Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valehteletko?

Vierailija
09.03.2022 |

En tiedä mitä minulle on tapahtunut ajan saatossa, mutta valehtelen nykyään joka asiassa, niin isoissa kuin pienissä. Ennen vihasin valehtelua ja siitä tuli huono omatunto, mutta se on normaalia ja joka päiväistä. En tiedä missä vaiheessa kasvoin kieroon, ehkä elämä vain muovasi minusta tällaisen kun jatkuvasti sai pettyä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka on vähimmässä luotettava, se on luotettava paljossakin, ja joka on vähimmässä vilpillinen, se on vilpillinen myös paljossa.

Luuk.16:10

Vierailija
2/2 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelen päivittäin, sekä isommissa että pienemmissä asioissa. Teen tämän ihan tarkoituksella ja tietoisesti, eli pelaan omaa peliäni omaan pussiini. Koen, että rehellisyydellä ei saa sitä mitä saa helposti valehtelemalla. Omatunto ei tästä soimaa, koska kaikki fiksut valehtelevat oikeissa paikoissa. Välillä valehtelen myös ihan puhtaasti sen takia, että en halua loukata muita ihmisiä.

Oma eksistentiaalikriisini laukaisi päälle tämän taipumukseni valehdella. Tiukan itsetutkiskelun päätteeksi jouduin toteamaan, että todellisuus sellaisena kuin se yleisesti käsitetään itsessään on illuusio ja koko olemassaolomme perustuu tälle valheelle. Kaikki ihmiset valehtelevat koko ajan itselleen ja toisilleen ja sitä kautta illuusio pysyy pystyssä. Oma valehteluni on lievä rike jos sitä vertaa näin perustavanlaatuiseen rikokseen. Tämän toteaminen sai aikaan sen, että omatunto lakkasi vaivaamasta minua, olen vapaa puhumaan mitä sattuu koska kaikki muutkin tekevät aivan samaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla