Miksi jotkut kieltää kumppaniaan tekemästä mieluisia asioita?
Esim. Mies haluaa ostaa moottoripyörän omilla rahoillaan, nainen sanoo että ei käy ja mies ei osta pyörää.
Mikä helvetin idea tässä on? Miten jotkut voi puuttua siihen mitä toinen tekee omilla rahoillaan? Näitä pariskuntia on ihan helvetisti että toinen haluaisi tehdä jotain/ostaa jotain mutta kumppani sanoo että ei käy. Eikö aikuinen ihminen saa tehdä omilla rahoillaan just sitä mitä haluaa? En mä ainakaan luovu omista harrastuksista jos joku mies alkaa niistä vinkumaan, enkä valita kenellekään toiselle heidän tekemisistään/hankinnoistaan.
Kommentit (49)
Varmaan monessa perheessä eletään tulojen mukaan tai lähes kädestä suuhun. Jos jotain ylimääräistä on tai jää, ne ehkäpä halutaan säästää johonkin yhteiseen tai pahan päivän varalle. Monet eivät suunnittele talouttaan sen varaan, että voi tuosta vain ostaa vaikkapa sen moottoripyörän. Yleensä se on sitten muusta pois. Ja onko perheessä todella varaa sijoittaa vaimon haluihin myös sen moottoripyörän verran rahaa?
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 14:59"]
Vene lähti. Vielä kaksi vuota myöhemminkin mies nurkuttaa, kuinka minä kielsin kaiken kivan. Niin, olisi kannattanut jo tuolloin pitää kohtuus niin hänellä saattaisi olla se vene vielä.
[/quote]
Ei miehesi venettä tarvitse, se tarvitse munat. Sen jälkeen saa sen veneenkin hankittua.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 08:20"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:37"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:03"] Miehet ajattelee vain itseään. Naiset ajattelevat koko perheen etua. Ja sitten miehet itkee niinkuin tuossa 11 tapauksessa. Vittu mitä tonttuja. [/quote] Ketä nainen ajattelee kieltäessään miestä? Itseään tietenkin. Miehenhän on suoritettava naiselle parempaa elämää, olla viihdyttäjä, panomies, talkkari ja rahan tekijä samaan aikaan. [/quote] Älä hyvä mies ikinä hanki vaimoa, äläkä ainakaan lapsia! Saat tehdä just niinkuin itseäsi huvittaa eikä tarvitse sitten olka vanha ja katkera ukko joka vänisee av:lla kun vaimo ei anna ostaa moottoripyörää kun sun työttömyyskorvaukset ei siihen riitä ja peliongelmakin on. Mut mitä sitten? Vittu mikä ämmä!
[/quote]
Mistä teitä lassukkaämmiä sikiää? Jos mies ei hypi teidän pillin mukaan niin haukutte epäkelvoksi kumppaniksi?
Kertokaa nyt vittu se logiikka miksi perheellisen pitäisi elää rajoitettua ja mahdollisimman tylsää elämää?
[/quote]
Voisiko tähän joku vastata?
[/quote]
Siksi, koska lapset on ykkösiä. Kakkosena tulee ruoka. Kolmosena laskut. Tärkeäysjärjetyksen ollessa oikein saakin loppukuun huokailla, että eipä jäänykkään ylimääräistä edes kahvikuppiin, saatikka roadtrippiin moottoripyörällä tai kapakkareissuun.
Me harrastamme moottoripyöräilyä koko perhe, mutta kyllä mä ymmärrän, miksi joku voi kieltää puolisoaan hankkimasta mopoa. Se on rahaa ja aikaa vievä harrastus, ja monen mieltä painavat turvallisuusseikat. Perheen eteen joutuu joskus tekemään kompromisseja.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 08:20"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:37"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:03"] Miehet ajattelee vain itseään. Naiset ajattelevat koko perheen etua. Ja sitten miehet itkee niinkuin tuossa 11 tapauksessa. Vittu mitä tonttuja. [/quote] Ketä nainen ajattelee kieltäessään miestä? Itseään tietenkin. Miehenhän on suoritettava naiselle parempaa elämää, olla viihdyttäjä, panomies, talkkari ja rahan tekijä samaan aikaan. [/quote] Älä hyvä mies ikinä hanki vaimoa, äläkä ainakaan lapsia! Saat tehdä just niinkuin itseäsi huvittaa eikä tarvitse sitten olka vanha ja katkera ukko joka vänisee av:lla kun vaimo ei anna ostaa moottoripyörää kun sun työttömyyskorvaukset ei siihen riitä ja peliongelmakin on. Mut mitä sitten? Vittu mikä ämmä!
[/quote]
Mistä teitä lassukkaämmiä sikiää? Jos mies ei hypi teidän pillin mukaan niin haukutte epäkelvoksi kumppaniksi?
Kertokaa nyt vittu se logiikka miksi perheellisen pitäisi elää rajoitettua ja mahdollisimman tylsää elämää?
[/quote]
[/quote]
Jos hankkii perheen, on perheestään myös vastuussa. Vastuu merkitsee sitä, että omia menoja, kulutusta ja tekemisiä rajoitetaan niin kauan kunnes perheen etu on varmistettu. Sen jälkeen, jos on vielä aikaa ja rahaa jäänyt, voi tehdä jotain omaksi ilokseen.
