Miten saada mies kosimaan?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoh-hoijaa. - Miksi et Ap kosi itse? - Vai onko kosinta yksi esimerkki tasa.arvon pimeistä kohdista?
Se vähän yksinkertaisempi mies
En uskalla, kun jos mies kieltäytyy niin mitä sitten? Ap
Arvaa vain kuinka moni mies on pelännyt ja jännännyt samaa asiaa? - Ei se kosinta ole miehellekään aina mutkatonta ja helppoa; ehkä se tämä on myös syy, miksei miehesi ole kosinut sinua. Onko teillä edes suunnilleen sama mielikuva siitä, mitä kosinnasta ja mahd pian sen jälkeen avioitumisestanne seuraisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mäkin mietin. 10v ollaan oltu yhdessä kohta.
En halua itse kosia, koska tiedän, että miehellä olisi paineita vastata kyllä. Lisäksi haluan kokea kosinnan sinä kosittavana osapuolena. Mutta olen sanonut, että vuoden loppuun on aikaa ja sitten voi poistua. Mun aikaa on tuhlattu tarpeeksi.
(Ja ei, en ole rahojen, timanttien tai prinsessahäiden perässä. yhtä köyhiä ollaan molemmat eikä meillä oo niin paljon sukua/kavereita että häitä kannattaisi ees järjestää)
Onko se kovin spontaani kosinta, jos olet ilmoittanut että ”kosi tai häivy mun elämästä”. Itse en kokisi olevani rakastettu, kerran ollaan ovea näyttämässä. Miksi siis enää kosisin?
No sittenhän teitä olisi kaksi jotka eivät koe oloaan rakastetuksi, ja ero onkin paras ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi halut naimisiin miehen kanssa, joka ei ilmeisesti halua kosia? Mikä miehessä vetoaa?
Mä voin vastata omasta puolestani:
Ollaan oltu pitkään yhdessä, mies on mun paras kaveri. Nyt kuitenkin alkanut ärsyttämään kun hän on näin pitkän ajan jälkeen alkanut empimään että ollaanko sittenkään toisillemme sopivat. Siis 10 vuoden jälkeen. Tähän asti vedättänyt että haluaa samoja asioita kun mä ja nyt ei sit haluakaan. EHKÄ. Ei voi kuulemma luvata mitään. Esim. haluaako lapsia. Ehkä, ehkä ei.
Eli hän on käyttänyt mun elämästä 10 vuotta mukavaan oleiluun ja nyt meinaa sit todeta, että no ei nappaakaan. Todellinen pettymys jos näin on.
t. 5
No kyllähän pitkään yhdessä olleita pareja eroilee harva se päivä. Ei se että olette olleet yhdessä 10 v tarkoita sitä ettei mies koskaan halua erota. Tai ettei saisi erota enää. Ei se ole mitään sinun elämäsi tuhlaamista, jos olette halunneet toistenne kanssa seurustella noin pitkään. Tuhlaamista se on siinä vaiheessa jos mies jatkaa seurustelua kanssasi vaikka ei sitä enää halua.
Sano ettet missään nimessä halua koskaan naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykymiehet ovat kokoajan viisaampia ja ymmärtävät avioliiton turhuuden ja haittapuolet.
Ja niitä ovat? Seurusteluun esim verraten, mitä ne haitat on?
On tutkittua tietoa että naimisissa olo PIDENTÄÄ miesten elinikää ja parantaa laatua. Naisilla taas huonontaa. Ja silti naiset on niitä jotka haluaa naimisiin. :D
Avioehdon voi tehdä jos rahojen menetystä pelkää. Itsekin aion sellaisen tehdä jos joskus avioidun.
Naisilla on tapana vähentää seksiä naimisiinmenon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykymiehet ovat kokoajan viisaampia ja ymmärtävät avioliiton turhuuden ja haittapuolet.
