Miksi olette vapaaehtoisesti työttömiä?
Kysymys niille työttömille jotka eivät hae töitä.
Kommentit (26)
Olen niin rikas etten haluu tehä töitä ja työkkärirahat on kiva hummauslisä. Joskus se on poissa karenssien takia mutta tulee sitten taas takasin parin kuukuden päästä.
En ole vapaaehtoinen työtön. Olen irtisanottu, ikä 61v.
Mitäs kuvittelet meikäläisen työllistymismahdollissuksien olevan, kun tuo ylläoleva 55v juniorikaan ei enää kelpaa?
Hakenut olen, mutta arvaas mihin homma aina kaatuu.
Minä olen 44, kaksi vuotta ollut työttömänä enkä ole päässyt edes työhaastatteluihin.
Olen te-toimiston tarjoaman palvelun kautta ottanut vastaan neuvoa kuinka tehdä "täydellinen" cv ja huvä hakemus, mutta..
Kaksi ammattitutkintoa minulla on ja lähes kaksikymmentä vuotta työkokemusta.
Ihan sama ikäepäily minullakin on mikä lie esteenä työllistymiselle.
Kyllä sitä motivaatio laskee kuin lehmänhäntä edes hakea mihinkään.
Mulla on varaa jättäytyä työelämän ulkopuolelle. En nosta tukia.
N43
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 17:35"]
Mulla on varaa jättäytyä työelämän ulkopuolelle. En nosta tukia. N43
[/quote]Tuo olisi ihannetilanne, olet onnekas :)
Tässä kyllä nyt kysyttiin vapaaehtoisesti työttömien motiiveista, siis niiden työttömien, jotka eivät hae töitä. Miksi nuo jotkut vastaajat eivät voi mennä muihin ketjuihin puhumaan siitä, kuinka eivät hakemisesta huolimatta saa töitä?
Jäin kotiin hoitamaan esikoista 2v. Kyllä aika-ajoin katselen tarjolla olevia töitä ja vastailen töitä tarjoaville kilpailutus mielessä. Mutta juuri nyt on niin parasta-aikaa ikinä, etten pidä kiirettä töihin. Kas kun en mittaa kaikkea rahassa. Nyt näin. En tiedä miten jos tulee vaikka viisi lasta. Pystyykö jokaisen kohdalla toimimaan samoin. t: kaupparatsu
En ole pätevä mihinkään työhön enkä myöskään täysin työkykyinen, ja ikääkin on kohta 50. En ole kuitenkaan niin sairas, että pääsisin eläkkeelle. Olin juuri kaksi kuukautta työkokeilussa ja olin jo siitä aivan romahtamispisteessä. Kun ei työtä ole nuoremmille, päteville tai terveillekään ihmisille, miksi minun pitäisi mennä töihin tappamaan itseni?
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 17:35"]Mulla on varaa jättäytyä työelämän ulkopuolelle. En nosta tukia.
N43
[/quote]
Samma här, ei tarvitse tehdä töitä, enkä nosta tukia. En myöskään elä kenenkään "siivellä", vaan omillani.
Tosin luultavasti jossain vaiheessa alan tekemään jotain mieluista työtä tai alan yrittäjäksi, koska muuten tylsistyn.
(Nainen, 39)
voitin yli 10 vuotta sitten lotossa. Rahat ovat sijoitettu, koti on tietenkin velaton ja itse saan korkotuottoja joka kk sen verran kun saisin palkkaa.
Harmittaa kun tuli opiskeltua ammattiin, jossa en toiminut kun muutaman vuoden, kun jäin ensimmäisen kerran äitiyslomalle ja sitten parin vuoden päästä irtisanouduinkin.
nyt kun lapset ovat sen verran isompia, ovat jo pitkään koulussakin, voisin alkaa tekemään jotain hyväntekeväisyyttä. Mutta menee päivät näinkin, käyn jumpassa, lounaassa, kaupoissa.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 17:35"]Mulla on varaa jättäytyä työelämän ulkopuolelle. En nosta tukia.
N43
[/quote]
Samma här, ei tarvitse tehdä töitä, enkä nosta tukia. En myöskään elä kenenkään "siivellä", vaan omillani.
Tosin luultavasti jossain vaiheessa alan tekemään jotain mieluista työtä tai alan yrittäjäksi, koska muuten tylsistyn.
(Nainen, 39)
[/quote]
No hyvää päivää teille molemmille! Itse täytyy nyt työkkärissä valitettavasti olla kirjoilla kuin perintörahat loppuivat jo. Harmi. En siis mihinkään ole törsännyt mitään, ja katsonut että oma asuntokin löytyy velattomana, mutta olisi pitänyt vähän enemmän rahaa kyllä olla että olis lopullisesti pärjännyt. Odotan saavani vielä hyvän perinnön, mutta milloin, siitä ei ole tietoa. Muuten ei TE-toimiston väki ole häirinnyt mielenrauhaani, olen jo sen verran vanha, ja ei juuri työkokemusta. Tutkintoja ja opintoja riittää, eli sekin tie on jo kuljettu loppuun, ja olenkin varsinainen älykkö. Eli tiedän siis suunnilleen kaiken kaikesta, mutta sillä tiedolla ei voi tehdä rahaa, tai en ainakaan viitsi. m39
Suomessa vallitsee suurtyöttömyys ja henkinen lama, joten olen tavallaan mukautunut tähän idiotismiin. Mikään work'aholist en myöskään ole. Otan töitä vain jos työnantaja ja työyhteisö ovat riittävän asiallisia ja palkka riittää muuhunkin kuin asumisen, vaate- ja ruokapuolen hoitoon. Kahdessa työpaikassa olen käynyt katsomassa, mutta heti kun työkaverilla alkoi päässä viirata ei minua enää näkynytkään. :)
Koska minun ei tarvitse käydä töissä. Puolisoni tulot riittävät elättämään perheemme ja kun muutimme ulkomaille, päätimme yhteisesti että jään kotiin. En nosta mitään sosiaalietuisuuksia, en edes sitä lapsilisää, kun en Suomessa asu.
Jännä että näissä ketjuissa vetää herneet nenään aina just ne joita aloitus ei koske. :D -ap
Kelasta ja sossusta saa tarpeeks fyrkkaa. En jaksa hakea töitä eikä työnteko oikeen sovi mun unirytmille.
M20
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 17:40"]
Tässä kyllä nyt kysyttiin vapaaehtoisesti työttömien motiiveista, siis niiden työttömien, jotka eivät hae töitä. Miksi nuo jotkut vastaajat eivät voi mennä muihin ketjuihin puhumaan siitä, kuinka eivät hakemisesta huolimatta saa töitä?
[/quote]
Miten niin ei saa kertoa, että ainakaan en päässnyt töihin ja nyt olen vapaaehtoisesti työtön?
Käyn osa-aika töissä, mut se riittää mulle, jaksan olla myös äiti pienille lapsilleni ja haluan viettää aikaa myös heidän kanssa, vielä kun ovat pieniä ja asuvat kotona, työ ei saa olla koko elämä, valitettavan moni uhrautuu sille, itse pärjään vähemmälläkin, perhe on kuitenkin etusijalla.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 19:29"]Kelasta ja sossusta saa tarpeeks fyrkkaa. En jaksa hakea töitä eikä työnteko oikeen sovi mun unirytmille.
M20
[/quote]
Hakeudu yötyöhön.
Hullu tekee töitä kun saman rahan saa tekemättä mitään.
Olen täyttänyt 55v, minua ei huolita minnekään. Muutamassa paikassa kävin haastattelussa, mutta kun tuli puheeksi ikä, alkoi rekrytoija perääntyä. Kun heillä halutaan vähän nuorekkuutta porukkaan.
Pärjään näinkin ihan hyvin ja tuttu on luvannut palkata ansiosidonnaisen päättymisen jälkeen firmaansa hanttihommiin.