Yliajattelenko mieheni sanomisia?
Yliajattelenko mieheni sanomisia?
Hei,
mieltäni on vaivannut yksi asia, joten ajattelin kysyä muiden mielipiteitä.
Jos oma miehesi kehuisi parasta ystävääsi menevän näköiseksi joka saa baarista miehiä miten reagoisitte?
Suuttuisitteko vai antaisitteko olla?
Mieheni kehui ystävääni menevän näköiseksi joka saa miesten huomiota varmasti baarissa kysyessäni häneltä mitä mieltä hän on kyseisestä ystävästäni.
Itsehän kysyin, joten en voi marmattaa, mutta itselleni ei tulisi mieleenikään kehua mieheni ystävien ulkonäköä vaikka niitä joitain hyvännäköisenä pidänkin...ehkä sitten ajattelin että hän olisi sanonut jotain luonteeseen liittyvää yms? En tiedä.
Mielipiteitä? Toisesta korvasta sisään toisesta ulos?
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 06:13"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 05:59"]Ei mua haittaa, jos oma mies kehuu muiden naisten ulkonäköä. Et sinäkään voi olettaa, että miehesi silmissä olisit maailman kaunein nainen. Kyllä tähän maailmaan kauniita ihmisiä mahtuu. Kunhan oma mies muistaa krhua välillä myös sua, niin mikä ongelma siinä sitten on? Jos taas kehuu pelkästään muita, mutta sinua pitää rumana, siinä on sit ongelmaa teidän parisuhteessa. Miksi roikkia sellaisessa suhteessa, jossa toisen ulkonäkö ei miellytä? Ja ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. En ymmärrä sellaisia naisia, jotka esittävät kumppanille sellaisia kysymyksiä, joihin eivät halua kuulla rehellisia vastauksia. Esim. "Kulta, näytänkö mä lihavalta tässä mekossa?" Mies: "No kyllä sä vähän näytät". Nainen: "Senkin sika, miten kehtaatkin sanoa mulle noin?".. Näin sitä ensin opetetaan miestä valehtelemaan päin naamaa, ja sen jälkeen sitten itketään kun mies ei puhu totta. Aika kaksinaamaista, eikö olekin? T. N31v.
[/quote]
En viitsinyt lukea paria riviä enempää. Ei kyse ole siitä että ei voisi pitää muusta naisista tai että olisit maailman kaunein vaimo. Vaan sitä mitä sanotaan ääneen ja kuinka käyttäydytään kun toinen on rinnalla.
Mikä tässä oli vaikea ymmärtää.
[/quote]
Niinpä. Ois ehkä sekin selvinnyt, jos oisit lukenut loppuun. :D t. N31v.
Ei tossa minunkaan mielestäni ole mitään outoa, varsinkin kun kysyit. Kyllä meillä kehutaan vieraiten ulkänöä, varsinkin jos asia on jotenkin lähtenyt puheeksi ilman, että siitä kukaan loukkaantuu. Esim. mieheni sanoi sisareni parikymppisestä pojasta, että se on komea poika, voisi alkaa malliksi, en silti pidä miestäni homona ja lähestulkoon pedofiilinä... :D Ei asioissa kannata nähdä sellaisia sisältöjä, mitä niissä ei ole ole.
Jokaisen (tai jokatoisen) vastaantulijan kehuminen ja peräänkatselu taas olisi mun mielestä ihan moukkamaista, enkä sellaisesta pitäisi, mutta silläkään ei olisi mitään tekemistä mustasukkaisuuden kanssa, se vaan olisi niin typerää käytöstä. Mutta satunnaisesti tai asiasta puhuttaessa täytyyhän sitä voida sanoa mielipiteensä ilman, että siitä tulisi vertailu ko. henkilön ja itsen välille.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 06:15"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 06:13"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 05:59"]Ei mua haittaa, jos oma mies kehuu muiden naisten ulkonäköä. Et sinäkään voi olettaa, että miehesi silmissä olisit maailman kaunein nainen. Kyllä tähän maailmaan kauniita ihmisiä mahtuu. Kunhan oma mies muistaa krhua välillä myös sua, niin mikä ongelma siinä sitten on? Jos taas kehuu pelkästään muita, mutta sinua pitää rumana, siinä on sit ongelmaa teidän parisuhteessa. Miksi roikkia sellaisessa suhteessa, jossa toisen ulkonäkö ei miellytä? Ja ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. En ymmärrä sellaisia naisia, jotka esittävät kumppanille sellaisia kysymyksiä, joihin eivät halua kuulla rehellisia vastauksia. Esim. "Kulta, näytänkö mä lihavalta tässä mekossa?" Mies: "No kyllä sä vähän näytät". Nainen: "Senkin sika, miten kehtaatkin sanoa mulle noin?".. Näin sitä ensin opetetaan miestä valehtelemaan päin naamaa, ja sen jälkeen sitten itketään kun mies ei puhu totta. Aika kaksinaamaista, eikö olekin? T. N31v.
[/quote]
En viitsinyt lukea paria riviä enempää. Ei kyse ole siitä että ei voisi pitää muusta naisista tai että olisit maailman kaunein vaimo. Vaan sitä mitä sanotaan ääneen ja kuinka käyttäydytään kun toinen on rinnalla.
[/quote]
Niinpä. Ois ehkä sekin selvinnyt, jos oisit lukenut loppuun. :D t. N31v.
[/quote]
Kuule ei selvinnyt. Yritä nyt ensin selvittää mitä tarkoitin ja huolehdi sitten mun selviämistäni.
Voi että.. Kyllä mulla ja miehelläni taitaa olla erikoinen suhde. Jos sanon miehen kaveria komeaksi ja tuumaan et varmaan saa naista ni mieheni on luultavasti samaa mieltä. Samoin mun kavereiden/tai puoli tutun ulkonäköä enkä ole tästä edes osannut mieltäni pahoittaa. Tiedän että mies rakastaa minua ja yhteisestä sopimuksesta tiemme eroavat jos "ruoho alkaa olla liian vihreää aidan toisella puolella.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 06:26"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 06:15"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 06:13"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 05:59"]Ei mua haittaa, jos oma mies kehuu muiden naisten ulkonäköä. Et sinäkään voi olettaa, että miehesi silmissä olisit maailman kaunein nainen. Kyllä tähän maailmaan kauniita ihmisiä mahtuu. Kunhan oma mies muistaa krhua välillä myös sua, niin mikä ongelma siinä sitten on? Jos taas kehuu pelkästään muita, mutta sinua pitää rumana, siinä on sit ongelmaa teidän parisuhteessa. Miksi roikkia sellaisessa suhteessa, jossa toisen ulkonäkö ei miellytä? Ja ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. En ymmärrä sellaisia naisia, jotka esittävät kumppanille sellaisia kysymyksiä, joihin eivät halua kuulla rehellisia vastauksia. Esim. "Kulta, näytänkö mä lihavalta tässä mekossa?" Mies: "No kyllä sä vähän näytät". Nainen: "Senkin sika, miten kehtaatkin sanoa mulle noin?".. Näin sitä ensin opetetaan miestä valehtelemaan päin naamaa, ja sen jälkeen sitten itketään kun mies ei puhu totta. Aika kaksinaamaista, eikö olekin? T. N31v. [/quote] En viitsinyt lukea paria riviä enempää. Ei kyse ole siitä että ei voisi pitää muusta naisista tai että olisit maailman kaunein vaimo. Vaan sitä mitä sanotaan ääneen ja kuinka käyttäydytään kun toinen on rinnalla. Mikä tässä oli vaikea ymmärtää. [/quote] Niinpä. Ois ehkä sekin selvinnyt, jos oisit lukenut loppuun. :D t. N31v. [/quote] Kuule ei selvinnyt. Yritä nyt ensin selvittää mitä tarkoitin ja huolehdi sitten mun selviämistäni.
[/quote]
Joku on syönyt ärrimurrikeksejä ja on mustasukkanen toisten kehuista. m27
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 06:13"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 05:59"]Ei mua haittaa, jos oma mies kehuu muiden naisten ulkonäköä. Et sinäkään voi olettaa, että miehesi silmissä olisit maailman kaunein nainen. Kyllä tähän maailmaan kauniita ihmisiä mahtuu. Kunhan oma mies muistaa krhua välillä myös sua, niin mikä ongelma siinä sitten on? Jos taas kehuu pelkästään muita, mutta sinua pitää rumana, siinä on sit ongelmaa teidän parisuhteessa. Miksi roikkia sellaisessa suhteessa, jossa toisen ulkonäkö ei miellytä? Ja ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. En ymmärrä sellaisia naisia, jotka esittävät kumppanille sellaisia kysymyksiä, joihin eivät halua kuulla rehellisia vastauksia. Esim. "Kulta, näytänkö mä lihavalta tässä mekossa?" Mies: "No kyllä sä vähän näytät". Nainen: "Senkin sika, miten kehtaatkin sanoa mulle noin?".. Näin sitä ensin opetetaan miestä valehtelemaan päin naamaa, ja sen jälkeen sitten itketään kun mies ei puhu totta. Aika kaksinaamaista, eikö olekin? T. N31v. [/quote] En viitsinyt lukea paria riviä enempää. Ei kyse ole siitä että ei voisi pitää muusta naisista tai että olisit maailman kaunein vaimo. Vaan sitä mitä sanotaan ääneen ja kuinka käyttäydytään kun toinen on rinnalla. Mikä tässä oli vaikea ymmärtää.
[/quote]
Nainen ei saa esim haukkua miehen partaa siivottomaksi jos mies on rinnalla, koska ei saa toista loukata, vai mikä tämä "ei sanota ääneen" kirjan pohja on?
Mielestäni on ok jos mies kehuu muita naisia, mutta miehen tulee myös muistaa kehua omaa tyttöystäväänsä.
Mielestäni kuitenkin naisen kavereiden ulkonäön kehuminen melkoinen turn off miehessä, ei varmaan apn mieskään tykkäisi jos hän kehuisi hänen kaveriaan hyvännäköiseksi joka saa naisten päät kääntymään??
Mielestäni tietyt asiat on hyvä pitää omana tietonaan, esim juuri tämä oman kummpanin KAVEREIDEN ulkonäön kommentointi,mautonta sanoisinko.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 06:42"]
Mielestäni on ok jos mies kehuu muita naisia, mutta miehen tulee myös muistaa kehua omaa tyttöystäväänsä.
Mielestäni kuitenkin naisen kavereiden ulkonäön kehuminen melkoinen turn off miehessä, ei varmaan apn mieskään tykkäisi jos hän kehuisi hänen kaveriaan hyvännäköiseksi joka saa naisten päät kääntymään??
Mielestäni tietyt asiat on hyvä pitää omana tietonaan, esim juuri tämä oman kummpanin KAVEREIDEN ulkonäön kommentointi,mautonta sanoisinko.
[/quote]
Ai jos toinen kysyy mielipidettä, niin pitäisi valehdella, sekö olisi sitten "turn-on"? Ei kyllä mulle, en pidä valehtelusta. Eri asia, jos kysymättä kehuu joka toista...
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 06:47"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 06:42"]
[/quote]
Ai jos toinen kysyy mielipidettä, niin pitäisi valehdella, sekö olisi sitten "turn-on"? Ei kyllä mulle, en pidä valehtelusta. Eri asia, jos kysymättä kehuu joka toista...
[/quote]
En nyt ihan tuota tarkoittanut... minun mielestä apn mies olisi voinut kehua tuota apn ystävää hieman erilaisin sanankääntein, miksi juuri piti sanoa ulkonäöstä?? Kummastelen.
No kumpi on kohteliampaa? Sanoa kumppanin kaverille että kyllä sinä löydät vielä oiken, kun olet kaunis ja puhelias vai sanoa että olet arvoton lumppu, kuka sinuun voi edes ihastua, tulit vaan kumppanin pyynnöstä tänne.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 06:49"]
No kumpi on kohteliampaa? Sanoa kumppanin kaverille että kyllä sinä löydät vielä oiken, kun olet kaunis ja puhelias vai sanoa että olet arvoton lumppu, kuka sinuun voi edes ihastua, tulit vaan kumppanin pyynnöstä tänne.
[/quote]
Et tainnut lukea keskustelua ihan oikein.
Ap tarkoitti että hän kehui apn kaveria hänelle, ei hänen kaverilleen suoraan!
Miksi kysyy, kun ei kestä vastausta? Ymmärtäisin ap:n loukkaantumisen, jos mies olisi yks kaks kysymättä alkanut kehua kaveria. Mutta ap kysyi mielipidettä. Voiko mies edes vastata oikein tuohon kysymykseen (kuten myöskään näytänkö lihavalta -kysymykseen). Jos vastaa rehellisesti, siitä voi loukkaantua. Jos sanoo kaverin olevan ruma, siitäkin voi loukkaantua, kun mies valehtelee.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 06:42"]Mielestäni on ok jos mies kehuu muita naisia, mutta miehen tulee myös muistaa kehua omaa tyttöystäväänsä.
[/quote] Samaa mieltä, mautonta ja itse en ainakaan kommentoisi omalle poikaystävälle ihan sen vuoksi, että en loukkaisi omaa rakasta...Ja jos oma mies kommentoisi ja kuolaisi omia tyttöystäväni,,niin luultavasti pistäisin aika nopeasti vaihtoon :)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 06:13"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 05:59"]Ei mua haittaa, jos oma mies kehuu muiden naisten ulkonäköä. Et sinäkään voi olettaa, että miehesi silmissä olisit maailman kaunein nainen. Kyllä tähän maailmaan kauniita ihmisiä mahtuu. Kunhan oma mies muistaa krhua välillä myös sua, niin mikä ongelma siinä sitten on? Jos taas kehuu pelkästään muita, mutta sinua pitää rumana, siinä on sit ongelmaa teidän parisuhteessa. Miksi roikkia sellaisessa suhteessa, jossa toisen ulkonäkö ei miellytä? Ja ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. En ymmärrä sellaisia naisia, jotka esittävät kumppanille sellaisia kysymyksiä, joihin eivät halua kuulla rehellisia vastauksia. Esim. "Kulta, näytänkö mä lihavalta tässä mekossa?" Mies: "No kyllä sä vähän näytät". Nainen: "Senkin sika, miten kehtaatkin sanoa mulle noin?".. Näin sitä ensin opetetaan miestä valehtelemaan päin naamaa, ja sen jälkeen sitten itketään kun mies ei puhu totta. Aika kaksinaamaista, eikö olekin? T. N31v.
