Toimistokoirat ja lapset työpaikalla - olenko ainoa, joka ei ymmärrä tätä ilmiötä?
Minusta kenenkään lemmikit eivätkä lapset kuulu työpaikalle. Toki ymmärrän, että joskus voi tulla yksittäinen hätätilanne, jolloin on pakko ottaa lemmikki tai lapsi mukaan töihin. En kuitenkaan tajua näitä, jotka viikoittain tai jopa päivittäin ottavat koiransa tai lapsensa mukaan töihin. Joku voi olla allerginen (joko työntekijä tai asiakas) tai pelätä koiria, mutta ei kehtaa esimerkiksi kertoa koirapelostaan ääneen. Lapsi puolestaan herkästi häiritsee työntekoa, ellei ole hiljaa läksyjä puurtava koululainen.
Kommentit (347)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut töissä sellaisessa paikkaa, jossa oli joka päivä toimistokoira. Joskus jopa kaksi koiraa. Ihan mukavahan se oli, ettei koiran tarvinnut olla yksin kotona. Eikä se kenenkään työntekoa mitenkään haitannut. Sitä paitsi koirien rapsuttelu tutkitusti vähentää stressiä.
Välillä siellä oli myös yhden työntekijän lapsikin. Se oli rasittavaa ja häiritsi hommia, kun samassa huoneessa jutteli jonkin koituvia kuulumisia ja koulujuttuja ym. Lapset ei vähennä kenenkään stressitasoja.
Lapset tekevät ihmiset onnelliseksi.
Toisin kun sinä ilkeä, katketa ja ruma ihminen.Olen eri vastaaja, mutta en kyllä.ymmärrä miten jonkun toisen ihmisen tuntematon mölyävä lapsi tekee kenenkään onnelliseksi. Pääasiassa se ipana tekee omat vanhempansa onnellisiksi.
No voi viŧŧu, se on kuule sen haisevan piskin kanssa ihan sama asia. Ja kaikki lapset eivät ole kuten sinä, ääliövanhempiesi kasvatuksen tulos, et osaa käyttäytyä vieläkään. Olisipa typerä äitisi abortoinut sinut, oli maailma kivempi paikka.
Otapa nyt ne lääkkeet hullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisi työpaikka vaihtoon, jos siitä tehtäisi päiväkoti tai kennel. Luojan kiitos kukaan ei meillä ole edes yrittänyt tuoda lasta tai lemmikkiä töihin. Jos ei saa hoitajaa, jää sitten vaikka itse palkattomalle tai jotain. Työpaikka on työntekoa varten.
Työpaikallani on ollut lapsia ja koiria. Ei ne ole yhtään häirinneet, kun olen laittanut oven kiinni. Ei ole edes tullut mieleenkään vaihtaa työpaikkaa tuon takia.
No minäpä vien sitten koirani siihen kahvilaan, jossa sinulla on tapana käydä. Ei varmaan yhtään haittaa, jos se vähän pudistelee karvoja kahviisi :D
Ei haittaa yhtään. Itse asiassa lähikahvilaan koirat ovat myös tervetulleita, mutta harvoin niitä näkyy. Sen olen nähnyt, että ensin koiralle tuodaan vesikippo ja sen jälkeen kysytään mitä omistajalle saisi olla.
Hyvä! Sittenpä yllytän sen koiran hyppimään pöytää vasten niin, että kahvi läikkyy syliisi. Sekään ei saa sinua haitat, koska koirat <3
Sen mitä olen nähnyt, niin pöydän alla ovat maannet eivätkä ole hypineet kenenkään päälle. Tosin vain pari kertaa ole nähnyt koiran kahvilassa.
Niin, ei sillä kertaa. Mutta jokainen täysijärkinen ymmärtää, että koira on eläin ja reagoi eläimen tavoin. Jos se esimerkiksi säikähtää, se todellakin voi hyppiä päälle tai vaikka puraista. Koirat eivät ole aina vain suloisia paikallaan makaavia karvakasoja.
Harva varmaan tuo pelokasta koiraa kahvilaan, kun eihän siitä ole harmia kuin itselleen. Eikö nyt saa tuoda myös koiria ruokakappoihin, mutta monta koiraa olet kaupassa nähnyt? Minä en ole nähnyt yhtäkään.
Kultapieni. Koiran ei tarvitse olla pelokas, jotta se voi säikähtää esim. äkillistä kovaa ääntä. Sellaista koiraa ei ole olemassa, joka ei koskaan reagoi mihinkään. Ja ei, koiria ei saa tuoda ruokakauppoihin. Siinä on syy, miksi et niitä siellä ole nähnyt.
Kyllä koiran saa tuoda ruokakauppaan, jos se on kauppiaalle ok, eli sitä ei ole missään laissa kielletty. Avustajakoirat saavat tulla aina. Meilläkin päin on ainakin yksi K Market, jonne koirat saavat tulla.
Koira voi toki reagoida tai säikähtää, mutta ei tervepäinen koira hampaitaan silloin ihmiseen iske.
Taas väärää tietoa julistetaan oikeaksi. Tutustu elintarvikehygieniaa käsittelevään lainsäädäntöön. Saatat oppia jotain.
Päivitä sinä tietosi lainsäädännöstä äläkä nolaa itseäsi kirjoittamalla soopaa. Lakeja nimittäin muutetaan aina silloin tällöin, jos se on sinulle yllätys.
Olen täysin tietoinen siitä, että lakeja päivitetään. Siksi nykyisin ei saa tuoda lemmikkejä tiloihin, joissa on elintarvikkeita muuten kuin poikkeusluvalla. Se on katsos se päivitetty versio elintarvikehygieniaa käsittelevästä lainsäädännöstä :) Muutamia vuosikymmeniä sitten ei sellaisia säädöksiä ollut ollenkaan.
No mikä tuo maa- ja metsätalousministeriön uusi elintarvikehygienia-asetus sitten on?
Se on tietysti asetus. Asetus on eri asia kuin laki, jos et vielä tiennyt :D Asetus on tässä yhteydessä se poikkeuslupa, josta puhuin. Oliko muuta kysyttävää aiheesta?
Ai että asetus on mielestäsi "poikkeuslupa"? No ei ole, ja itse tiedän asetuksen ja lain eron vallan hyvin. Lainsäädännöllä taas ymmärretään sekä lait että asetukset. Poikkeusluvat ja lupamenettelyt ovat jotain aivan muuta.
t. lakimies
Hah, lakimiestä sinä et ole nähnytkään :D Osuit liian "sattumalta" paikalle ollaksesi aito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kuullutkaan että töihin otetaan mukaan lapsia ja lemmikkieläimiä. Kuulostaa ihan älyttömältä.
Tuossa parin korttelin päässä on parturi-kampaamo, jonka ikkunassa (leveä ikkunalauta) istuskelee koira aina, kun kampaamo on auki. Minustakin täysin älytöntä.
Mikä siinä on sinussa niin älytöntä?
Monikin asia. Eikä vähiten se, että koira parka joutuu istumaan päivät pitkät yksinään ikkunalaudalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kuullutkaan että töihin otetaan mukaan lapsia ja lemmikkieläimiä. Kuulostaa ihan älyttömältä.
Tuossa parin korttelin päässä on parturi-kampaamo, jonka ikkunassa (leveä ikkunalauta) istuskelee koira aina, kun kampaamo on auki. Minustakin täysin älytöntä.
No eikö yrittäjän koiralla ole parempi olla siellä kampaamossa kuin yksin kotona. Ei kukaan pakota hänen asiakkaaksi.
Jos yrittäjä ei pysty olemaan lemmikkinsä kanssa, yrittäjän ei ole järkevää hankkia lemmikkiä ollenkaan. Ei se ole koirankaan etu, että se joutuu kemikaalihuuruissa makoilemaan ilman, että sen kanssa vietetään kunnolla aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirat aiheuttavat monille allergisia oireita ja lapset aiheuttavat melko usein melua ja häiriötä. Toiset eivät myöskään pidä lapsista ja/tai koirista. Mielestäni lapset ja koirat eivät vain yksinkertaisesti kuulu työpaikalle.
T. Äiti ja koiranomistaja
Koiratko muka eivät aiheuta melua ja häiriötä :D Tervetuloa meille todistamaan väitteesi vääräksi. Minulla ei ole koiraa, mutta (ikävä kyllä) seinänaapurilla on.
Missä tässä VÄITETTIIN että koirat eivät voisi myös aiheuttaa melua. Voi pyhä yksinkertaisuus tätä nykyistä av:ta ja sen sisälukutaidottomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli työpaikalla yhteisesti asiasta sovitaan, on käytäntö mielestäni täysin OK.
Jos aikuinen ihminen ei kehtaa kertoa mielipidettään (vaikka edes jälkikäteen sähköpostilla), on tilanne kyllä hieman hankala.
Kuka kehtaa oikeasti kertoa vaikka pelkäävänsä työkaverin parin kilon painoista pikkukoiraa? :D Heti oltaisiin naureskelemassa, että tämä Rekku on niin söpö eikä tekisi pahaa kärpäsellekään. Vähäteltäisiin toisen pelkoa ja jankattaisiin, että kyllä muutat mielesi, kun tapaat Rekun.
Ihan oikeasti nyt, kuka voi pelätä parin kilon painoista pikkukoiraa 😂? Minä ymmärrän hyvin, jos joku pelkää tai ei ainakaan halua lähestyä omaa 40 kg saksanpaimenurostani, mutta mitä pelkäämistä pikkukoirassa on?
Plkään että kävelen niiden päälle.
T. eri ja isojen koirien omistaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikin asia. Eikä vähiten se, että koira parka joutuu istumaan päivät pitkät yksinään ikkunalaudalla.
Onko se pakotettu istumaan siinä? Eikö se pääse pois siltä ikkunalaudalta? Eikö sen ole mahdollista välillä maata siinä, jos haluaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö se ole parempi kuin kotona yksin sohvalla? Nyt on edes se ikkuna, josta katsella liikennettä ja varmasti pääsee myös pissalle tauoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisi työpaikka vaihtoon, jos siitä tehtäisi päiväkoti tai kennel. Luojan kiitos kukaan ei meillä ole edes yrittänyt tuoda lasta tai lemmikkiä töihin. Jos ei saa hoitajaa, jää sitten vaikka itse palkattomalle tai jotain. Työpaikka on työntekoa varten.
Työpaikallani on ollut lapsia ja koiria. Ei ne ole yhtään häirinneet, kun olen laittanut oven kiinni. Ei ole edes tullut mieleenkään vaihtaa työpaikkaa tuon takia.
No minäpä vien sitten koirani siihen kahvilaan, jossa sinulla on tapana käydä. Ei varmaan yhtään haittaa, jos se vähän pudistelee karvoja kahviisi :D
Ei haittaa yhtään. Itse asiassa lähikahvilaan koirat ovat myös tervetulleita, mutta harvoin niitä näkyy. Sen olen nähnyt, että ensin koiralle tuodaan vesikippo ja sen jälkeen kysytään mitä omistajalle saisi olla.
Hyvä! Sittenpä yllytän sen koiran hyppimään pöytää vasten niin, että kahvi läikkyy syliisi. Sekään ei saa sinua haitat, koska koirat <3
Sen mitä olen nähnyt, niin pöydän alla ovat maannet eivätkä ole hypineet kenenkään päälle. Tosin vain pari kertaa ole nähnyt koiran kahvilassa.
Niin, ei sillä kertaa. Mutta jokainen täysijärkinen ymmärtää, että koira on eläin ja reagoi eläimen tavoin. Jos se esimerkiksi säikähtää, se todellakin voi hyppiä päälle tai vaikka puraista. Koirat eivät ole aina vain suloisia paikallaan makaavia karvakasoja.
Harva varmaan tuo pelokasta koiraa kahvilaan, kun eihän siitä ole harmia kuin itselleen. Eikö nyt saa tuoda myös koiria ruokakappoihin, mutta monta koiraa olet kaupassa nähnyt? Minä en ole nähnyt yhtäkään.
Kultapieni. Koiran ei tarvitse olla pelokas, jotta se voi säikähtää esim. äkillistä kovaa ääntä. Sellaista koiraa ei ole olemassa, joka ei koskaan reagoi mihinkään. Ja ei, koiria ei saa tuoda ruokakauppoihin. Siinä on syy, miksi et niitä siellä ole nähnyt.
Kyllä koiran saa tuoda ruokakauppaan, jos se on kauppiaalle ok, eli sitä ei ole missään laissa kielletty. Avustajakoirat saavat tulla aina. Meilläkin päin on ainakin yksi K Market, jonne koirat saavat tulla.
Koira voi toki reagoida tai säikähtää, mutta ei tervepäinen koira hampaitaan silloin ihmiseen iske.
Taas väärää tietoa julistetaan oikeaksi. Tutustu elintarvikehygieniaa käsittelevään lainsäädäntöön. Saatat oppia jotain.
Päivitä sinä tietosi lainsäädännöstä äläkä nolaa itseäsi kirjoittamalla soopaa. Lakeja nimittäin muutetaan aina silloin tällöin, jos se on sinulle yllätys.
Olen täysin tietoinen siitä, että lakeja päivitetään. Siksi nykyisin ei saa tuoda lemmikkejä tiloihin, joissa on elintarvikkeita muuten kuin poikkeusluvalla. Se on katsos se päivitetty versio elintarvikehygieniaa käsittelevästä lainsäädännöstä :) Muutamia vuosikymmeniä sitten ei sellaisia säädöksiä ollut ollenkaan.
No mikä tuo maa- ja metsätalousministeriön uusi elintarvikehygienia-asetus sitten on?
Se on tietysti asetus. Asetus on eri asia kuin laki, jos et vielä tiennyt :D Asetus on tässä yhteydessä se poikkeuslupa, josta puhuin. Oliko muuta kysyttävää aiheesta?
Ai että asetus on mielestäsi "poikkeuslupa"? No ei ole, ja itse tiedän asetuksen ja lain eron vallan hyvin. Lainsäädännöllä taas ymmärretään sekä lait että asetukset. Poikkeusluvat ja lupamenettelyt ovat jotain aivan muuta.
t. lakimies
Hah, lakimiestä sinä et ole nähnytkään :D Osuit liian "sattumalta" paikalle ollaksesi aito.
Mistä sinä tiedät, kuinka "sattumalta" minä tähän ketjuun osuin? Joka tapauksessa satun olemaan lakimies, eikä vänkäämisesi asiaa muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö yrittäjän koiralla ole parempi olla siellä kampaamossa kuin yksin kotona. Ei kukaan pakota hänen asiakkaaksi.
Koiran omistajana tuo on minusta todella väärin sitä koiraa kohtaan. Koira on seurallinen eläin, ei ikkunakoriste. Jos ei pysty koiralleen kunnollista huolenpitoa antamaan, ei pidä hankkia koiraa. Eihän kukaan lastakaan laita työpäivän ajaksi ikkunalaudalle nököttämään yksinään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. lakimies
Mistä sinä tiedät, kuinka "sattumalta" minä tähän ketjuun osuin? Joka tapauksessa satun olemaan lakimies, eikä vänkäämisesi asiaa muuta.
Juu juu, Porvoon yliopistosta valmistuit huippuarvosanoin ja palkka on alkaen 100 000/kk :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yrittäjä ei pysty olemaan lemmikkinsä kanssa, yrittäjän ei ole järkevää hankkia lemmikkiä ollenkaan. Ei se ole koirankaan etu, että se joutuu kemikaalihuuruissa makoilemaan ilman, että sen kanssa vietetään kunnolla aikaa.
Nuo kemikaalihuurut on kyllä ihan totta... Mutta mistäs sinä tiedät, miten kunnolla sen kanssa vietetään aikaa muuten? Eikä se koira siihen makoiluun mitään jatkuvaa seuralaista tarvii.
Ei mitään ylimääräisiä asioita työpaikalle. Siellä tehdään töitä. Ei lapsia, ei lemmikkejä, ei mitään virkistyspäiviä. Kaiken sellaisen voi hoitaa vapaa-ajalla itse. Töihin tullaan tasan kello 9 ja poistutaan kello 17.00. Välissä työpisteeltä noustaan vain nopasti hakemaan kahvia, pikaiselle lounaalle ja nopealle vessatauolle sekä kokouksiin. Jos joku työkaveri tulee häiritsemään jotain, sille voi vähän jotain murahtaa, mutta sitten taas palaamaan työnääreen, ettei se oma ajatuskulku häiriinny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiran omistajana tuo on minusta todella väärin sitä koiraa kohtaan. Koira on seurallinen eläin, ei ikkunakoriste. Jos ei pysty koiralleen kunnollista huolenpitoa antamaan, ei pidä hankkia koiraa. Eihän kukaan lastakaan laita työpäivän ajaksi ikkunalaudalle nököttämään yksinään.
Kuinka moni jättää koiran yksin kotia nököttämään? Mulle tulee hyvä mieli noista toimistokoirista, kun onhan niillä paljon enemmän virikettä kuin taviskoirilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirat aiheuttavat monille allergisia oireita ja lapset aiheuttavat melko usein melua ja häiriötä. Toiset eivät myöskään pidä lapsista ja/tai koirista. Mielestäni lapset ja koirat eivät vain yksinkertaisesti kuulu työpaikalle.
Koiratko muka eivät aiheuta melua ja häiriötä :D Tervetuloa meille todistamaan väitteesi vääräksi. Minulla ei ole koiraa, mutta (ikävä kyllä) seinänaapurilla on.
Missä tässä VÄITETTIIN että koirat eivät voisi myös aiheuttaa melua. Voi pyhä yksinkertaisuus tätä nykyistä av:ta ja sen sisälukutaidottomuutta.
Ei missään. Mutta ei myöskään VÄITETTY koirien aiheuttavan melua. Sanottiin vain, että lapset aiheuttava melua. Halusin tarkentaa sitä väitettä kertomalla, että myös koirat aiheuttavat melua. Moni kun tuntuu tämän ketjun perusteella luulevan, että koira vaan makaa kiltisti omistajansa jaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän palstan on kyllä nykyään vallanneet lukutaidottomat vänkääjät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni jättää koiran yksin kotia nököttämään? Mulle tulee hyvä mieli noista toimistokoirista, kun onhan niillä paljon enemmän virikettä kuin taviskoirilla.
Kerrotko vielä, mitä virikettä koira saa siitä, että makaa toimiston lattialla? Vai vakavissasiko luulet, että toimistolla aika käytetään siihen, että leikitään koiran kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää taas tätä kommentointia. Minäkin olen yrittäjä ja koira makaa välillä työhuoneessa ilman, että kiinnitän siihen sen kummempaa huomiota. Joskus varmaan saa haistella alkoholihuurujakin. Ei sen koiran kanssa tarvitse koko ajan jotain touhuta, ja tuollainen kampaamokoira viihtyy varmasti mainiosti siellä kampaamossa, kun on siihen tottunut, omistaja on läsnä ja näkee asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä ap:n kanssa. Menisin välittömästi esimiehen puheille jos joku yrittäisi tuoda koiraa työpaikalle ja sanoisin olevani allerginen vaikka en oikeasti olekaan. Vaatisin heti, että työpaikalla mietitään kumpi on tärkeämpi, muiden työntekijöiden terveys ja oikeus turvalliseen työympäristöön vai yhden työntekijän halu ottaa lemmikki. Työkaverin on oikeasti mietittävä onko koiran ottaminen järkevää jos ei pysty siitä työaikansa puitteissa huolehtimaan. Eihän se nyt noin mene, että lemmikki tuodaan työpaikalle koska ei voi jättää pitkäksi aikaa yksin. Silloinhan ei sitten oteta lemmikkiä ollenkaan. Lapset myös haittaavat tietysti paitsi työkaverin myös muiden toimistossa olevien keskittymistä eikä ole reilua, että yksi käyttää työpäivänsä lapsensa hoitamiseen. Suomessa on kuitenkin subjektiivinen päivähoito-oikeus eli lapsi hoitoon. Todella harvoin tapahtuvan yksittäisen hätätilanteen ymmärrän.
Ja minä esimiehenä kehottaisin sinua tuomaan lääkärintodistuksen todetusta koira-allergiasta.