Mikä kauniissa naisissa ärsyttää (esim. työpaikalla)?
En tarkoita nyt itseäni, joten ei tarvitse vastailla mitään "luulet itsestäsi liikoja", vaan hämmästelen usemmankin kerran tekemääni havaintoa ihan aikuisten ihmisten keskuudessa, niin töissä, harrastuksissa kuin muissakin tilanteissa.
Kun vaikkapa työpaikalle tulee uusi työntekijä, joka on poikkeuksellisen viehättävä, hoikka, kaunis ja vielä mukavakin, miksi monilla naisilla tulee jokin outo vastustus esiin? Ennenkuin on edes tutustuttu, supatetaan kuinka se luulee olevansa jotakin, etsitään etsimällä jotakin v-tuiltavaa osaamisesta ja tekemisestä, törkeimmillään käyttäydytään kuin ala-asteikäiset ja supatetaan jonka jälkeen nauretaan katsoen kohdetta vaikkapa kahvihuoneessa. Tervehditä ei ja jos itse tervehdit ja juttelet tämän "olevinaan olevan" kanssa, muut työkaverit tuleva kertomaan, että ei kannattaisi moista mielistellä. Ammattitaidon mitätöintiäkin tehdään, täysin osaavalle ja pitkän kokemuksen omaavalle henkilölle annetaan jotakin harjoittelutason työtehtäviä pomon hyväksynnällä jos pomokin on huonoitsetuntoinen ja katkera nainen. Ja tämä siis kohdistuu säännönmukaisesti vain kauniisiin naisiin, jos uusi työntekijä on epäsiisti, mitäänsanomaton löllerö, hän on todella ihana ihminen ja tosi osaava työntekijä.
Nyt en puhu mistään vaatekaupan myyjistä tai kampaajista vaan korkeakoulutetuista ihmisistä asiantuntijatehtävissä erityisosaamista vaativalla alalla, joten mihinkään bimbouteen ei oikein voi vedota. Mikä tekee aikuisista ihmisistä noin lapsellisia? Ei oma naama ja kroppa siitä paremmannäköisiksi muutu ja se kaunis on edelleen kaunis, joten miksi edes vaivautua?
Kommentit (53)
En ole koskaan ajatellut olevani mikään kaunotar, mutta saan juuri tällaista kohtelua työpäikalla, jossa lähes kaikki työntekijät on naisia. Jätetään ulkopuolelle kaikesta, supatetaan keskenään, ei tervehditä kun tulen töihin. Muut tapailee toisiaan työajan ulkopuolella ja mua ei kutsuta minnekään. Syynätään koko ajan kaikki pienemmätkin mokat ja virheet.
Esimiehiltä taas olen saanut positiivista palautetta työstäni ja välillä olen saanut bonuksen ahkeruudesta. Nämä muut ei asiaa tiedä. Olen luonteeltani kiltti, joten olen ilmeisesti myös helppo kohde kiusaamiselle.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:22"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:16"]eilen kaikki äidit puistossa vihasi kaunista ja laitettua äitiä. Tänään vihataan sinua töissä. On se traumaattista, jos kaikki ei huomaa, kuinka kaunis olet
[/quote]
Tämä! On se niin rankkaa olla nätti ...
En ole ap enkä ole mikään kaunotar itsekään. Mutta tämä asenne! Kauniin siskon puolesta jo sen kolmekymmentä vuotta sureneena en voi muuta sanoa kuin että osa ihmisistä on läpimätiä. Se vain on pakko jättää taakse ja antaa olla ja luottaa siihen, että hyviäkin ihmisiä on olemassa. Sellaisia, jotka eivät ole kateellisia jostain jolle ihminen ei itse mitään voi (kuten luontainen kauneus).
[/quote]
Mutta eikö ole mielenkiintoista, että jos naisen ominaisuus jolle ei itse voi mitään, onkin poikkeuksellinen älykkyys, tästä ei muut naiset ole lainkaan kateellisia? Se on minusta outoa, koska jos olisi oltava joko tosiruma ja tosiälykäs tai tosikaunis ja tosityperys, on selvää että kannattaisi valita älykkyys vaikka sen mukana tulisi ruma ulkomuotokin. Poikkeuksellisen älykkyyden tulisi siis järjellä ajatellen olla vähintään yhtä kadehdittava ominaisuus kuin kauneuskin, mutta jostakin syystä niin ei ole.
Olen itse aika tavallisen näköinen ja on pakko myöntää että kateellisena minua välillä ärsyttää kun toimiston miehet tekevät kaiken hänen puolestaan...
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:11"]Kulunut aihe, ei jatkoon.
[/quote] Et halua puhua aiheesta koska tiedät että se on totta.
Myös naisen nuoruus voi olla jollekin keski-ikäiselle rouvalle syy, että käyttäydytään ilkeästi. Mikä lie ikäkriisi taustalla siinäkin ilmiössä.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:39"]Myös naisen nuoruus voi olla jollekin keski-ikäiselle rouvalle syy, että käyttäydytään ilkeästi. Mikä lie ikäkriisi taustalla siinäkin ilmiössä.
[/quote] Tuo riippuu niin ihmisestä.
Mua ei ärsytä mikään, mun työpaikalla on pelkästään miehiä. :)
Minulla oli pomo ketä on kaunis. Ärsyttävää on se että hän on mukamas työntekijä ja kiireen tullen hän on pomo ja hän saa tehdä mitä haluaa ja olen joutunut tekemään pelkästään harjoittelijan töitä. Olen niin raivoissani ja nälissäni että en voi vastata enenpää eikä aivpt toimi kuin lojuin auringossa äsken. Tuo pomo nainen tuli aina naama virneellä jotain ironisrsti tai sarkastisesti sanomaan sikavammaisella tyylillä viellä huomiota ja pomon paikkaa hakemaan. Ei miesvaltaisella alalla saa tehdä sexuaalisia houkutuksia jatkuvasti. Siitä voi vaikka koittua kuolema varsinkin jos ilmapiiri on muutenkin ihan päin vittua.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:16"]eilen kaikki äidit puistossa vihasi kaunista ja laitettua äitiä. Tänään vihataan sinua töissä. On se traumaattista, jos kaikki ei huomaa, kuinka kaunis olet
[/quote]
En ole ap enkä ole mikään kaunotar itsekään. Mutta tämä asenne! Kauniin siskon puolesta jo sen kolmekymmentä vuotta sureneena en voi muuta sanoa kuin että osa ihmisistä on läpimätiä. Se vain on pakko jättää taakse ja antaa olla ja luottaa siihen, että hyviäkin ihmisiä on olemassa. Sellaisia, jotka eivät ole kateellisia jostain jolle ihminen ei itse mitään voi (kuten luontainen kauneus).
[/quote]
Mutta eikö ole mielenkiintoista, että jos naisen ominaisuus jolle ei itse voi mitään, onkin poikkeuksellinen älykkyys, tästä ei muut naiset ole lainkaan kateellisia? Se on minusta outoa, koska jos olisi oltava joko tosiruma ja tosiälykäs tai tosikaunis ja tosityperys, on selvää että kannattaisi valita älykkyys vaikka sen mukana tulisi ruma ulkomuotokin. Poikkeuksellisen älykkyyden tulisi siis järjellä ajatellen olla vähintään yhtä kadehdittava ominaisuus kuin kauneuskin, mutta jostakin syystä niin ei ole.
[/quote]
Kyllä, en ole koskaan kokenut myötähäpeää siksi, että joku nainen on ollut ns. ruma, mutta useasti olen kokenut myötähäpeää kun joku ns. kaunis nainen on möläyttänyt jotakin aivan ääliömäistä, siis käyttänyt jotakin sivistyssanaa mielestään hienosti, mutta sanonut sen väärin tai käyttänyt sanaa, joka on väärä eikä sovi asiayhteyteen, tarkoituksenaan olla muka fiksu. Tai ei ole tiennyt jotakin jokaiselle selvää asiaa, joka opetetaan jo peruskoulussa (Suomen itsenäistymisestäkin on jo 70 vuotta-tyyliin). Jos ei tiedä, kannattaa olla hiljaa ja keskittyä vaikka hymyilyyn jos se on vahvinta alaa.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:37"]Olen itse aika tavallisen näköinen ja on pakko myöntää että kateellisena minua välillä ärsyttää kun toimiston miehet tekevät kaiken hänen puolestaan...
[/quote] Pyydä itsekkin yatävällisesti apua. Sinä pidät sitä kauneudenetuna, minä pidän sitä vuoruvaikutuksena.
En tiedä mutta pakko kiittää naisia jotka tätä harrastavat. Muuten näillä erityisen kauniilla ja sexyillä naisilla olisi varmaan itsevarmuus aivan liian korkea, että saisin heidänlaisia pakkauksia sänkyyni. Nyt he etsivät hyväksyntää miehiltä, kun eivät naisilta sitä saa ja meikä poika käyttää tilanteen hyödyksi heh heh ;-)
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:36"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyllä, en ole koskaan kokenut myötähäpeää siksi, että joku nainen on ollut ns. ruma, mutta useasti olen kokenut myötähäpeää kun joku ns. kaunis nainen on möläyttänyt jotakin aivan ääliömäistä, siis käyttänyt jotakin sivistyssanaa mielestään hienosti, mutta sanonut sen väärin tai käyttänyt sanaa, joka on väärä eikä sovi asiayhteyteen, tarkoituksenaan olla muka fiksu. Tai ei ole tiennyt jotakin jokaiselle selvää asiaa, joka opetetaan jo peruskoulussa (Suomen itsenäistymisestäkin on jo 70 vuotta-tyyliin). Jos ei tiedä, kannattaa olla hiljaa ja keskittyä vaikka hymyilyyn jos se on vahvinta alaa.
[/quote]
Minusta on mielenkiintoista, että usein älykkyyttä ja kauneutta pidetään vastakkaisina asioina. Etenkin niin, ettei kaunis nainen voi olla älykäs. Teemme turhia oletuksia ihmisten ulkomuodon perusteella.
Se mikä ainakin joidenkin mielestä nättinä ihmisenä ärsyttää on kaiken muun mun ansion vähättely tai pistäminen ulkonäön piikkiin. Mä olen älykäs ja ahkera, oikeastaan olen näistä ominaisuuksista paljon tasaisen varmempi kuin (kuulemma) hyvästä ulkonäöstäni, joten tuntuu tosi oudolta kun jotkut takertuu vaan ulkonäköön.
Joo se on totta että tutkimusten mukaan naisten ulkonäkö vaikuttaa niiden uraan, mutta ei se helvetti tarkoita että esim yliopistomaailmassa jokainen hyvä arvosana tentistä tai esseestä, keskusteluinto luennoilla, mieleenjäävyys tai muu hyvä palaute on sitä että "kauniit pärjää aina paremmin/annetaan anteeksi puutteet/hehheh miesope ei ihme et sait täydet ;)", kuten jotkut vihjaavat. Onneksi suurin osa ihmisistä mun ympärillä on mukavia.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:36"] [quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:22"] [quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:16"]eilen kaikki äidit puistossa vihasi kaunista ja laitettua äitiä. Tänään vihataan sinua töissä. On se traumaattista, jos kaikki ei huomaa, kuinka kaunis olet [/quote] Tämä! On se niin rankkaa olla nätti ... En ole ap enkä ole mikään kaunotar itsekään. Mutta tämä asenne! Kauniin siskon puolesta jo sen kolmekymmentä vuotta sureneena en voi muuta sanoa kuin että osa ihmisistä on läpimätiä. Se vain on pakko jättää taakse ja antaa olla ja luottaa siihen, että hyviäkin ihmisiä on olemassa. Sellaisia, jotka eivät ole kateellisia jostain jolle ihminen ei itse mitään voi (kuten luontainen kauneus). [/quote] Mutta eikö ole mielenkiintoista, että jos naisen ominaisuus jolle ei itse voi mitään, onkin poikkeuksellinen älykkyys, tästä ei muut naiset ole lainkaan kateellisia? Se on minusta outoa, koska jos olisi oltava joko tosiruma ja tosiälykäs tai tosikaunis ja tosityperys, on selvää että kannattaisi valita älykkyys vaikka sen mukana tulisi ruma ulkomuotokin. Poikkeuksellisen älykkyyden tulisi siis järjellä ajatellen olla vähintään yhtä kadehdittava ominaisuus kuin kauneuskin, mutta jostakin syystä niin ei ole. [/quote] Kyllä, en ole koskaan kokenut myötähäpeää siksi, että joku nainen on ollut ns. ruma, mutta useasti olen kokenut myötähäpeää kun joku ns. kaunis nainen on möläyttänyt jotakin aivan ääliömäistä, siis käyttänyt jotakin sivistyssanaa mielestään hienosti, mutta sanonut sen väärin tai käyttänyt sanaa, joka on väärä eikä sovi asiayhteyteen, tarkoituksenaan olla muka fiksu. Tai ei ole tiennyt jotakin jokaiselle selvää asiaa, joka opetetaan jo peruskoulussa (Suomen itsenäistymisestäkin on jo 70 vuotta-tyyliin). Jos ei tiedä, kannattaa olla hiljaa ja keskittyä vaikka hymyilyyn jos se on vahvinta alaa. [/quote] Minusta on mielenkiintoista, että usein älykkyyttä ja kauneutta pidetään vastakkaisina asioina. Etenkin niin, ettei kaunis nainen voi olla älykäs. Teemme turhia oletuksia ihmisten ulkomuodon perusteella.
[/quote]
Tottakai voi olla, ei kauneus tee tyhmäksi eikä rumuus älykkääksi, mutta tarkoitus oli rinnastaa se, että jos nainen on ennenkaikkea kaunis, se aiheuttaa kateutta mutta nainen joka on ennenkaikkea älykäs, ei aiheuta. Siis kahden erilaisen ominaisuuden rinnastaminen suhteessa niiden aiheuttamaan reaktioon oli se idea.
Sisälukutaito olisi kätevä.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:36"] [quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:22"] [quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:16"]eilen kaikki äidit puistossa vihasi kaunista ja laitettua äitiä. Tänään vihataan sinua töissä. On se traumaattista, jos kaikki ei huomaa, kuinka kaunis olet [/quote] Tämä! On se niin rankkaa olla nätti ... En ole ap enkä ole mikään kaunotar itsekään. Mutta tämä asenne! Kauniin siskon puolesta jo sen kolmekymmentä vuotta sureneena en voi muuta sanoa kuin että osa ihmisistä on läpimätiä. Se vain on pakko jättää taakse ja antaa olla ja luottaa siihen, että hyviäkin ihmisiä on olemassa. Sellaisia, jotka eivät ole kateellisia jostain jolle ihminen ei itse mitään voi (kuten luontainen kauneus). [/quote] Mutta eikö ole mielenkiintoista, että jos naisen ominaisuus jolle ei itse voi mitään, onkin poikkeuksellinen älykkyys, tästä ei muut naiset ole lainkaan kateellisia? Se on minusta outoa, koska jos olisi oltava joko tosiruma ja tosiälykäs tai tosikaunis ja tosityperys, on selvää että kannattaisi valita älykkyys vaikka sen mukana tulisi ruma ulkomuotokin. Poikkeuksellisen älykkyyden tulisi siis järjellä ajatellen olla vähintään yhtä kadehdittava ominaisuus kuin kauneuskin, mutta jostakin syystä niin ei ole. [/quote] Kyllä, en ole koskaan kokenut myötähäpeää siksi, että joku nainen on ollut ns. ruma, mutta useasti olen kokenut myötähäpeää kun joku ns. kaunis nainen on möläyttänyt jotakin aivan ääliömäistä, siis käyttänyt jotakin sivistyssanaa mielestään hienosti, mutta sanonut sen väärin tai käyttänyt sanaa, joka on väärä eikä sovi asiayhteyteen, tarkoituksenaan olla muka fiksu. Tai ei ole tiennyt jotakin jokaiselle selvää asiaa, joka opetetaan jo peruskoulussa (Suomen itsenäistymisestäkin on jo 70 vuotta-tyyliin). Jos ei tiedä, kannattaa olla hiljaa ja keskittyä vaikka hymyilyyn jos se on vahvinta alaa. [/quote] Minusta on mielenkiintoista, että usein älykkyyttä ja kauneutta pidetään vastakkaisina asioina. Etenkin niin, ettei kaunis nainen voi olla älykäs. Teemme turhia oletuksia ihmisten ulkomuodon perusteella.
[/quote]
Älykäs nainen tajuaa pitää suunsa kiinni asioista, joista ei mistään tiedä. Tyhmä ei, juuri siksi että on tyhmä eikä tiedä edes sitä ettei tiedä. Ja hän tyhmyyksissään myös kuvittelee muiden hymyilyn ja naureskelun johtuvan siitä, että hän niin kaunis eikä siitä mitä hän juuri möläytti.
Olen huomannut samanlaista. Olin joskus töissä naisvaltaisella alalla (sairaalassa) ja siellä oli yksi todella kaunis nuori nainen töissä, joka oli aina yksin ja muut suhtautuivat nihkeästi. Menin juttelemaan tämän naisen kanssa ja hän oli erittäin mukava ja tulimme hyvin toimeen. No siitä ei kauaa mennyt, kun nämä muut tulivat minulle vuorotellen sanomaan, että kuinka se nainen puukottaa selkään ja en saisi luottaa tähän yhtään. Arvasin, että mustamaalauksen makua tässä on ja jatkoin puhumista tämän naisen kanssa. Siis meistä tuli vain hyvät ystävät ja juttu luisti, koska hän osasi keskustella muustakin, kuin jostain "tanssii tähtien kanssa" jutusta.
No ei kauaa mennyt, kun alkoi huhu kiertää, että minä ja tämä nainen olemme harrastaneet seksiä työaikana. Olisi helpompi luetella ne paikat, joissa emme huhujen mukaan touhunneet. Minuunkin alettiin suhtautua nihkeästi, kun en mennyt mukaan haukkumaan ja syrjimään tätä naista. Enkä tänäkään päivänä tiedä, miksi tätä nuorta naista syrjittiin niiden muiden toimesta. Olemme ystäviä vieläkin, mutta työpaikka on eri.
Olen ollut taannoin työpaikassa, jossa erään työkaverin poika oli väitellyt tohtoriksi. Tästä sitten eräs "blondi" innoissaan, että sulla on nyt sitten oikein lääkäri omasta takaa :DDDDDD
Ehkä olisi kannattanut vaan olla hiljaa tai vaikka onnitella äippää pojan valmistumisesta mieluummin.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:37"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:11"]Kulunut aihe, ei jatkoon.
[/quote] Et halua puhua aiheesta koska tiedät että se on totta.
[/quote]
Niin, kaikki av:n aiheet on kuluneita ja aina vaan niistä jaksetaan jauhaa.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:06"]
Olen ollut taannoin työpaikassa, jossa erään työkaverin poika oli väitellyt tohtoriksi. Tästä sitten eräs "blondi" innoissaan, että sulla on nyt sitten oikein lääkäri omasta takaa :DDDDDD
Ehkä olisi kannattanut vaan olla hiljaa tai vaikka onnitella äippää pojan valmistumisesta mieluummin.
[/quote]
LOL, aika paha
Voin kuvitella sen tunnilta tuntuneen hiljaisen hetken ton jälkeen :D
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:34"]
Onneksi oma työporukka koostuu miehistä ja vain yhdestä toisesta naisesta. Kuullut tämmöisiä kauhutarinoita toisten työpaikoilta..
[/quote]
Muurahaisteorialleni vahvistus tässä.