Miten paljon sinulla menee kuussa bensaan rahaa?
Kiinnostaa, koska itse asun kaupungissa enkä käytä autoa. Mutta voin vain kuvitella, miten hirveä tilanne maaseudulla asuville/pitkän matkan työmatkalaisille!
Kommentit (42)
Hybridi meilläkin ja molemmilla enimmäkseen etätyö. En viitsi tämän takia mennä pankkitilille, mutta ajoa on kuntakeskukseen ehkä 4 x 7 km/vko = 112 km/kk, lähimpään kaupunkiin 80 km/vko = 320 km/kk ja muuta ajoa 200-250 km/kk nyt, kun ei ole lomakausi. Eli sellaiset 400 km/kk.
Jos laskee 4,4 l/100 km kulutuksella niin noin 30 l/kk eli noin 60 e/kk.
koko talven olen kulkenut pyörällä töihin ja auto seissyt pihassa eli nolla euroa
Alle 100€. Ei lainkaan hirveä tilanne.
t. maalla asuva
Olen tankannut autoni tänä vuonna vasta kerran, tankki on nyt täynnä. Ajan nykyään ihan älyttömän vähän, noin kerran viikossa lähimpään kauppakeskukseen ja toisinaan kaupungin keskustaan. Eli tänä vuonna on bensaan mennyt rahaa noin 80 euroa, mutta sillä tankillisella ajelen varmaan ainakin tämän kuukauden ja huhtikuustakin vielä puolet.
Yllättää että ensimmäisenä ego-pullistelijat tulevat kertomaan kuinka vähän menee rahaa polttoaineeseen 🤦♀️
60 euroa bussikortin lataus ja bussit kulkevat sähköllä.
Tankkaasin n. 40€/vko ennen hintojen nousua. Työmatka 70km/päivä.
Mulla menee näillä nykyisillä bensan hinnoilla 300€ kuussa työmatkoihin. Ja palkka kuitenkin vain 1600€ kuussa, niin kyllä tosiaan ottaa päähän. Onneksi silloin tällöin tulee työkaverini kimppakyydissä niin hän antaa vähän bensarahaa.
400 € viime kuussa. Kaupoille + 20 km ja työmatkaa sit ihan reilusti kanssa. :/
16e päivässä! työmatka näillä hinnoilla. 2.48e/l oli dieseli aamulla. Aika rajoilla mennään tyytyäkkö kohta lähikauppaan töihin ja luopua autosta vaiko jatkaa kauempana asiantuntijatöissä.
0€, ajan sähköllä. Bioetanoliin meni n. 200€ kuussa vanhalla autolla.
Bensaan ei mene, mutta noin 400 dieseliin näillä hinnoilla. Kaikki ajot välttämättömiä. Mutta onhan se hyvä että käyn töissä, vielä.
Vierailija kirjoitti:
Yllättää että ensimmäisenä ego-pullistelijat tulevat kertomaan kuinka vähän menee rahaa polttoaineeseen 🤦♀️
En ole pullistelija mutta talvella 50-80 litraa/kk. Kauppaan matkaa 18km. Kesällä lisääntyy huomattavasti.
Ei työmatkaa kun eläkkeellä.
Ei kaikilla maalla ole pitkä työmatka. Kun asuu viiden kilometrin päässä Nilsiän keskustasta, niin voi puolet vuodesta pyöräillä työmatkat. N.13.000 km vuodessa on autolla ajettu. Näillä bensan hinnoilla n.1400€/vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ego-pullistelua se on, jos vastaa yksinkertaiseen kysymykseen rehellisesti? Ei kaikki autoilijat ajele niin, että menee satoja euroja kuussa bensaan.
Aiemmin meni 160€ kuukaudessa, työmatka 120 km edestakaisin, nyt 240€. Ja hybridillä ajetaan. Olisi jo aika laskea bensaveroa.
0 euroa. Turbodiesel syö vain dieseliä ja sitäkin vain vähän kun ajaa vähän.
Noin 50-60€/kk.
Asumme taajama-alueen ulkopuolella. Lapsien harrastuskuskauksia 4-5 krt viikossa. Suht lyhyt työmatka.
Ai niin, meillä on lataushybridi.