En ole tiennyt että aikuiset ei saa juoda kaakaota - aihe vapaalta sekin opin
En löydä sitä keskusteluketjua enää, mutta siinä joku haukkui pikanuudeleita lasten ruuaksi ja samaan syssyyn osansa sai kaakao. Olen juonut sitä vuosia palautusjuomana tai illalla jos ei tule uni, en joka ilta tai joka treenin jälkeen, mutta silloin tällöin. Ikää on pian 60 ja kaakaota olen juonut noin 40 vuotta, lapsi kun olin, silloin sitä meillä ei ollut.
Kommentit (35)
Aika hassua. Nyt kun asia tuli puheeksi, niin on tosiaan asioita, jotka miellän ihan lasten jutuiksi, kuten juuri kaakaon juonti tai murojen ja vanukkaiden syöminen. Tottakai niitä saa syödä, enkä koskaan menisi ihmettelemään tai kommentoimaan toisen syömisiä, mutta lasten juttuja nuo minusta ovat, enkä edes tiedä miksi.
Kaakaojuomajauhe on 80-prosenttisesti sokeria. No on siinä kaakaotakin.
Vierailija kirjoitti:
Osta Van Houtenia😹
Vierailija kirjoitti:
minä kyllä keitän kaakaoni van houtenista, joka on 100 % kaakaota, kattilassa maito ja makeutuksen lisään oman maun mukaan. pidän vahvasta mausta.
t. elin....
Olen kuullut, että kaakaojuomajauheesta (esim. O'boy tai Nesquik) valmistetun kaakaon juominen ei kuulu aikuisille. Varsinkin kylmä kaakao on vain lasten juttu.
Van Houten -tyyppisestä oikeasta kaakaojauheesta tehty juoma taas kuulemma on sopiva aikuisillekin. Itse ostan aina oikeaa kaakaota, tosin Fazerin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Laitoin alanuolen siitä syystä, että tällaisia aiheita ihmiset haluaa jakaa.
Yhteiskunnalliset keskustelut ei nouse. Hyvinvoivat suomalaiset ei halua herätä näkemään eteensä.
Ei täällä mitkään kovin kantaa ottavat tai yhteiskunnalliset epäkohdat nostavaa keskustelua kannata aloittaa kun häviävät silmänräpäyksessä.
Toisekseen on kiintoisaa kuulla ihmisten pienistä omituisuuksista joista ei tule missään muualla keskusteltua.
Tottahan tuo on että monet aikuiset eivät syö nauttiakseen vaan terveydeksi. Silloin voi harmittaa kun näkee miten joku nauttii myös ruuasta ja juomasta.
kaakao on terveellistä :)
alentaa verenpainetta
laskee insuliinitasoa, parantaa sen toimintaa
vähentää rasvojen hapettumista
t. el.....
Vierailija kirjoitti:
Foorumilla pyörii paljon naisia, joten ei ole ihme, että mies ei saa juoda kaakaota tai Mehukattia.
Olen kaakaota juova aikuinen nainen. Miksi luulet, ettei mieheni saisi juoda halutessaan kaakaota?
(Hän juo teetä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset ei myöskään juo pillillä, syö karkkia tai kutsu irtokarkkeja irttareiksi. T. palsta
Eikä käytä yövaloa.
Minä ainakin haluan nukkua yöllä mahdollisimman pimeässä minkä vuoksi minulla on kahdet verhot makuuhuoneessa, vaalea rullaverho ja tummansiniset verhot, jotka vedän yöksi ikkunan eteen.
Vierailija kirjoitti:
Joo pitääkin keittää kaakao ja näkkäriä iltapalaksi
Laita edamjuustoa näkkileivän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Aika hassua. Nyt kun asia tuli puheeksi, niin on tosiaan asioita, jotka miellän ihan lasten jutuiksi, kuten juuri kaakaon juonti tai murojen ja vanukkaiden syöminen. Tottakai niitä saa syödä, enkä koskaan menisi ihmettelemään tai kommentoimaan toisen syömisiä, mutta lasten juttuja nuo minusta ovat, enkä edes tiedä miksi.
Mutta hei, onneksi on tullut proteiinivanukkaita. Niitä on kireillä pipoilla lupa ostaa.
Mä toivoisin niitä entisiä Jacky vanukkaita. Uudet ei maistu samalta kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Foorumilla pyörii paljon naisia, joten ei ole ihme, että mies ei saa juoda kaakaota tai Mehukattia.
Jotkut paheksuvat myös sitä suomalaista tapaa että haluaa juoda maitoa ruokajuomana lämpimän aterian kanssa.
Kaakaoon syntyy allergia tai vastaava kun on aikuinen, sen ollen vahingoittavaa. Muuten kyllä sitä voisi olla ihan kiva juoda, mutta se tekee pahaa.
Eikö elämässä saisi nauttia, tai tehdä asioita, jotka tuottavat iloa? Itse ainakin teen molempia 🤗