Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vuokraisitko luottotiedottomalle?

Vierailija
09.08.2015 |

Jos kävisi ilmi, että luottotiedot olisivat menneet jo aikaa. Riittäisikö "todisteeksi" että aiemman vuokrasopimuksen vuokrat olisi maksettu usealta vuodelta? Myös lapsi tullut luottotietojen menemisen jälkeen, jonka eläessä ei mitään jätetty hoitamatta. Miten olisi?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Sukulaiseni vuokrasi asuntonsa tallaisille vuokralaisille ja arvatkaa mita: no, joutui sitten oikeuden kautta perimaan vuokriaan! Ja vuokralaiset oli muutenkin rikkoneet vuokrasopimuksen saantoja ym. Jouduttiin siis haatamaan ja ulosottomies joutui olemaan tassa mukana.

Virheista oppii... Aiemmin olin ehka hentomielisempi (monta vuotta sitten), mutta kylla on Siperia opettanut. Eli kun on raha kyseessa ja oma asunto "panttina", en todellakaan ota tuollaisia riskeja!

Vierailija
22/23 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riipuu ihan siitä, että miten ne luottotiedot on menneet, jos esim. edellisen asunnon vuokria ulosotossa, niin en, mutta, jos vaikka parin vuoden takainen konkurssi ja muuten vaikuttaisi hyvältä , niin kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 23:21"]

Vuokraisin ja olen vuokrannutkin. Maksoi aina vuokrat ajallaan eikä ollut naapureille (ystävä asui naapurissa) häiriöksi. Kahden kuukauden takuuvuokra ja jos ei vuokrat tule ajoissa niin häätö. Ei sen ihmeellisempää.

[/quote]

Ongelmahan on, että se häätö ei ole mikään helppo tai nopea prosessi, jos vuokralainen ryhtyy vaikeaksi. Jos lakia aikoo noudattaa niin ensin on hankittava tuomioistuimelta täytäntöönpanokelpoinen häätövahvistus. Tuomioistuimet on aika ruuhkautuneita, joten sen saamisessa voi kestää useitakin kuukausia. Vasta sen jälkeen häätöasia etenee verkkaisesti ulosottoviranomaisille, jotka ensin lähettävät vuokralaiselle kehoituksia, ja vasta parin kuukauden kuluttua heittävät tyypin pihalle. Siinä on kahden kk takuuvuokra pieni lohtu.

Ja jotkut käyttävät tätä vuokralaista suojaavaa systeemiä törkeästi hyväkseen, ihan tahallaan. Sen takia olen itse hyvin varovainen ja tarkka luottotiedoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän