Onko uskovaiset aina kotoisin uskovaisesta kodista?
tunnen paljon ihmisiä vapaista suunnista (vapaa kirkko/helluntailaisuus/myös ev lut toiminnassa olevat). Tuntuu, että kaikkien vanhemmat ovat olleet uskovaisia, tai vähintään toinen vanhempi. Ja jos ei ole, niin sitten on joku muu lapsuuden vaikuttava henkilö.
Onko teillä sama huomio?
Kommentit (19)
Onhan paljon vankeja jotka eivät ole uskovaisessa vaikutuksessa kasvaneet, kova elämä saa aikaan sen että Jumalalle on tilaa ja tarvetta.
Tiedän nykyään uskovia ihmisiä, joiden perhe on kuulunut kirkkoon, mutta ei ole uskonut. He ovat kuitenkin kaikki lahkossa. Nehän vetää yleensä kriiseileviä ihmisiä. Ja ehkä on hankalampi kriittisesti arvioida lahkon tekemisiä, kun ei ole kokemusta terveestä uskosta.
Yksikään ihminen ei tule uskoon jos joku ei ole ennakkoon tuputtanut jotain uskoa!
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 19:11"]
Yksikään ihminen ei tule uskoon jos joku ei ole ennakkoon tuputtanut jotain uskoa!
[/quote]
kukaa ei tule uskoon , jos tuputtaa. Tuputtaminen synnyttää vain vastauhmaa.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 19:02"]Tiedän nykyään uskovia ihmisiä, joiden perhe on kuulunut kirkkoon, mutta ei ole uskonut. He ovat kuitenkin kaikki lahkossa. Nehän vetää yleensä kriiseileviä ihmisiä. Ja ehkä on hankalampi kriittisesti arvioida lahkon tekemisiä, kun ei ole kokemusta terveestä uskosta.
[/quote]
Mihin ihmeen lahkoon? Evlut on myös lahko
Minä olen sukuni ainoa uskovainen, kunnes lupaukset alkavat toteutua. Mieheni taas on uskovaisesta kodista ja suvusta.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 19:11"]
[/quote]Sellaisiakin on joille kukaan ei ole tuputtanut mitään mutta Jeesus itse on ilmestynyt. Tällaisia kokemuksia on mm buddhalaisuudesta yms lähtöjään olevilla.
Itse olen ateistikodista. Eikä ole muitakaan sukulaisia/ tuttuja ollut uskossa. Silti olen uskonut niin kauan kuin jaksan muistaa. Pyhä Henki on ollut luonani aina.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:56"]
Kyllä. Harvoimpa se uskonnollisuus iskee ihan kirkkaalta taivaalta. Jos voisi tulla uskoon ihan yks kaks, niin sehän voisi sitten myös olla mikä tahansa uskonto. Kyllä se uskovainen löytyy yleensä lähipiiristä, vanhemmista tai isovanhemmista.
[/quote]Minun kaksi siskoa alkoi aikuisena uskovaiseksi vaikka meillä oli ihan normaali ei uskovainen koti. Joten ei ne ihan aina ainakaan ole uskovista kodeista. Ja itseasiassa tiedän aika monta kun muistelen jotka ovat tulleet aikuisena uskoon perheestä riippumatta.Siis lapsuuden perhe ei ole ollut uskovainen.
Minun lapsuudenkodissani ajoittain pilkattiin uskovaisia ja uskoa, tai oltiin vain muuten välinpitämättömiä. Olen itsekin saanut osani pilkasta, kun tulin uskoon.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 21:02"]
Minä olen sukuni ainoa uskovainen, kunnes lupaukset alkavat toteutua. Mieheni taas on uskovaisesta kodista ja suvusta.
[/quote]
Tuo "kunnes lupaukset alkavat toteutua" on hyvä huomautus.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:55"]Ei ole. Tunnen paljon uskoontulleita joiden lapsuudenperhe ei ollut uskovainen.
[/quote]
Aivan täyttä soopaa. Vaikka sinä tuntisitkin muutaman tuollaisen tapauksen, niin ei se sitä faktaa muuksi muuta, että yli 90% uskovaisista on jo lapsena aivopestyjä.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 21:27"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:55"]Ei ole. Tunnen paljon uskoontulleita joiden lapsuudenperhe ei ollut uskovainen. [/quote] Aivan täyttä soopaa. Vaikka sinä tuntisitkin muutaman tuollaisen tapauksen, niin ei se sitä faktaa muuksi muuta, että yli 90% uskovaisista on jo lapsena aivopestyjä.
[/quote]
SE on fakta, että sinäkin voit tulla uskoon, vaikket ole saanut kotona tai tuttavapiirissä kuulla ilosanomaa Jeesuksesta Kristuksesta. Mukava, että olet täällä keskustelemassa. Huomaatko, kuinka Jumala vetää sinua puoleensa? Rukoilemme puolestasi!
Eivät ole.
Joskus käy niinkinpäin että uskovaisten vanhempien lapset eivät (isoin) vilkaise seurakuntaan päinkään. Ainakin jossain vaiheessa.
Ei ole. Tunnen paljon uskoontulleita joiden lapsuudenperhe ei ollut uskovainen.
Kyllä. Harvoimpa se uskonnollisuus iskee ihan kirkkaalta taivaalta. Jos voisi tulla uskoon ihan yks kaks, niin sehän voisi sitten myös olla mikä tahansa uskonto. Kyllä se uskovainen löytyy yleensä lähipiiristä, vanhemmista tai isovanhemmista.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:55"]
Ei ole. Tunnen paljon uskoontulleita joiden lapsuudenperhe ei ollut uskovainen.
[/quote]
Kyllä siellä lähipirissä on sitten joku mummo tai täti joka kertonut jeesusjuttuja.
4: en tiedä kuinka moni tulee uskoon ihan ykskaks, usein sitä edeltää pitkä(hkö) vaihe epäilyä, kaipuuta, horjumista, etsimistä jne.
Mutta jotkut tulevat uskoon vaikka lähipiirissä ei olisi kristittyjä. Jotktu jopa kokevat että Jumala/Jeesus/Pyhä Henki saa sen aikaan ja siihen ei aina ihmisiä tarvita.