Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset jotka antavat koiransa haukkua kerrostalossa

Vierailija
09.08.2015 |

Ei viddu jaksa ymmärtää näitä ihmisiä jotka ottavat koiran kerrostaloasuntoon, eivätkä sitten kouluta sitä edes sen vertaa että se ei haukkuis ihan kaikkea ihan koko ajan. Vuoden verran kuunneltuani tota naapurin rakkia suunnilleen rukoilen jo, että joku pallosalama räjäyttäis sen kappaleiksi...

Ja toki tiedän, että "muuta maalle jos et kestä elämisen ääniä" on aina se vakiovastaus näihin kerrostaloelämästä ruikuttamiseen, mutta tää on ollut niin kiva talo ja kaikki muut naapurit tosi mukavia ennen kuin noi tänne muuttivat, että en nyt tahtois ruveta kämppääni kahden kusipään takia myymäänkään, mun mielestä nää epäsosiaaliset pershäiriötapaukset on niitä jotka sinne maalle kuuluisivat, eikä me, jotka ollaan hiljaisia ja muut huomioonottavia.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö naapurit että koira haukkuu? Haukkuuko vain yksin ollessaan?

Vierailija
2/15 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vasta huomautuksen koirani haukkumisesta, jonka en siis ollut tiennyt haukkuvan kohtuuttomasti. Hain samantien käyttöön feromonipannan, zylkeneä ja ultraäänipannan, sekä rupesin nauhoittamaan poissaoloni. edelleen olen jättänyt koiralle kongeja/luita ja radion päälle kuten aikaisemminkin. Yritän saada aikaa koirakouluttajalle. 

Näistä varotoimista huolimatta koira on haukkunut tai itkenyt välillä n. 5 min perääni. Mietin minkä verran naapureiden voisi olettaa sietävän haukuntaa. Alakerran naapuri väittää koirani haukkuvan aamuöisin pitkiä pätkiä, vaikka itse samassa huoneessa nukkuvana en ole sellaista huomannut. Olen selvinnyt koirani avulla synkimmän masennuksen yli, se on lähes ainoa läheiseni enkä tiedä miten selviäisin siitä luopumisesta. 

Toivon että jokaiseen turhasta valittajaan iskisi rahtunen empatiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkuva koira ei sovi kerrostaloon. Ja multa ainakaan ei heru empatiaa.

Vierailija
4/15 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:21"]

Ei viddu jaksa ymmärtää näitä ihmisiä jotka ottavat koiran kerrostaloasuntoon, eivätkä sitten kouluta sitä edes sen vertaa että se ei haukkuis ihan kaikkea ihan koko ajan. Vuoden verran kuunneltuani tota naapurin rakkia suunnilleen rukoilen jo, että joku pallosalama räjäyttäis sen kappaleiksi...

Ja toki tiedän, että "muuta maalle jos et kestä elämisen ääniä" on aina se vakiovastaus näihin kerrostaloelämästä ruikuttamiseen, mutta tää on ollut niin kiva talo ja kaikki muut naapurit tosi mukavia ennen kuin noi tänne muuttivat, että en nyt tahtois ruveta kämppääni kahden kusipään takia myymäänkään, mun mielestä nää epäsosiaaliset pershäiriötapaukset on niitä jotka sinne maalle kuuluisivat, eikä me, jotka ollaan hiljaisia ja muut huomioonottavia.

[/quote] kysy häiritseekö muita ja jos on kolme niin laittakaa viestiä eteenpäin että häiritsee koira kun se haukkuu vallan mahdottomasti

Vierailija
5/15 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koira ei hauku mitään muuta kuin ovikelloa, mutta pakkohan siitäkin jonkun on ollut ottaa ilo irti. Viime vuonna parin viikon verran pimputeltiin iltaisin ovikelloa ja juostiin sitten karkuun. Loppui, kun huusin perään, että ensi kerralla päästän koiran irti. Ei toi meidän nallukka kyllä kenenkään kimppuun kävivi, mutta sitäpä ei voinut pimputtelija tietää.

Vierailija
6/15 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 23:05"]

Sain vasta huomautuksen koirani haukkumisesta, jonka en siis ollut tiennyt haukkuvan kohtuuttomasti. Hain samantien käyttöön feromonipannan, zylkeneä ja ultraäänipannan, sekä rupesin nauhoittamaan poissaoloni. edelleen olen jättänyt koiralle kongeja/luita ja radion päälle kuten aikaisemminkin. Yritän saada aikaa koirakouluttajalle. 

Näistä varotoimista huolimatta koira on haukkunut tai itkenyt välillä n. 5 min perääni. Mietin minkä verran naapureiden voisi olettaa sietävän haukuntaa. Alakerran naapuri väittää koirani haukkuvan aamuöisin pitkiä pätkiä, vaikka itse samassa huoneessa nukkuvana en ole sellaista huomannut. Olen selvinnyt koirani avulla synkimmän masennuksen yli, se on lähes ainoa läheiseni enkä tiedä miten selviäisin siitä luopumisesta. 

[/quote]

Ainakin edes yrität tehdä asialle jotain, mutta koulutus kestää usein kauan. Kysyy hermoja myös naapureilta. Alakerran naapurille voit kuvata todistusaineistoa kanssasi koko yön nukkuvasta koirasta, tai sitten koira pitää pientä ääntä johon et itse havahdu. Kerrostaloissa ääni kantaa välillä kummallisesti, haukunta voi tulla jostain muualtakin kuin yläpuolelta.

Vierailija
7/15 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa naapurin koirat haukkuvat pääasiassa öisin... Kiva.

Vierailija
8/15 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurit voisivat myös kertoa koiranomistajalle haukunnasta. Mulla oli kerran hiljainen koira. Erään kriisin jälkeen koira ei toipunut, vaan alkoi haukkua aina yksin. En sitä tiennyt, eihän koira haukkunut kun olin läsnä. Isännöitsijältä sain sitten kirjallisen varoituksen. Asia hoidettiin kuntoon. Olisiko ollut helpompaa sanoa mulle suoraan asiasta ja saada hiljaisuus nopeammin?

Vierailija
9/15 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, meidän talossa on myös Vahti, joka aamuöisin huomioi jokaisen yöjuoksusta/yökerhosta tulijan. Ei auta, vaikka sukkasillaan hiipisivät portaissa - kyllä koira tietää! ;-)

Vierailija
10/15 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapurin koira kanssa haukkui kerran 8 tuntia putkeen, ja samalla raapi ulko-ovea, eli haukkumisen lisäksi kuului kunnon paukutusta monta tuntia putkeen. Taisi lopettaa joskus kolmelta yöllä. Sama episodi on tapahtunut jo useamman kerran. Kehtasivatpa samat naapurit tulla koputtamaan oveeen monta tuntia ennen hiljaisuuden alkua (joskus klo 18) kun teimme kerrankin hieman erilaista ruokaa, ja nuijimme ostamiamme lihoja pihveiksi. Oltiin ehditty tekemään lihoja noin puolen tunnin ajan kun ovikello soi, ja naapuri oven takana sanoi että jatkakaapa sitten askarteluanne huomenna. Mitä nopeammin täältä pois pääsee, niin sen parempi.

Vierailija
11/15 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon asunut koiran kanssa aina kerrostalossa, on haukkuherkkä, mutta ei oo ikinä kukaan valittanut. haukkuu hereillä ollessaan (ei yöllä, ellei joku idiootti soita ovipuhelinta tai ovikelloa) rapusta kuuluvia ääniä ja just ovipuhelin/ovikello. meille on kyllä tulossa toinen ovi vielä tuohon, että eristää ääntä paremmin. asutaan hissin vieressä ja lähimpänä ulko-ovea, niin ääniä on joskus paljonkin. sitruunapanta ja ultaäänilaite ei oo toiminut, koira on koira ja haukkuminen on luontaista koirille - toisille enemmän, toisille vähemmän.

Vierailija
12/15 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa Ap, kuinka koulutat vahtiviettisen koiran olemaan vahtimatta (haukkumatta)?

Vierailija
13/15 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:25"]

Kerropa Ap, kuinka koulutat vahtiviettisen koiran olemaan vahtimatta (haukkumatta)?

[/quote]

--> vahtijaa ei kerrostaloon. Roduissa on eroja.

Vierailija
14/15 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koira alkoi haukkua yksin ollessaan, kun muutimme uuteen asuntoon. Emme olisi tienneet, ellei naapuri olisi kertonut melko pian. Koulutimme sen pois siitä, aika helposti.

3:lle: Minunkin aikaisemman koirani öisestä haukkumisesta valitettiin, kuulin haukun, mutta se tuli muualta. Naapuri ei millään uskonut, ettei se ollut minun koirani. Isännöitsijä uskoi vasta, kun valituksia tuli myös ajalta, jolloin olimme todistettavasti pois kotoa. Häätö jo uhkasi, onneksi keksin viime hetkellä, mitä tehdä.

Vierailija
15/15 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 23:16"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 23:05"]

[/quote]

Ainakin edes yrität tehdä asialle jotain, mutta koulutus kestää usein kauan. Kysyy hermoja myös naapureilta. Alakerran naapurille voit kuvata todistusaineistoa kanssasi koko yön nukkuvasta koirasta, tai sitten koira pitää pientä ääntä johon et itse havahdu. Kerrostaloissa ääni kantaa välillä kummallisesti, haukunta voi tulla jostain muualtakin kuin yläpuolelta.
[/quote]
Tuo riittää jo hienosti, mitä hän on tehnyt. Ei sen koiran ihan hiljaa tarvitse olla päivällä, jos näitä 5 min haukkumisia ei ole jatkuvasti.