Ylipaino ja seksi(ttömyys)
Nyt olisi hyvät vinkit tarpeen.
Olen 25v nainen, joka on seurustellut 5 vuotta miehensä kanssa. Olen aina ollut suhteessa seksin osalta se aktiivisempi osapuoli ja tehnyt yleensä aloitteita. Seksiä oli ennen hyvin, nyt juuri ja juuri kerran viikossa, jos sitäkään. En jaksa enää tulla torjutuksi ties mistä syistä (väsymys, kiire jne..), vaikka syyt olisivatkin ihan oikeita. Seksi puolison kanssa ei siis enää kiinnosta ja jopa ahdistaa. Tuntuu, että on helpompi olla ilman.
Olen aina ollut ylipainoinen nainen. Ennen lievemmin ja nyt ihan rehellisesti ylipainoinen. Olen muuttanut elämäntapojani hitaasti mutta varmasti ja painokin alkaa tässä ns. sivussa tippumaan.
Oma ylipaino ei ole kuitenkaan ollut itselleni koskaan ongelma, koska olen aina ollut enemmän tai vähemmän ylipainoinen ja silti mielestäni kaunis. Tykkään laittautua, harrastan säännöllisesti liikuntaa (harrastan mm. joukkuepelejä), joka vahvistaa ns. hyvää oloa.
Olen pitänyt myös pluskokoisia malleja kauniina. Useinhan nämä "plus"mallit ovat naisia, joilla on litteä vatsa ja kurvit kohdallaan. Plus-kokoisia kuitenkin. Näytin miehelleni ihaillen kuvan Tara Lynnistä (olisikohan ollut tämä ) ja totesin vain, että eikö olekin kaunis nainen plus-koosta huolimatta. No, tähänhän mieheni totesi: "Eihän se ylipaino koskaan näytä hyvältä/ ole seksikästä." En nyt siis muista sanasta sanaan.
Menin todella hämilleni ja hävetti. Toki ajattelin heti, että nyt olen itsekin ruma - enhän näytä läheskään yhtä hyvältä kuin esim. tuo malli tuossa kuvassa. Mieheni ei varmasti tarkoittanut pahaa eikä tajunnut, että tuo kommentti kohdistuu myös minuun, mutta itsellä tuo kummittelee päässä vieläkin, vaikka sutkautuksesta on jo aikaa.
Miten pääsen tästä eteenpäin ja voisin unohtaa mieheni sanat? Entä sitten, jos mieheni halut heräävät yhtäkkiä kun olen laihtunut? Haluaisin kelvata tällaisena kuin olen. En usko, että haluan miestäni laihtuneenakaan, koska muistan vain torjutuksi tulemiset silloin, kun olin ylipainoinen.
Nyt tuntuu siltä, että olen pattitilanteessa.
Kommentit (28)
Meillä myös kovin samankaltainen tilanne.Olen aina ollut pyöreä,lapsesta lähtien.Mies ollut aina kovin haluton seksiin.Olen ollut se aktiivisempi osapuoli ja olen vasta viime aikoina ruvennut ajattelemaan,että hän ei tosiaankaan varmaa pidä minua seksikkäänä.Miehellä myös erektio-ongelmia...Olen kysynyt,mutta en ole saanut suoraa vastausta vaan hän sanoo,että ei tiedä,johtuuko vika minusta.Enkä edes tiedä haluanko kuulla vastausta.
Kaksi lasta meillä on ja olen vielä alle 30v.Mies osoittaa kyllä rakastavansa/välittävänsä ja haluaa halailla jne..Mutta jotenkin se ei vaan riitä..Seksiä joskus ollut ehkä (suhteemme alussa 10 v.sitten)kerran viikossa tai kahdessa.Viimeisen 3 vuoden aikana ehkä n.5 krt ja näistäkin on kaksi johtanut raskauteen:D Joten eipä tässä paljoa hurrata.Viimeinen vuosi ollut kokonaan ilman.Keinot ainakin itellä vähissä..Laihdutan taas vaihteeksi ja toivon parasta.
Ongelma on yksinkertaista poistaa. Ei tarvitse kuin vähentää syömistä. Kuka siihen ei nyt pystyisi?