[/quote]
[/quote]
Siis esitetään kysymys ja loukkaanutaan jos vastaus ei ole oman mielen mukainen? Kai mies saa sitten valehdella myös muissa asioissa jos häneltä jotain kysytään?
Ap: millä tavalla sun asemaasi muuttaa se, että miehen mielestä maailmassa on muitakin kauniita ihmisiä?
Jotkut miehet ovat vaan niin pirun hienotunteisia. Not. Oma mieskin laukoo joskus ihan ihme juttuja, joita en todellakaan sanoisi omalle kumppanille, vähintään voisi vähän miettiä sitä tyyliä millä asian sanoo. Joskus jaksan asiasta huomauttaa, riippuen tapauksesta. Joskus taas annan mennä ohi, koska tiedän ettei tarkoita pahalla. Jotkut ei vaan aina älyä.
Yliajattelet ehdottomasti. Miehet vastaa kun kysytään, ei ne pohdi asiaa sen tarkemmin. Älä kysy jos pelkäät saavasi ei toivotun vastauksen. Miksi miehesi ei saa pitää ystäväsi ulkonäöstä, hän on kuitenkin sinun kanssasi, valinnut sinut.
En oo ikinä ymmärtänyt sitä että toisen ulkonäköä ei saa kehua, että se olis jotenki toiselta pois. Hieman itsetuntoa kehiin nyt! Ehkä miehesi ei tunne ystävääsi niin hyvin että pystyisi luonteesta paljonkaan kommentoimaan.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 07:23"]
Yliajattelet ehdottomasti. Miehet vastaa kun kysytään, ei ne pohdi asiaa sen tarkemmin. Älä kysy jos pelkäät saavasi ei toivotun vastauksen. Miksi miehesi ei saa pitää ystäväsi ulkonäöstä, hän on kuitenkin sinun kanssasi, valinnut sinut. En oo ikinä ymmärtänyt sitä että toisen ulkonäköä ei saa kehua, että se olis jotenki toiselta pois. Hieman itsetuntoa kehiin nyt! Ehkä miehesi ei tunne ystävääsi niin hyvin että pystyisi luonteesta paljonkaan kommentoimaan.
[/quote]
Hyvä ja kattava vastaus
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 06:32"]Voi että.. Kyllä mulla ja miehelläni taitaa olla erikoinen suhde. Jos sanon miehen kaveria komeaksi ja tuumaan et varmaan saa naista ni mieheni on luultavasti samaa mieltä. Samoin mun kavereiden/tai puoli tutun ulkonäköä enkä ole tästä edes osannut mieltäni pahoittaa. Tiedän että mies rakastaa minua ja yhteisestä sopimuksesta tiemme eroavat jos "ruoho alkaa olla liian vihreää aidan toisella puolella.
[/quote]
Sama. Usein myös osoitan miehelle ja pyydän katsomaan jos kadulla tulee vastaan erityisen näyttävä bööna. En usko olevani maailman kaunein nainen ja kauniita ihmisiä on kiva katsella. Rakkaus ja avioliitto nyt vaan on niin paljon enemmän kuin pelkkää pintaa. Mieshän minua kosi silloin aikoinaan ja on valintansa tehnyt.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 05:59"]Ei mua haittaa, jos oma mies kehuu muiden naisten ulkonäköä. Et sinäkään voi olettaa, että miehesi silmissä olisit maailman kaunein nainen. Kyllä tähän maailmaan kauniita ihmisiä mahtuu. Kunhan oma mies muistaa krhua välillä myös sua, niin mikä ongelma siinä sitten on? Jos taas kehuu pelkästään muita, mutta sinua pitää rumana, siinä on sit ongelmaa teidän parisuhteessa. Miksi roikkia sellaisessa suhteessa, jossa toisen ulkonäkö ei miellytä? Ja ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. En ymmärrä sellaisia naisia, jotka esittävät kumppanille sellaisia kysymyksiä, joihin eivät halua kuulla rehellisia vastauksia. Esim. "Kulta, näytänkö mä lihavalta tässä mekossa?" Mies: "No kyllä sä vähän näytät". Nainen: "Senkin sika, miten kehtaatkin sanoa mulle noin?".. Näin sitä ensin opetetaan miestä valehtelemaan päin naamaa, ja sen jälkeen sitten itketään kun mies ei puhu totta. Aika kaksinaamaista, eikö olekin? T. N31v.
[/quote]