mistä luonnollinen hiusväri?
Mulla on aika paljon harmaita hiuksia, joten hiuksia täytyy värjätä säännöllisesti vähintään kuuden viikon välein. Haluaisin löytää sellaisen hiusvärin, joka näyttäisi luonnolliselta, mutta peittäisi harmaat. Minulla on luonnostaan tummat/ruskeat hiukset. viimeksi värjäsin vaaleanruskealla, mutta tulos oli kyllä tätä tummenpi. Kampaajalla en raski kuukauden välein käydä, joten itse joudun värjäämään marketin väreillä.
Kommentit (2)
Minä olen ihan hyvin saanut harmaat peitettyä hyvin luonnollisesti (kukaan ei ole edes huomannut että värjään nykyisin) kaupan väreillä. Mulla on tummanruskeat hiukset, tai oli ennen kun alkoi harmaantua, ja Syoss-sarjan 4-sävyasteista väriä käytän.
Ei muuten kannata niihin sävyjen nimiin kovin paljoa kiinnittää huomiota, koska suomalaisilla on usein eri käsitys esim. vaaleanruskeasta kuin mitä noilla valmistajilla. Vaaleanruskea noissa väreissä tarkoittaa sävyastetta 5, joka on selvästi jo tummanruskea suomalaisen silmään. Suomalaiset saattavat sanoa vaaleanruskeaksi jopa astetta 7, mikä on värien nimissä vaalea. Kannattaa katsoa niistä väritupsuita joita on kaupassa se sävy eikä luottaa nimiin tai purkin kuviin.
Ostan kampaamosta kotiin (saa muualtakin) Wella professionals color touch -merkkistä kestosävyä, ja sen valimoimista käytän tiettyä sävyä jonka kampaajani on suositellut minulle sopivaksi. Ei siis huomaa eroa omaan oikeaan sävyyni juurikaan, mutta kun minullakin on muutamia harmaita tulokkaita tukassa, niin tuolla ne saa piiloon aina muutamiksi viikoiksi. Eipä sillä, sitten kun ikäni antaa myöten, aion liittyä klassisten pitkätukkaisten harmaakettujen kerhoon, mutta sen aika ei todellakaan ole vielä kohdallani! Tumma on tavaramerkkini ja jos ei ihan enää omasta takaa riitä pigmenttiä, niin sitten vähän avitetaan. Problem solved. :)