Se nyt on vain aika iso tabu avoimesti myöntää, että sairaalloisen lihava nainen ei ole yleisesti ottaen ole seksuaalisesti haluttava. Feministit toki kivenkovaan väittävät muuta, mutta siltä suunnalta ei kannata totuutta etsiä. Olisi tuo miehesi voinut tosin asian vähän hienovaraisemmin ilmaista.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:39"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:32"]
Saanko kysyä, että mitkä ovat mittasi.? Mä luulen et miehellesi tuli vain joku tosi typerä aivopieru, joita nyt jokaiselle joskus tulee, ja vaikka ei tuo varmasti mukavalta tuntunut, niin vaikuttaisi silti siltä, ettei miehesi pidä sinua kuitenkaan vastenmielisenä. Voiko olla, että viehätit häntä silloin, kun olit ns "pehmeä", eli vähän ylipainoa ja lihottuasi, haluaisi sinun kuitenkin laihtuvan takaisin entisiin mittoihisi, ja töksäytti sen tuolla tavalla esiin?
[/quote]
Saa toki kysyä. Ylipainoa on nyt reilusti... ennen olin 161/70 ja nyt 161/85. Tietenkin olen vielä keskivartalolihava eli kaikista epämiellyttävin..
Mutta kuten sanottua, muutos on vauhdissa ja kyllä ne kilot siitä lähtee. :) Se ei vain tapahdu hetkessä, niin siksi mietin, mitä tehdä nyt ennen kuin olen tavoitteessa. Ja kuinka unohtaisin nuo kommentit niin, etteivät vaivaisi silloin, kun olen tavoitteessa.
t. Ap
[/quote]
Ethän sä sitten edes ole lihava vielä vaan pullukka...
[/quote]
Aijaa? Kyllä noilla mitoilla ainakin tällä palstalla on kuulemma kunnon valas. :D Mutta onhan se itsekin myönnettävä, että keskivartaloon on kerynyt jo rutkasti ylimääräistä. 70 kiloon olisin tyytyväinen itse :).
t. AP
[/quote]
No et ole valasta nähnytkään noilla mitoillasi, ethän ole vasta kuin n.20 kiloa ylipainoinen ja se ei kovin paljoa ole, sopivasti pyöreä... itse alan sun pituisella naisella pitää 100kg painoa että alkaa olla selvästi lihava eikä enää pelkästään muodokas kuten sä. t mies.
Normaalipaino olisi suotavaa. Täydellinen ei tarvitse olla, mutta jos paino menee jo 20 kiloa yli normaalin, ei voi olettaakaan elämän sujuvan ns. normaalisti seksinkään osalta. Ei rakkauden tehtävä ole korvata ihan kaikkea. Ennenkaikkea ylipaino on iso terveysongelma, johon kannattaa hankkia apua.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:39"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:32"]
Saanko kysyä, että mitkä ovat mittasi.? Mä luulen et miehellesi tuli vain joku tosi typerä aivopieru, joita nyt jokaiselle joskus tulee, ja vaikka ei tuo varmasti mukavalta tuntunut, niin vaikuttaisi silti siltä, ettei miehesi pidä sinua kuitenkaan vastenmielisenä. Voiko olla, että viehätit häntä silloin, kun olit ns "pehmeä", eli vähän ylipainoa ja lihottuasi, haluaisi sinun kuitenkin laihtuvan takaisin entisiin mittoihisi, ja töksäytti sen tuolla tavalla esiin?
[/quote]
Saa toki kysyä. Ylipainoa on nyt reilusti... ennen olin 161/70 ja nyt 161/85. Tietenkin olen vielä keskivartalolihava eli kaikista epämiellyttävin..
Mutta kuten sanottua, muutos on vauhdissa ja kyllä ne kilot siitä lähtee. :) Se ei vain tapahdu hetkessä, niin siksi mietin, mitä tehdä nyt ennen kuin olen tavoitteessa. Ja kuinka unohtaisin nuo kommentit niin, etteivät vaivaisi silloin, kun olen tavoitteessa.
t. Ap
[/quote]
Ethän sä sitten edes ole lihava vielä vaan pullukka...
[/quote]
Aijaa? Kyllä noilla mitoilla ainakin tällä palstalla on kuulemma kunnon valas. :D Mutta onhan se itsekin myönnettävä, että keskivartaloon on kerynyt jo rutkasti ylimääräistä. 70 kiloon olisin tyytyväinen itse :).
t. AP