Ne lapset kun eivät ole leluja, jotka voi unohtaa ja jättää huomiotta heti kun ei satukaan enää kiinnostamaan.
t. Lapseton nainen
Mielestäni toisella ei ole oikeutta kieltää toiselta mitään. Millainen on parisuhde jossa ylipäänsä pitää leikkiä toisen äitiä/isää? Meillä on tämä klassinen tilanne, että mies on paljon parenpituloinen kuin minä. Olen kyllä itsekin hyvässä työssä ja tienaan töissä ollessa ihan kivasti. Nyt olen lasten kanssa kotona, koska pienin vauva. Eli tuloni eivät ole kummoiset tällä hetkellä. Minä maksan omat laskuni ja ehkä jonkun pienemmän laskun esim vesilaskun, muuten mies hoitaa kaiken muun talolainaa myöten. Olen äärimmäisen etuoikeutettu kun minulla on mies, joka haluaa näin tehdä. Itse vastavuoroisesti hoidan kodin ja esim aina lämpimän ruuan pöytään, hoidan puutarhan, käyn kaupassa jne. Jos haluan jotain ja minulla ei ole siihen juuri nyt rahaa, mieheni yleensä ostaa sen. Miehellä on aikaa vievä harrastus ja olen saanut usein kiitosta siitä, että en koskaan valita tai jäkätä siitä, että joudun olla kotona lasten kanssa kun miehellä on menoa. En ymmärrä miksi valittaisin, jos miehellä on menoa, hän kuitenkin on myös täällä kotona läsnä, vaikka ei olisikaan paikalla niin paljon kuin minä. En myöskään kieltäisi mieheltä hankintoja. Voi ostaa esim pelikonsolin jos haluaa, uuden soittimen, punttipenkin kellariin, ei väliä minulle. Olen joskus kysynyt mieheltä miksi hän on niin antelias minua kohtaan ja miksi esim haluaa ostaa minulle asioita jos tietää että haluan jotain ja ei siihen itsellä ole rahaa. Miehen vastaus oli aika simppeli, hän tietää että en oleta hänen maksavan minulle kaikkea. En koskaan ole käsi pitkällä vaatimassa asioita ja olisin onnellinen vaikka hän ei minulle antaisikaan niin paljon kaikkea. Hän myös mielellään käyttää rahaa minuun ja lapsiin ja vastaus tähänkin oli, että mihin hän sitten rahansa käyttäisi jos ei perheeseensä. Olen kaikin puolin onnekas ja olen todella otettu siitä, että mieheni arvostaa panostani ja sitä että hoidan kodin ja lapset vaikka kyse ei olekaan rahallisesta panoksesta.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 08:56"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 08:20"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:37"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:21"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:03"] Miehet ajattelee vain itseään. Naiset ajattelevat koko perheen etua. Ja sitten miehet itkee niinkuin tuossa 11 tapauksessa. Vittu mitä tonttuja. [/quote] Ketä nainen ajattelee kieltäessään miestä? Itseään tietenkin. Miehenhän on suoritettava naiselle parempaa elämää, olla viihdyttäjä, panomies, talkkari ja rahan tekijä samaan aikaan. [/quote] Älä hyvä mies ikinä hanki vaimoa, äläkä ainakaan lapsia! Saat tehdä just niinkuin itseäsi huvittaa eikä tarvitse sitten olka vanha ja katkera ukko joka vänisee av:lla kun vaimo ei anna ostaa moottoripyörää kun sun työttömyyskorvaukset ei siihen riitä ja peliongelmakin on. Mut mitä sitten? Vittu mikä ämmä! [/quote] Mistä teitä lassukkaämmiä sikiää? Jos mies ei hypi teidän pillin mukaan niin haukutte epäkelvoksi kumppaniksi? Kertokaa nyt vittu se logiikka miksi perheellisen pitäisi elää rajoitettua ja mahdollisimman tylsää elämää? [/quote] Voisiko tähän joku vastata? [/quote] Siksi, koska lapset on ykkösiä. Kakkosena tulee ruoka. Kolmosena laskut. Tärkeäysjärjetyksen ollessa oikein saakin loppukuun huokailla, että eipä jäänykkään ylimääräistä edes kahvikuppiin, saatikka roadtrippiin moottoripyörällä tai kapakkareissuun.
[/quote]
News flash, kaikilla ei ole elämä ankeaa ja elämän hallinta huonoa kuin sinulla!
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:00"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 08:20"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jos hankkii perheen, on perheestään myös vastuussa. Vastuu merkitsee sitä, että omia menoja, kulutusta ja tekemisiä rajoitetaan niin kauan kunnes perheen etu on varmistettu. Sen jälkeen, jos on vielä aikaa ja rahaa jäänyt, voi tehdä jotain omaksi ilokseen.
Ne lapset kun eivät ole leluja, jotka voi unohtaa ja jättää huomiotta heti kun ei satukaan enää kiinnostamaan.
t. Lapseton nainen
[/quote]
Yksilön elämä jatkuu parisuhteen ja perheenkin jälkeen. Jos naisilta kysytään niin missään ei käydä ja mitään ei tehdä, ei ainakaan sellaista mikä liittyy lähinnä poikamieselämään koska lapset ja perhe. Fakta on, että nainen keksii miehen rahoille AINA jotain käyttöä ja marttyyroituu sekä uhriutuu valmiiksi jos mies ei aio täten elää. Vaikka tasa-arvoisessa Suomessa naisella on täysi oikeus pyrkiä vaikka presidentiksi niin silti ollaan loisimassa ja vaatimassa toisten omaa.
Ymmärrättekö, että joillakin jää se 100€/kk sivuun laitettavaa talouden jälkeenkin. Eukko laittaa sen meikkehin/H&M-rätteihin, mies säästöön ja lähtee säästöillään omaan reissuun. Mitä väärää tuossa?
[/quote]
[/quote]