Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennuslääke - onko auttanut? Itse olen ollut lääkevastainen ennen, ilmeisesti aivan turhaan.

Vierailija
09.03.2022 |

Olen ollut asenteella, että kyllä minä prkl itse pärjään. Lääkkeitä ei, kun kuitenkin vain pahentaa tilannetta ja tulee sivuoireita. Näin olen ajatellut.

Kuitenkin taustalla niin paljon kaikenlaista ikävää ja uupumisia.
Kymmenen vuotta olen taistellut ja päättänyt pärjätä itsekseni suurimmaksi osaksi, kunnes helvetti alkoi riittämään.
Uupumlset, pahat masennuskaudet, riippuvuudet, ulkopuolisuuden tunne, traumat yms. Aina hetkellinen helpotus kunnes taas se sama paska pään sisällä alkoi.

Alkoi vain riittämään sama kehä ja päätin, että ihan sama, otan kaiken avun vastaan kunhan tämä päänsisäinen helvetti loppuu.
Lääkäri oli ymmärtäväinen, luki koko hoitohistorian ja kyseli tarkkaan. Vastaanotto kesti reilun tunnin ja oli tutkinut aikaisemman historian ennen tätä.
Määräsi lääkkeet näiden perusteella ja aivan uskomatona, voin paremmin enkä ole kokenut ahdistusta tai masennusta lääkitysen aloitettua.
Olen erittäin kiitollinen, lääke sopii minulle ja voin paljon paremmin.
Elämä tuntuu tärkeältä ja haluan elää taas, luoda uraa ja olla osa yhteisöä.

Muilla positiivisia kokemuksia?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lääkekokeiluistani seurasi vain lieviä haittavaikutuksia mutta ei myöskään mitään hyötyä.

Vierailija
62/72 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Escitalompram toimi muuten loistavasti paitsi taosin menettää haluin loppuelämäksi. Nyt olen ollut jo 6 vuotta ilman lääkettä ja halut pois edelleen. Muuten voin normaalisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehdin syödä tuloksetta kymmentä mieliala- ja adhd-lääkettä 20 vuoden aikana. Tai no, voiko tuloksena pitää libidon menetystä, tolkutonta hikoilua ja väsymystä sekä ylipainoa? Sienillä kaikki korjaantui ja pääsin myös alkoholinhimosta, jota vuosien raittiuskaan ei vienyt pois.

Toivoisin, että kaikilla olisi tämä mahdollisuus. Näyttää siltä, että tutkijat ovat aiheesta innoissaan - syystä. Tiedän useita vastaavia parantumiskertomuksia.

Vierailija
64/72 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennuslääkkeet ovat pelkkää suurien lääketehtaiden mittavaa bisnestä. Ensin saadaan käyttäjälle tunne, että ”jee, näähän toimii, jatkan käyttöä!”, mutta sitten teho hiipuu ja se pakottaa nostamaan määriä ja pim, oletkin koukussa!

Eikä pelkästään koukussa siihen tasaisempaan oloon, vaan myös täysin kyvytön LOPETTAMAAN mielialalääkkeitten käyttöä, koska vieroitusoireet ovat jotain aivan käsittämätöntä. Siksi suuri osa ihmisistä syö näitä lääkkeitä koko loppuelämänsä. 

Ei mulla ole ollut tuollaisia ongelmia. Olen joka kerta lopettanut lääkkeet vähentämällä asteittain kuten kuuluukin. Siinä voi tulla hiukan hankala olo aluksi, itse huomasin pientä ahdistusta. Toki ei minulla ole kokemusta todella vahvasta ja hyvin pitkäkestoisesta lääkityksestä. Kyllä varmasti sellaisesta tukikepistä on vaikea luopua, mutta ei se tarkoita että lääke oli huono vaan että se hyödytti potilasta jos kerran ilman sitä on vaikea pärjätä.

Vierailija
65/72 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ehdin syödä tuloksetta kymmentä mieliala- ja adhd-lääkettä 20 vuoden aikana. Tai no, voiko tuloksena pitää libidon menetystä, tolkutonta hikoilua ja väsymystä sekä ylipainoa? Sienillä kaikki korjaantui ja pääsin myös alkoholinhimosta, jota vuosien raittiuskaan ei vienyt pois.

Toivoisin, että kaikilla olisi tämä mahdollisuus. Näyttää siltä, että tutkijat ovat aiheesta innoissaan - syystä. Tiedän useita vastaavia parantumiskertomuksia.

Niitä sieniähän parhaillaan tutkitaan masennuksen hoidossa, koska niin moni ei hyödy nykyisistä masennuslääkkeistä ollenkaan, tai on liian pahoja sivuvaikutuksia. Toivottavasti saadaan sienistä apua lähitulevaisuudessa.

Vierailija
66/72 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Essitalopraamia syönyt vuosia. Olen sen ansiosta koko ajan V**un zen, mikä on tosi hyvä. Olen aina muutoin ollut hyvin neuroottinen ja hermostunut. 

Sama mulla,mutta seronil lääkkeenä

Ilman lääkitystä siivoan pakonomaisesti,erakoidun ja olen agressiivinen ja negatiivinen.

Olen ollut oitkiä kausia ilman,mutta aloittanut uudestaan lopulta kun ahdistus ja muu paska ryöpsähtää taas voimalla.

