Kuinka darra etenee?
Sarjassamme tyhmät kysymykset:
Olen jo hyvää vauhtia kolmattakymmenettä käyvä nainen, joka kärsii tänään elämänsä ensimmäisestä krapulasta. Juon yleensä maltillisesti, eikä aamuisin huonosta olosta ole tietoakaan. Eilen otin alkoholia kuitenkin huomattavasti enemmän kuin mihin olen tottunut, ja olo on nyt sen mukainen!
Viitsisittekö valaista tyhmää. Onko syytä varautua koko päivän mittaiseen voimattomuuteen ja mistä vaiheista tietää darran olevan loppusuoralla.
Kommentit (4)
Mulla riippui ihan darran laadusta.
Joskus oli sellaisia, että suoraan sängystä oksentamaan muutaman kerran, makasin pimeän vessan lattialla vesipullon kanssa, oksensin ja toivoin kuolevani :D näinä kertoina krapula kesti aina vain muutaman tunnin, oksentaminen helpotti.
Sitten taas on niitä, piilevän salakavalia, joissa voimattomuus ja etova olo kestää ja kestää... Itse en myöskään krapulassa saa koskaan nukuttua (päiväunia), joten väsymys lisää oloja. Ruokakaan ei maistu eikä tee mieli mitään, vaikka samalla on kova nälkä ja väsymys.
Mutta siitä se sitten helpottaa!
Minulla kyllä saattaa koko päivän huonovointisuus vaihdella. Juo riittävästi, alkoholi aiheuttaa nestehukkaa. Syö mielellään jotain, minulla toimii rasvainen ja erityisesti suolainen ruoka (ei mikään superrasvainen). Älä huhki, suihku tuntuu hyvältä, kahvi piristää (jos vatsa ok) ja särkylääke kannattaa ottaa, jos päätä särkee. Illalla viimeistään enää väsyttää - jos ei ole pidempi putki :) Sellaisesta ei ole kokemusta.
Darran hyvä puoli on siinä, että se lievenee jatkuvasti ajan kuluessa. Ts.se ei ainakaan pahene, korkeintaan muuttaa hetkellisesti olomuotoaan esimerkiksi huonovointisuuden tilalla saattaa illalla olla kevyt jysäri päässä. Itse olotilan pitäisi iltaan mennessä olla jo ihan ok.