On tutkittua tietoa että naimisissa olo PIDENTÄÄ miesten elinikää ja parantaa laatua. Naisilla taas huonontaa. Ja silti naiset on niitä jotka haluaa naimisiin. :D
Avioehdon voi tehdä jos rahojen menetystä pelkää. Itsekin aion sellaisen tehdä jos joskus avioidun.
Se ei liity mitenkään siihen että nimi on papereissa. Vaan yleensä esim. pikkulapsiarkeen, sillä moni hankkii edelleen ne lapset häiden jälkeen.
Kirjoitat pakaroihin "Marry me" ja annat sille persettä, niin eiköhän vähemmästäkin vihjailusta tajua
Ei pitäisi olla mitään "kosintaa" suomen kielessä kun täällä asioista keskustellaan, vastaus ei odota valmiina milloin toinen ehdottaa 🙄
Asia kannattaa selvittää jos haluat lapsia. Vuodet vierii ja sitten tulee ehkä ero ja sun lapsen hankkimisaika meni ohi. Sekin harmi jos teet lapsen 38 v jonkun tuntemattoman kanssa kun aika alkaa loppua. Voi mennä pieleen ja hoidat lapsen yksin.
Itse jotenkin ajattelen, ettei kosiminen nykyään enää ole ehkä niin tavallista...? Vai olenko väärässä.
Tiedän paljon pitkään yhdessä olleita pareja joilla kyllä aidosti menee hyvin ja suunnittelevat omaa elämäänsä, mutta eivät ole kihloissa tai naimisissa. Yhä useampi ei halua enää lapsiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi halut naimisiin miehen kanssa, joka ei ilmeisesti halua kosia? Mikä miehessä vetoaa?
Ollaan oltu pitkään yhdessä, mies on mun paras kaveri. Nyt kuitenkin alkanut ärsyttämään kun hän on näin pitkän ajan jälkeen alkanut empimään että ollaanko sittenkään toisillemme sopivat. Siis 10 vuoden jälkeen. Tähän asti vedättänyt että haluaa samoja asioita kun mä ja nyt ei sit haluakaan. EHKÄ. Ei voi kuulemma luvata mitään. Esim. haluaako lapsia. Ehkä, ehkä ei.
Eli hän on käyttänyt mun elämästä 10 vuotta mukavaan oleiluun ja nyt meinaa sit todeta, että no ei nappaakaan. Todellinen pettymys jos näin on.
t. 5
No kyllähän pitkään yhdessä olleita pareja eroilee harva se päivä. Ei se että olette olleet yhdessä 10 v tarkoita sitä ettei mies koskaan halua erota. Tai ettei saisi erota enää. Ei se ole mitään sinun elämäsi tuhlaamista, jos olette halunneet toistenne kanssa seurustella noin pitkään. Tuhlaamista se on siinä vaiheessa jos mies jatkaa seurustelua kanssasi vaikka ei sitä enää halua.
Lähinnä se, että olen seurannut vierestä kun kaverit mene naimisiin (lyhyemmankin tuntemisen jälkeen), vietetään kivat häät(no niitähän meille ei olisi edes tulossa), hankitaan yhteinen asunto.... Elämä etenee.... Ja mä vaan junnaan paikallani.
En vaan pysty eroamaan. Mulla on niin huono itsetunto, että pelkään, että en enää löydä uutta miestä, en ainakaan näin "hyvää". Mies tietää tämän ja ihan varmasti nauttii siitä, että olen tällainen tossu. Kai tässä sitten kitkutellaan hamaan loppuun asti jos en saa jostain voimia. Yritin jo tuolla uhkauksella irrottaa itseni tästä (kun kerta asiat ja elämä ei etene) Mutta olen 99% varma, että kosintaa ei tule ja sama meno jatkuu.
Hävettää edes kirjoittaa tällaista pas kaa. En ole trolli.
t. 5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistatko että tytöille suunnatuissa piirretyissä näkyy häitä ja prinsessamekkoja, ei pojille suunnatuissa. Monelle tytölle naimisiinmenossa on tärkeää ulkoiset tunnusmerkit joita piirretyissä ovat tottuneet näkemään, kuten sormus ja häät. Aivopesu alkaa jo mukulana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen kun pääsee naimisiin hän kokee että enää ei tarvitse tehdä miehelle mitään muuta kuin vaatia itselle asioita
Nykyisin erotaan ihan siksi, että ei kyetä sopimaan avioitumisesta, miehen tulee kosia - siis tasa-arvoista naista pitää pyytää puolisoksi vuonna 2022, kun äitinsä kykeni joskus 1990-luvulla ihan ilman isoja manööverejä ilmoittamaan, että olisikos aika avioitua, kun otettiin se asuntolainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoh-hoijaa. - Miksi et Ap kosi itse? - Vai onko kosinta yksi esimerkki tasa.arvon pimeistä kohdista?
En uskalla, kun jos mies kieltäytyy niin mitä sitten? Ap
Arvaa vain kuinka moni mies on pelännyt ja jännännyt samaa asiaa? - Ei se kosinta ole miehellekään aina mutkatonta ja helppoa; ehkä se tämä on myös syy, miksei miehesi ole kosinut sinua. Onko teillä edes suunnilleen sama mielikuva siitä, mitä kosinnasta ja mahd pian sen jälkeen avioitumisestanne seuraisi?
Hyvä kysymys. Tuskin meillä itse asiassa on sama mielikuva mitä avioitumisesta seuraisi... Itse en haluaisi minkään muuttuvan. Avioituminen vain kertoisi minulle, että mies on sitoutunut minuun ja tulevaisuus ollaan yhdessä. Mutta tähän hetkeen 2-4 vuoteen se ei minun puoleltani toisi mitään muutosta. Mies haluaisi muuttaa yhteen. Minä haluaisin odottaa, koska kummallakin lapsia edellisistä liitoista. Mutta nyt pelkään, että mies ei jaksa odottaa ja etsii jonkun joka on valmis muuttamaan hänen kanssaan yhteen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistatko että tytöille suunnatuissa piirretyissä näkyy häitä ja prinsessamekkoja, ei pojille suunnatuissa. Monelle tytölle naimisiinmenossa on tärkeää ulkoiset tunnusmerkit joita piirretyissä ovat tottuneet näkemään, kuten sormus ja häät. Aivopesu alkaa jo mukulana.
Ja silti tosi moni haluaa vain koruttoman tilaisuuden maistraatissa ja kakkukahvit lähimmille. Se naimisiinmeno on se juttu, ei ulkoiset puitteet. Toki näitäkin on jotka pistää tuhansia euroja häihin ja sitten erotaan puolen vuoden sisään. Mitä hulppeammat bileet, sitä pinnallisemmat arvot. Näin omassa lähipiirissä. ne jotka on mennyt isojen kemujen saattelemana naimisiin on melkein kaikki eronnut hyvinkin nopeasti. ne jotka on mennyt jossain vaiheessa kaikessa hiljaisuudessa maistraatissa naimisiin on taas kaikki yhdessä. Toki tää koskee vaan omaa lähipiiriä ja omia kokemuksia. Ehkä olen väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen elinikä pitenee siitä pumppaamisesta, joka ei vaadi juridista sopimusta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti on ollut sinullekkin mukavaa kun et ole lähtenyt. Taas niin sitä naisen logiikkaa tuo tekstisi.
t. 5
Sama täällä. Elämässäni ei ole ollut kauheasti kivoja ja hyviä asioita ja olisin halunnut edes sen, että joku rakastaa mua niin paljon että kosii ja haluaa mut vaimokseen. Haluan myös merkin siitä että me ollaan me, myös virallisissa papereissa.
Mutta ilmeisesti en ole senkään arvoinen.
t. 5