Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vuokraisitko luottotiedottomalle?

Vierailija
09.08.2015 |

Jos kävisi ilmi, että luottotiedot olisivat menneet jo aikaa. Riittäisikö "todisteeksi" että aiemman vuokrasopimuksen vuokrat olisi maksettu usealta vuodelta? Myös lapsi tullut luottotietojen menemisen jälkeen, jonka eläessä ei mitään jätetty hoitamatta. Miten olisi?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraisin, totta kai. Olen itse ollut luottotiedoton, joten tiedän, mitä se on. Nyt luottotietoni ovat kunnossa, mutta yhden huonon ajan eläneenä osaan olla empaattinen toisia huonoja aikoja kohdanneita kohtaan.

Vierailija
2/23 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuokrasin. Toista kertaa en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kerran tehnyt sen virheen. Vuokrasin asunnon tuttuni ex-miehelle jolta luottotiedot olivat menneet. Vuokria ei kuulunut, ja häätö oli oma prosessinsa.

Vierailija
4/23 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa jos vastauksia lukematta että valtaosa vastaa EI!

Vierailija
5/23 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
6/23 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luottotiedoton ja asunnon löytäminen on ollut kiven alla. Onneksi sattui löytymään ennakkoluuloton ja mukavan oloinen vuokranantaja, enkä jäänyt asunnottomaksi. Tarkoituksena on olla luottamuksen arvoinen.

Vierailija
7/23 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vuokraisi.

Johan se nimike "luottotieto" kertonee aika paljon, eli kyllä se luottamusta vähentää mikäli on maksuasiat sössitty.

Vierailija
8/23 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Varmasti löytäisin vuokralaisen jolla asiat kunnossa. 

Vierailija
9/23 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on luottotiedoton, joten siksi vastaan että kyllä. Ehkä vaatisin kovemman pantin.

Vierailija
10/23 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen nyt voi kuka tahansa hommata, ei se tarkota elämäntavan muutosta. Jos joku takaisi mulle maksavansa luottotiedottoman rästivuokrat niinjoo voisinvuokrata tuollaisessa tilanteessa.

Vierailija
11/23 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuokrannut. Maksoi aina ajoissa, mutta aiheutti huonolla käytöksellä melkein asunnon huostaanoton.

Vierailija
12/23 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vuokraisi.

Vierailija
13/23 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se luottotitietojen omaava menettää luottotietonsa juuri silloin kun asuu asunnossasi. 

Vierailija
14/23 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vuokraisi. Vuokra on kuitenkin osa tulojani, niillä maksetaan myös yhtiövastike. Jos puolikin vuotta jäisi maksamatta, olisin itse taloudellisissa vaikeuksissa.

Vierailija
15/23 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraisin ja olen vuokrannutkin. Maksoi aina vuokrat ajallaan eikä ollut naapureille (ystävä asui naapurissa) häiriöksi. Kahden kuukauden takuuvuokra ja jos ei vuokrat tule ajoissa niin häätö. Ei sen ihmeellisempää.

Vierailija
16/23 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano, etten missään nimeessä vuokraisi, mutta toisaalta uskon, että käytännössä näin ei tapahtuisi. Ainakin meidän vuokra-asuntoon on ollut useampi luottotiedot omaava haluamassa, joten jos pitäisi valita, että otanko luottotiedottoman vain sellaisen, jolla ei ole merkintöjä, niin jälkimmäinen käytännössä varmaan voittaisi.

Sama juttu on varmasti, että jos olisi vuokralaisehdokas, jolla olisi kissa ja jolla ei olisi, niin varmastikin valitsisin kissattoman. Eihän sitä silti voi koskaan tietää, että tekisikö kissa mitään jälkiä asuntoon tai pitäisikö se kissaton kämpästä yhtään parempaa huolta, mutta ihmiset tuppaavat valitsemaan kahdesta sen vähemmän riskialttiin kuuloisen vaihtoehdon.

Vierailija
17/23 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Ja ottaisin yhteyttä edelliseen vuokranantajaan ennen kuin suostuisin vuokraamaan kellekään.

Vierailija
18/23 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
19/23 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 23:17"]

Voi se luottotitietojen omaava menettää luottotietonsa juuri silloin kun asuu asunnossasi. 

[/quote]

Tietysti voi, mutta onko se jokin peruste vuokrata asunto jo valmiiksi luottotiedottomalle?

Vierailija
20/23 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minun vuokranantaja oli niin ihana että vuokrasi. Sanoin reilusti heti että luottotiedot on menneet. Riitti kirjallinen takaaja, ei tarvinnut edes maksaa kuin yhden kuukauden takuuvuokra.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi