Miten poksauttaa niska toiselta puolelta kallon juuresta?
Nukahdan maanantaina auton etupenkille pariksi tunniksi, ja siitä lähtien niskan vasemmalla puolella aivan kallonrajan alapuolella on ollut tosi kipeä ja tiukka jumi. Poksautan usein niskani vääntämällä päätä kaksin käsin niska-akselin ympäri, ja yleensä saan vastaavantuntuiset kohdat auki nopeasti. Olen yrittänyt kiertää ja vääntää niskoja kaikkiin asentoihin, mutta en saa tuota lukkoa vain auki. En uskalla vääntää kovempaa tai pidemmälle ääriasennoissa etten oikeasti rikkoisi jotain.
Onko kellään mitään kikkakolmosta tuommoisen lukon avaukseen?
Kommentit (8)
Poksauttaisin itseni fysioterapeutille tekemään mahdollisen manipulaation ihan turvallisesti.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:03"]Jospa venyttelit kallonpohjaa ja niskaa
[/quote]
Miten kallonpohjaa voi venytellä tehokkaasti? Olen hieronut niskaa pitämällä lihakset rentona ja pyörittelemällä kohtaa peukalolla, mikä näyttäisi auttavan hitusen. Tiedän kyllä niskavenytykset, mutta kyseessä on joku inha lihas tai kramppi juuri siinä taitteessa.
-ap
Henk. kohtaisesti teen niin että taivutan seisten pääni kohti vasenta olkapäätä ja olen mahdollisimman rentona. Kädet velttona alan hytkyä yhdellä jalalla (vasemmalla) kunnes kuuluu poks. Se on sit siinä. Päänsärky on poissa.
Hahahahahhaahhaha kuolin tälle keskustelulle
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:13"]Henk. kohtaisesti teen niin että taivutan seisten pääni kohti vasenta olkapäätä ja olen mahdollisimman rentona. Kädet velttona alan hytkyä yhdellä jalalla (vasemmalla) kunnes kuuluu poks. Se on sit siinä. Päänsärky on poissa.
[/quote]
Mielikuva... ::D
Jospa venyttelit kallonpohjaa ja niskaa