Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sairaspoissaolojen määrä

Vierailija
09.08.2015 |

Kuinka paljon suunnilleen teillä on sairaspoissaoloja töistä vuodessa? Itse olen ollut tänä vuonna tähän mennessä pois 11 päivää, puolet näistä on omien flunssien vuoksi ja puolet sairaan lapsen (4v) hoidon vuoksi. Nyt pomo vihjasi että mulla on ollut aika paljon poissaoloja. Onko tää määrä muka kovin paljon? Mummokin on hoitanut joskus kun lapsi on ollut kipeä, muuten olisi poissaoloja ollut enemmänkin...

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran itse oksutaudissa 2päivää. Meillä on kaksi pk ikäistä lasta. Heitä olen hoitanut sairauden takia toiset 2päivää. Mummon ja miehen kanssa on jaettu päiviä.

Vierailija
2/39 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon. Tuplasti keskiarvon ja varsinkin jos on kertynyt lyhyistä 1-3 päivän sairaslomista jotka keskittyy viikonlopun ympärille niin antaa viitteita että sulla on päihdeongelma. Lorvikatarri on tietenkin myös mahdollinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkäri kirjoittaa saikkua niin ei se pomolle kuulu pätkääkään.

Vierailija
4/39 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAikki on suhteellista. Itsellä kaksi lasta, nyt yli 10 v. Palasin heti äitiyslomien jälkeen töihin. Olen lasten takia ollut pois töistä 5 päivää n. 10 vuoden aikana. OMia saikkupäiviä keskimäärin 3-4- vuodessa. Työkaverilla samanikäiset lapset, useimmiten enemmän kotona kuin töissä. Lapsien takia ollut usein 4-6 päivää kuussa pois. 

Vierailija
5/39 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikoilla on usein esimiehille ohjeita missä kohtaa sairauspoissaoloihin pitää puutta (ensin juuri tuollain jutustelemalla) - voi vaihdella työpaikan mukaan. Omassa tulee jutustelua kun 3 sairaspoissaoloa vuoden sisällä....

Kannattaa kertoa että on ollut osa lapsesta johtuvaa ja samalla painottaa että on tuota turvaverkkoa ja että sairasta lasta hoitavat toki joskus muutkin kuin sinä.

Vierailija
6/39 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:17"]Jos lääkäri kirjoittaa saikkua niin ei se pomolle kuulu pätkääkään.
[/quote]
Bää bää lammas ala peukuttaa

Vierailija
7/39 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 päivää viimeisen 8v aikana (norovirus ) .

Vierailija
8/39 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:17"]

KAikki on suhteellista. Itsellä kaksi lasta, nyt yli 10 v. Palasin heti äitiyslomien jälkeen töihin. Olen lasten takia ollut pois töistä 5 päivää n. 10 vuoden aikana. OMia saikkupäiviä keskimäärin 3-4- vuodessa. Työkaverilla samanikäiset lapset, useimmiten enemmän kotona kuin töissä. Lapsien takia ollut usein 4-6 päivää kuussa pois. 

[/quote]Ei jotenkin täsmää nuo sun luvut tuossa jutussa.

Vierailija
9/39 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no Tottakai olen joka vuosi sen maksimin mitä palkallisena voi olla
kuka hullu nyt tekee yhtään enempää töitä jos ei oo pakko

Vierailija
10/39 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut neljä päivää, flunssan talia 2 päivää ja selkäkivun ja turvonneen jalan takia kaksi. Olin juuri lentänyt, lääkäri epäili laskimotukosta. Mutta meni ohi.

Vierailija
11/39 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:17"]KAikki on suhteellista. Itsellä kaksi lasta, nyt yli 10 v. Palasin heti äitiyslomien jälkeen töihin. Olen lasten takia ollut pois töistä 5 päivää n. 10 vuoden aikana. OMia saikkupäiviä keskimäärin 3-4- vuodessa. Työkaverilla samanikäiset lapset, useimmiten enemmän kotona kuin töissä. Lapsien takia ollut usein 4-6 päivää kuussa pois. 

[/quote] Tällainen itsensä pönkittäminen toiseen vertaamalla on turhaa. Mulla on kaksi korvakierteistä lasta. Ilman isovanhempien apua ei olis pahimpina talvina miehen kans juuri töissä oltu. Kaikilla ei sitä sukulaisapua ole.

Vierailija
12/39 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:17"]

[/quote]

Mikä?

Vierailija
13/39 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:19"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:17"]

[/quote]

Samaa mietin, jos työkaverilla saman ikäiset lapset, yli 10-vuotiaat niin ei niiden takia voi olla poissa töistä 4-6 päivää kuukaudessa. Ellei ole kyse vammasista lapsista yms.

Vierailija
14/39 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin määräämällä en ole ollut yhtään, omalla ilmoituksella varmaan 1-2 päivää flunssan takia.
Lapset on yli 10-vuotiaita, joten heidän normaalin virussairastelunsa takia en ole ollut poissa, mutta toisen lapsen oikomishoidon takia on tullut 1-2h poissaoloja aik monesti

Vierailija
15/39 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla olen joten mulle tulee helposti jo toi 10-20pv per vuosi. Kaikki paskataudit tarttuu ja flunssat pitkittyy kun sairastamaan ei ehdi. Mies hoitaa lapset jos ne sairastaa, koska hän on omien sairastelujen takia 1-3pv poissa viiden vuoden aikana.

Vierailija
16/39 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:19"]

no Tottakai olen joka vuosi sen maksimin mitä palkallisena voi olla kuka hullu nyt tekee yhtään enempää töitä jos ei oo pakko

[/quote]

En mä kehtiais olla poissa yli 3 kuukautta...

Vierailija
17/39 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta samassa paikassa duunissa ja keskimäärin 2-3päivää joka talvi influenssan takia. Nuhaisena menen töihin koska työ on kevyttä. Meillä mies hoitaa lasten sairastelupäivät, koska tekee muutenkin paljon etätyönä kotona niin ei tule kummallekaan turhia poissaoloja.
Samalla osastolla kanssani on yksi joka on noin kahden viikon välein joko itse "kipeänä" tai lapset kipeitä. Ja useimmiten ne osuvat viikonlopun tienoille...

Vierailija
18/39 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ollut oman enkä lasten sairastumisen takia pois. Onnistun saamaan vatsataudit ja kuumeet aina viikonloppuna, ja lapsille meillä on lähipiirissä paljon hoitavia käsiä joista aina joku on vapaalla, iltavuorossa tms.

Vierailija
19/39 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

STM kertoo, että naisilla se on 11 pv ja miehillä 9 pv vuodessa keskimäärin. Tosin kuntasektorilla puolet enemmän.

Vierailija
20/39 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:19"]

no Tottakai olen joka vuosi sen maksimin mitä palkallisena voi olla kuka hullu nyt tekee yhtään enempää töitä jos ei oo pakko

[/quote]

En mä kehtiais olla poissa yli 3 kuukautta...
[/quote]No se on sun ongelma ja omaa tyhmyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän