Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Varmat päivät" riittävät ehkäisyksi meidän perheessä

Vierailija
10.08.2015 |

"Varmat päivät" on aliarvioitu ehkäisymuoto. Hyvin toimii meidän perheessä ja toiminut jo kymmenen vuotta. Ei ole tullut yhtään "vahinkoa" tähän mennessä. Lisäksi menetelmä ei aihauta mitään haittavaikutuksia, joten suosittelen lämpimästi muillekin.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:20"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:07"]Sitten joko miehellä on tosi vähän siittiöitä tai sinä et hedelmöidy helposti. Varmoja päiviä ei ole olemassakaan.
[/quote]

Anteeksi tyhmä kysymykseni, mutta miksi varmoja päiviä ei ole olemassa? Jos kierto on 28 päivää, niin eikö ovulaatio tapahdu aina suunnilleen samaan aikaan kuussa? Ja jos tämän ajan ei harrasta seksiä, niin miten ne muut päivät ei ole ns. varmoja päiviä? Netistä olen lukenut, että naisella on noin 6 päivää jolloin voi tulla raskaaksi ja että siittiöt voivat elää naisen sisällä muutaman päivän. Jos nämä ottaa huomioon, niin eikö silloin voisi puhua varmoista päivistä?
T. Teini
[/quote]
Itselläni kierto on heittänyt koko ikäni kymmenenkin päivää, joten varmoja päiviä on mahdotonta laskea.

Vierailija
22/31 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:30"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:20"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:07"]Sitten joko miehellä on tosi vähän siittiöitä tai sinä et hedelmöidy helposti. Varmoja päiviä ei ole olemassakaan.
[/quote]

Anteeksi tyhmä kysymykseni, mutta miksi varmoja päiviä ei ole olemassa? Jos kierto on 28 päivää, niin eikö ovulaatio tapahdu aina suunnilleen samaan aikaan kuussa? Ja jos tämän ajan ei harrasta seksiä, niin miten ne muut päivät ei ole ns. varmoja päiviä? Netistä olen lukenut, että naisella on noin 6 päivää jolloin voi tulla raskaaksi ja että siittiöt voivat elää naisen sisällä muutaman päivän. Jos nämä ottaa huomioon, niin eikö silloin voisi puhua varmoista päivistä?
T. Teini
[/quote]
Itselläni kierto on heittänyt koko ikäni kymmenenkin päivää, joten varmoja päiviä on mahdotonta laskea.
[/quote]

Mutta entä jos kierto on ollut koko ajan sama, 28 päivää ja ovulaation aikaan oireet (valkovuoto, himot) voi itse tunnistaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:30"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:20"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:07"]Sitten joko miehellä on tosi vähän siittiöitä tai sinä et hedelmöidy helposti. Varmoja päiviä ei ole olemassakaan.
[/quote]

T. Teini
[/quote]
[/quote]

Mutta entä jos kierto on ollut koko ajan sama, 28 päivää ja ovulaation aikaan oireet (valkovuoto, himot) voi itse tunnistaa?
[/quote]

No kun se voi yhtenä kauniina päivänä muuttua yhtäkkiä, et voi tietää. Silloin ei voi varmasta puhua.

Vierailija
24/31 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli varmat päivät käytössä ja hän on nyt 9kk. Nyt ei todellakaan enää ole moista "ehkäisyä" käytössä

Vierailija
25/31 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:47"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:30"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:20"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:07"]Sitten joko miehellä on tosi vähän siittiöitä tai sinä et hedelmöidy helposti. Varmoja päiviä ei ole olemassakaan. [/quote] Anteeksi tyhmä kysymykseni, mutta miksi varmoja päiviä ei ole olemassa? Jos kierto on 28 päivää, niin eikö ovulaatio tapahdu aina suunnilleen samaan aikaan kuussa? Ja jos tämän ajan ei harrasta seksiä, niin miten ne muut päivät ei ole ns. varmoja päiviä? Netistä olen lukenut, että naisella on noin 6 päivää jolloin voi tulla raskaaksi ja että siittiöt voivat elää naisen sisällä muutaman päivän. Jos nämä ottaa huomioon, niin eikö silloin voisi puhua varmoista päivistä? T. Teini [/quote] Itselläni kierto on heittänyt koko ikäni kymmenenkin päivää, joten varmoja päiviä on mahdotonta laskea. [/quote] Mutta entä jos kierto on ollut koko ajan sama, 28 päivää ja ovulaation aikaan oireet (valkovuoto, himot) voi itse tunnistaa?

[/quote]

No aistitko ovulaation jo viikon etukäteen, sillä sen ajan ne siittiöt voivat elää sisälläsi.

Vierailija
26/31 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:50"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:30"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:20"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:07"]Sitten joko miehellä on tosi vähän siittiöitä tai sinä et hedelmöidy helposti. Varmoja päiviä ei ole olemassakaan.
[/quote]

T. Teini
[/quote]
[/quote]

[/quote]

No kun se voi yhtenä kauniina päivänä muuttua yhtäkkiä, et voi tietää. Silloin ei voi varmasta puhua.
[/quote]

En ole tuo alkuperäinen kirjoittaja, mutta luulen ymmärtäväni mitä ajaa takaa. Itselläni on aina ollut (15 vuotta) todella säännöllinen kierto. Kierron puolessa välissä saan tiettyjä "oireita", jotka tulkitsen ovulaatioksi. Ymmärrän, että ovulaatio voi vähän vaihdella enkä ole koskaan harrastanut suojaamatonta seksiä kun en ole kokenut olevani valmis äidiksi. Nyt viime aikoina olemme mieheni kanssa jättäneet ehkäisyn pois, sillä lapsen tulo olisi ok. Olemme nyt käyttäneet ns. varmoja päiviä eli juuri ennen menkkoja ja heti menkkojen jälkeen. Nyt olemme siirtymässä " pois varmoista päivistä" eli yritämme lasta. Katsotaan miten käy, kun seksi ajoitetaan juuri tuonne kierron puoliväliin. Jännää on :-)

En tiedä oliko kirjoituksessani mitään tolkkua, pahoittelut siitä :)

Vierailija
27/31 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmoilla mentiin 6 vuotta ja sit haluuttiin lapsi. Lapsi tulikin, mutta toista ei varmojapäivä käytettiin n 2 vuotta ja nyt 5 vuotta yritetty raskautta. Ei tärppää, eli siinä syy miksi toimivat.

Vierailija
28/31 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierto myös lyhenee iän myötä joten senkään takia ei voi luottaa.

Itsellä ikää 41 ja nyt ehkä vuoden on kierto ollut 26 pv entisen 28 pv sijaan. Lyhenee ennen kuin loppuu

Vierailija
29/31 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmat päivät vielä jotenkin ymmärrän, mutta toi keskeytetty yhdyntä... Johan ala-asteella opetettiin, että siittiöitä voi tulla pieniä määriä jo ennen laukeamista.

Vierailija
30/31 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:00"]

Mut onko lapsia? Ja jos on niin monennellako kierrolla tärppäs? Joillain toimii varmat päivät hyvin, kun hedelmällisyys on jo valmiiksi surkea tai olematon. Ihan sillä vaan, että itse olen viis vuotta hehkuttanut varmoja päiviä ja seuraavat viisi vuotta itkenyt lapsettomuutta. Ihmekös kun toimi, kun en tule raskaaksi muutenkaan.

[/quote]

Hah, meillä melkein sama!
Ollaan käytetty keskeytettyä yhdyntää ehkäisynä ja hyvin on toiminut jo monta vuotta. Nyt, kun lapsi saisi tulla, niin ei se muuten onnistukaan ihan tuosta vaan. Yritystä on tosiaan takana vasta vähän vajaa vuosi, mutta kuitenkin. 
[/quote]
Keskeytetyn yhdynnän mainostaminen toimivaksi menetelmäksi on minusta vastuutonta. Itsekkin olen nuorena tullut raskaaksi noin ja päätynyt aborttiin. Tuo vaatii osaamista mieheltä. Ja tosiaan monilla joilla se toimii voi olla kyse tuosta ettei vaan tule raskaaksi helposti.

Vierailija
31/31 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 11:12"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:00"] Mut onko lapsia? Ja jos on niin monennellako kierrolla tärppäs? Joillain toimii varmat päivät hyvin, kun hedelmällisyys on jo valmiiksi surkea tai olematon. Ihan sillä vaan, että itse olen viis vuotta hehkuttanut varmoja päiviä ja seuraavat viisi vuotta itkenyt lapsettomuutta. Ihmekös kun toimi, kun en tule raskaaksi muutenkaan. [/quote] Hah, meillä melkein sama!
Ollaan käytetty keskeytettyä yhdyntää ehkäisynä ja hyvin on toiminut jo monta vuotta. Nyt, kun lapsi saisi tulla, niin ei se muuten onnistukaan ihan tuosta vaan. Yritystä on tosiaan takana vasta vähän vajaa vuosi, mutta kuitenkin.  [/quote] Keskeytetyn yhdynnän mainostaminen toimivaksi menetelmäksi on minusta vastuutonta. Itsekkin olen nuorena tullut raskaaksi noin ja päätynyt aborttiin. Tuo vaatii osaamista mieheltä. Ja tosiaan monilla joilla se toimii voi olla kyse tuosta ettei vaan tule raskaaksi helposti.

[/quote]

Samaa mieltä olen. "Varmat päivät" kuitenkin täysin eri juttu. Voi mennä loppun asti, kunhan on "varmat päivät".

Ap