Nyt kannattaa hamstrata makaronia ja spagettia
Kohta niiden hinnat ovat kaksinkertaisia. Sen hinnat edelleen nousevat.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Ei ruuan hamstraaminen ole ratkaisu. Koska ruokaa ei viimeisen käyttöpäivän perustella voi juuri vuotta kauemmin säilyttää. Sokeri poikkeus, kunkan on kuiva säilytyspaikka.
Kerro minulle makaronin säilyvyys, jos se on :pimeässä, valolta suojattuna ja kuivassa
Veikkaan tuon ämpärityypin kanssa samaa =100 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon aina inhonnut makaroneja !
Olipa niillä mikä nimi tahansa ! RAVINTOKÖYHIN ruoka maailmassa !
Makaronit, spagetit, lasagnet , palstat...ym.. en suuhuni laita.
Peruna on PARASTA.Näistä toinen nyt sattuu säilymään "hieman" kauemmin ja helpommin ilman erinäistä voimistelua.
Mulla ainakin onnistuu molempien valmistelu ilman minkäänlaista voimistelua.
Lukeminen ilmeisesti ei. Viestissä puhuttiin säilyvyydestä eikä valmistamisesta. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Ei ruuan hamstraaminen ole ratkaisu. Koska ruokaa ei viimeisen käyttöpäivän perustella voi juuri vuotta kauemmin säilyttää. Sokeri poikkeus, kunkan on kuiva säilytyspaikka.
Viimeinen käyttöpäivä koskee vain helposti pilaantuvia tuotteita. Hyvin säilyvillä elintarvikkeilla on "parasta ennen" - päivä, jonka jälkeenkin tuotetta voi käyttää huoletta. Sille vain on annettu parhaan säilyvyyden takuu päivämäärään asti.
Ilmeisesti et ymmärrä näiden eroa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruna on PARASTA.Näistä toinen nyt sattuu säilymään "hieman" kauemmin ja helpommin ilman erinäistä voimistelua.
Lukeminen ilmeisesti ei. Viestissä puhuttiin säilyvyydestä eikä valmistamisesta. 🤣
Onkos valmistelu ja valmistaminen sun mielestä sama asia? Että mitenkäs tuli itselläsi luettua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma lukemisesi? Viestissä puhuttiin voimistelemisesta, niin myös vastausviestissä. Tarkoitettiin kuitenkin varmaan valmistamista. Mutta siitä ei todella puhuttu. Lue tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Hain jo eilen parikymmentä kiloa ja tänään lisää. Voin sitten myydä niitä hyvään hintaan kun alkaa tulla ruoasta pulaa...
Niissä oloissa mustan pörssin kauppiaat pääsee kuoppaan.
Voi apuapua,, nut äkkiä kuppaan! Onkohan jo kaikki loppu lähikapasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro minulle makaronin säilyvyys, jos se on :pimeässä, valolta suojattuna ja kuivassa
Kyllä huomaa makueron jo huomattavasti aikaisemmin. Sinänsä toki varmaan syöntikelpoista, mutta ei hyvänmakuista.
Kahdessa vuodessa ei osa porukasta ole oppinut mitään :D
Vierailija kirjoitti:
Epäterveellistä.
Kriisitilanteessa tarvitaan ravitsevaa ruokaa.
Tumma makaroni on terveellistä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäterveellistä.
Kriisitilanteessa tarvitaan ravitsevaa ruokaa.Tumma makaroni on terveellistä ruokaa.
:) Todellisuudessa tumma on usein värjättyä. Täysjyvämakaroni on hieman terveellisempää kuin normi
Vierailija kirjoitti:
Voi apuapua,, nut äkkiä kuppaan! Onkohan jo kaikki loppu lähikapasta.
;-D ;-D :-D :-D
Vierailija kirjoitti:
Makaronien parasta ennen päivämäärät ovat noin kahden vuoden päästä. Kahden vuoden makaronitarpeet on jo aika iso satsi hamstrattavaksi.
Vieläkö Prismasta saa spaghettia 0,39€ / kilo?
Sepä hyvä uutinen meille 🤭... Meidän perheessä ei oo syöty makaronia ainakaan puoleen vuoteen !
Itse en tykkää yhtään niistä, eikä juuri miehenikään.
Lapset syö makaronilaatikkoa koulussa... Ja siellä tietysti makaronia.
En tykkää pastasta...tuntuu että joka puolella on vaan pasta ruokaohjeita !
Meillä syödään kaikkia kasviksia ...joka päivä.
Teen mm .kasvismuussia, jossa tietty eniten on perunaa ja lisäksi kasviksia mitä sattuu olemaan kotona.
Makaronit voivat vaikka meidän puolestamme loppua kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään tätä lukevan elinaikkaa ei ole tässä vaiheessa enää 100 vuotta jäljellä. Testamenttiinneko te olette ne makaronit laittaa?
Tumma Rainbowin pasta on jo kallistunut. Se maksoi ennen 0,69€/500g ja nyt se maksaa 1,09€/500g :(
Vierailija kirjoitti:
Opetelkaa syömään perunoita.
Perunasta tulee olemaan pulaa