyä tehdä, lisäksi sivusuhde alkaa melkein aina vaatimaan jotain.

Olen kohta 40v ja jaksamista ei ole uusperhesotkuihin.

Juuri näin, ei missään nimessä mitään uusperhepainajaista. Perhearjen pyöritys sujuu meillä loistavasti, ja on meillä hauskaakin yhdessä, mutta platonisesti. Näistä syistä en eroa, vaikka seksin tarve on välillä kovakin. 

Vierailija
30/31 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka seksi on tärkeää, ei se silti ole se ykkösprioriteetti. Siksi sitä tulee joustettua.

Vierailija
31/31 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kuin miksi ihmiset eivät eroa työstä, joka ei tarjoa tyydytystä tai jota jopa vihaavat: ei yksinkertaisesti riitä energia niin ison muutoksen tekemiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän