Miksi olet jäänyt seksittömään suhteeseen?
Hesarin jutun innoittamana aloin miettiä, miksi ihminen jää suhteeseen jossa ei ole seksiä tai muutakaan läheisyyttä, jos kokee itse seksin tärkeäksi. Jos seksi on itselle tärkeä osa parisuhdetta, hyvinvointia ja elämää ja seksittömyys masentaa, nöyryyttää ja ajaa miettimään pettämistä, jonka kuitenkin kokee arvoilleen vieraaksi, mitä niin upeaa suhteesta kuitenkin saa että kaikkea kestää vuodesta toiseen? Esim Hesarin jutussa oli kommentti mm. 45-vuotiaalta naiselta, jonka seurustelusuhteessa seksi väheni ensimmäisen vuoden jälkeen ja loppui kahden vuoden jälkeen. Miksi jäädä sellaiseen suhteeseen, kun suhde on vielä niin tuleekin ettei se ole voinut syventyä. Ajatuksia, kokemuksia?
Kommentit (31)
Vaimon tahdosta vähäinenkin seksi on loppunut 6 v. sitten. Olen jäänyt jo yli 40 vuotta kestäneeseen suhteeseen, koska eroamalla menettäisin paljon muuta enkä kuitenkaan saisi uutta kumppania.
Itse pidän seksiä vastenmielisenä. Onneksi löysin toisen aseksuaalin.
Koska meillä oli kaikkea muutakin yhteistä tekemistä ja mielekkäämpää.
Ilmoitettu asiattomaksi. Tätä palstaa lukee miehetkin.
Vierailija kirjoitti:
Eli teille seksi ei ollut niin tärkeää. Kysymys koskikin niitä joille se on.
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän seksiä vastenmielisenä. Onneksi löysin toisen aseksuaalin.
Eikö teillä ole mitään seksiin viittaavakaan? Olen miettinyt, kun itse aseksuaalina olen ollut yhteyksissä toisen itseään aseksuaaliksi kutsuvan kanssa, mutta häneltä tuntuu tulevan aina välillä oudon seksuaalissävytteistä juttua. Itseä ei kiinnosta puhua seksistä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitettu asiattomaksi. Tätä palstaa lukee miehetkin.
Miehiäkö aihe ei koske?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa, mutta aikansa kutakin. En myöskään enää kiipeile kiipelytelineissä enkä notku pussikaljan kanssa kesäisin puistoissa kavereiden kanssa,
Koska toistaiseksi en halua rikkoa perhettä lasten takia. Päivä päivältä silti katkeruus lisääntyy kun ei ole seksiä saati sitten hellyyttä ja läheisyyttä. Kaiketi jossakin vaiheessa mitta tulee täyteen ja eropaperit lähtevät eteenäin kun kerran mies ei ole halukas parantamaan tilannetta.
Seksiä ei ole, mutta muuta läheisyyttä on. Täysin ilman läheisyyttä ja hellyyttä varmasti joutuisin harkitsemaan eroa. Seksi on itselleni kyllä tärkeä asia, mutta ei niin tärkeä, että ero olisi sen arvoista. Erossa olisi pahinta lasten perheen hajottaminen ja vuoroviikkosysteemi. Meillä toimii 99 %:sti kaikki muu paitsi seksi, joten en hajota lasteni (ja omaani!) kotia ja ydinperhettä vain siksi että "äidin piti päästä panemaan". Olemme mieheni kanssa tiimi ja parhaat ystävät, mutta tosiaankin ystävyyden tasolle se sitten jääkin. Seksiä ehkä kerran vuodessa. Halailua ja pusuja joka päivä.
Seksin kaipaaminen on kuulemma täysin turhaa, se ei ole syy erota ja on itsekästä ja turhaa erota jonkun seksin takia ja vielä ilkeämpää pyytää seksiä puolisoltaan. Olenhan kuitenkin vain ruma ja ilkeä läski, siski mieheni on haluton.
Näin netin viisaat ovat neuvoneet, joten ongelmani on vain omassa jalkovälissäni.
Jos puoliso ei halua seksiä niin eikö sitä voi sitten hakea halutessaan muualta? Eihän se sitten ole keneltäkään pois, koska sivusuhde ei vähennä olematonta seksielämää parisuhteessa. Vai onko toisella, haluttomalla puoliskolla, oikeus määrittää myös toisen seksielämä? Jos elämä muuten on hyvää niin tämän perustarpeen voi tyydyttää jossain muualla ilman eroamista. Luulisi sen olevan helpotus myös haluttomalle puoliskolle.
Koska on paljon tärkeämpiäkin asioita kuin seksi. Varsinkin yli 40-vuotiailla.
Vierailija kirjoitti:
Koska toistaiseksi en halua rikkoa perhettä lasten takia. Päivä päivältä silti katkeruus lisääntyy kun ei ole seksiä saati sitten hellyyttä ja läheisyyttä. Kaiketi jossakin vaiheessa mitta tulee täyteen ja eropaperit lähtevät eteenäin kun kerran mies ei ole halukas parantamaan tilannetta.
Kyllä se mies seksiä saa. Se ei vaan halua eikä saa sitä sinulta.
Totuin olemaan ilman seksiä, kun miehen pihtaaminen vaan jatkui vuodesta toiseen.
Kymppi käsitöissä, kuten niin monella kiltillä tytöllä.
Lapsien takia. Mikään ei ole minulle tärkeämpää kuin saada olla mukana lasteni elämässä päivittäin.
M46
Just thinking kirjoitti:
Jos puoliso ei halua seksiä niin eikö sitä voi sitten hakea halutessaan muualta? Eihän se sitten ole keneltäkään pois, koska sivusuhde ei vähennä olematonta seksielämää parisuhteessa. Vai onko toisella, haluttomalla puoliskolla, oikeus määrittää myös toisen seksielämä? Jos elämä muuten on hyvää niin tämän perustarpeen voi tyydyttää jossain muualla ilman eroamista. Luulisi sen olevan helpotus myös haluttomalle puoliskolle.
En hyväksyisi tietenkään uskottomuutta, vaikken itse seksiä haluakaan harrastaa. Joutuu sitä ihminen muitakin kompromisseja tekemään. En minä esim haluaisi asua täällä missä miehen työn ja sukulaisten takia asutaan. Täälläpä vaan asutaan, tyydyn siihen, että kaikkea ei voi aina saada, ainakaan kerralla. Muuten meillä on kaikki loistavasti. Joten miksipä keskittyä siihen, mitä puuttuu, kun voi keskittyä kaikkeen hyvään.
Lukiko siinä jutussa nimenomaan, että ne, joille seksi on tärkeää jäävät kuitenkin seksittömään suhteeseen? Vai oletitko vain, että seksi on kaikille tärkeää, koska se on sinulle tärkeää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa, mutta aikansa kutakin. En myöskään enää kiipeile kiipelytelineissä enkä notku pussikaljan kanssa kesäisin puistoissa kavereiden kanssa,
Mua taas on alkanut jotenkin inspiroimaan tuo pussikaljoittelu näin vanhemmiten. Telineissä olen kiipeillyt aina. Seksiasioissa taas kestän ne hiljaiset kaudet. Meillä johtuu kyllä pääasiassa valtavasta työmäärästä. Onneksi sekin kausittaista. Mutta silloin ei jaksa kuin lösähtää sohvalle ja mieluiten hiljaisuuteen.
Tuleekin = tuorekin