Ja kyllä olen ollut vuodenkin syömättä lääketta,et ei ole kyse lopetusoireista.

Terapia ja lääke on todella hyvä hoitomuoto ainakin minulla ja aion jatkaa näin mahd. pienellä annoksella kylläkin.

En ole lihonnut,en ole zombi ja seksihalut ovat kunnossa,toisin kun masentuneena ei kiinnostanut yhtään.

Sain vihdoin käytyä koulutkin loppuun lääkkeen ja terapian ansiosta.

Vierailija
67/72 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemusta oikeasta sähköhoidosta?

Entä uudehko kotona tehtävä sooma-hoito eli ns myssyhoito, jossa käytetään sähköä ohimoihin kotona hyvin pienenä virtana?

Miksi tämä on niin harvinaista?

Vierailija
68/72 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään lääkettä joka ei ole vaikuttanut seksielämään, nostanut painoa, aiheuttanut unettomuutta tai pahentanut ahdistusta alkuun?

Mulla diagnoosina mm PTSD, paniikkihäiriö ja ahdistuneisuushäiriö. Masennusseula oli korkea ja kärsin ajoittain myös pahasta dissosiaatiota. Nukun myös todella huonosti, pahimmillaan vain pari tuntia yössä. Olen myös elämäni läpi kärsinyt erilaisista syömishäiriöstä ja tiedän, että jos paino nousee niin alan taas oksentelemaan.

Oikean lääkkeen löytyminen on todella vaikeaa. Tällä hetkellä käytössä Seronil 10mg. Se ehdottomasti tasaa hieman, mutta seksi ei kiinnosta ja olen turta sieltä. Myös nukkuminen on vaikeutunut entisestään.

Itselläni samanlaiset diagnoosit, ja Voxra on sopinut parhaiten. Muut turruttivat tunteet ja seksuaalisuuden. Voxra sen sijaan on jopa lisännyt haluja ja muutenkin olen sen kanssa oma itseni. Voxran myötä olen jaksanut panostaa terveellisempiin elämäntapoihin, menneisyyden asioiden läpikäymiseen ja asioihin, joista nautin. Tunteita se ei ns. tasaa, mutta olen saanut paljon tunnesäätelyyn apua terapeuttisista harjoituksista, meditaatiosta jne.

Miten sait voxraa ja kävitkö monta lääkettä läpi ennen sitä?

Olen lukenut paljon lääkkeistä ja omasta mielestäni tuo voisi olla sopivin huomioon ottaen kaikki ongelmani. (Olen lukenut että naltrexonia käytetään jo muualla dissosiaation hoitoon ja sillä saatu hyviä tuloksia). Tupakoinnin vähennys sivuoireena ei tosiaan haittaisi ja lääke on ilmeisesti painoneutraali.

Mutta tuolla on kai jotain väärinkäyttö-potentiaalia ja ei määrätä mielellään?

Mä en myöskään tule oikein toimeen psykiatrin kanssa, ohitti mun dissosiaation mm kokonaan ja teki omia johtopäätöksiään, ei kuunnellut yhtään eli jos jotain toivon itse, niin ei tule tapahtumaan. Muuta julkista psykiatria kaupungissani ei tällä hetkellä ole.

Kahta lääkettä kokeilin ennen Voxraa. Lääkäri itse sitä suositteli kokeiltavaksi. Käyn yksityisellä psykiatrilla ja se on ollut varmasti paras satsaus omaan hoitooni, koska olen voinut valita juuri minulle sopivan ja näihin ongelmiin perehtyneen lääkärin. Minua myös stressasi julkisella tosi paljon se, että lääkärit eivät ymmärtäneet traumoista tai dissosta mitään, ja joka käynnillä piti aloittaa alusta uuden lääkärin kanssa.

Vierailija
69/72 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos edelleen, mukava lukea! :)

Itse tässä pohdin, että terapiaan pitäisi päästä. Olen tuota miettinyt jo vuosia mutta aina on ollut jotain estettä. Nyt on lääkärin B-lausunto olemassa terapiaa varten.

Miten olette löytäneet terapeutin? Siis kelan kuntoutuspsykoterapiaan? Joka puolelta tulee kielteisiä vastauksia koska eivät järjestä yksilöllistä terapiaa tms....

Ihan kiven alla Pirkanmaalla.

Jos jotain potentiaalista löytyy niin ovat joko varattuja tai aina jokin este tai sitten vasta vuoden päästä pääsisi.

Olisko neuvoja?

Ap

Vierailija
70/72 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole auttanut ja onneksi olen jo kuivilla näistä huumeista.

Sulla ei ole läökkeistä alkeet edes hanskassa, jos luulet näitä huumeiksi.

Vaikuttaa aivokemiaan. On nämä huumeisiin verrattavissa. Jotku näistä tekee ihan zombieksi ihmisiä.

Älä kehtaa, kun et asiasta mitään tiedä. Et tiedä, kuinka huumeet vaikuttavat, jos luulet niiden tekevän zombiolon. Et ymmärrä, että masennus tekee ihmisestä zombimaisen, ollessaan pahana. Itsemurhat ovat useinkin masennuksen aiheuttamia. Miten näiden pähkinäaivojen postauksia ei poisteta?

Vierailija
71/72 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestojen helvetin pelkoon ei lääkkeet auta :D

Vierailija
72/72 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä