Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toimistotyöntekijät käyttäytyvät siivoojaa kohtaan niin kuin olisivat vähintäänkin kuninkaallisia?

Vierailija
09.03.2022 |

Joku perus toimistorotta ehkä kerrankin kokee olevansa jotain ihmistä parempi, kun siivooja tulee käymään. Sitten katsotaan nenänvartta pitkin, ei vastata tervehdykseen, ei päästetä siivoamaan jne.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, niillä on siivoojakammo. Taas se likainen siivooja tulee. (olen työskennellyt siivoojana)

Ei johdu likaisuudesta vaan sellaisesta epäakateemisesta elehdinnästä ja suorittavan työn mekaanisista liikesarjoista.

Vierailija
22/33 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se ärsyttää, jos joutuu keskeyttämään työnsä ja poistumaan paikaltaan siivouksen ajaksi. Meillä on konttorissa kokolattiamatto, niin se imurointikin pitää ihan kohtuullisesti ääntä. Ilmeisesti tulee edullisemmaksi teettää siivoukset työpäivän aikana, ja näin häiritä henkilöstöä? Tämähän ei tietenkään ole sen siivoojan vika, ja parhaani minun mielestäni ihmiset tekevät siivouksen tekemiseksi mahdollisimman nopeasti ja häiriöttä. Aika usein siivoojat ovat vaan kielitaidottomia (tai niin huonolla kielitaidolla) ettei heidän puheistaan saa mitään järkevää irti, joten asioista sopiminen tai keskustelu on tuhoon tuomittua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi, että työaikana siivous ärsyttää.

Eikä todellakaan pysty antamaan "päästämään siivoamaan" töiden vuoksi.

Onneksi aika vähän enää tällaisia työpaikkoja, missä työaikana siivotaan.

eli siivoojia alistettu vielä enemmän, siirtämällä kaikki vasten tahtoisesti ilta- ja viikonlopputöihin, turha sitten ihmetellä miksi mielummin istutaan kotona, joka päivä vaikuttaa löytyvän yksi syy lisää

Vierailija
24/33 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon Elyllä töissä ja valtion konttorirotat todellakin käyttäytyvät rumasti siivoojia kohtaan.

Vierailija
25/33 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikimaailmassa en nirppanokkailisi siivoojalle. Itsekin siivosin nuorempana toimistoja ja se on tärkeää työtä.

Vierailija
26/33 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on ilkeä ja yksinkertainen ihminen.

Vierailija
27/33 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummat ovat 'kuninkaallisia' siivoojat vai toimistotyöntekijät?

Terveisin, entinen siivooja ja sairaalasänkyjen desinfijoija joka ei halunnut olla ilman töitä ja pääsi lattioiden pesijäksi

Vierailija
28/33 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella pitää olla joku jota monottaa!

Ne kuvittelee, että se joka tekee siivoustyötä, ei ole kovinkaan oppinut, sivistynyt, kiinnostunut mistään. Niitten mielestä siivoojaksi ryhtyvät vain  ne joilla ei ole kykyä tai taitoa tai perusteita tehdä muuta. Ne kuvittelee, että siivoojaksi ryhtyvät ne joitten koulumenestys on ollut nelkun luokkaa (siis kun asteikko 4-10). Ne kuvittelee, ettei siivoojalla ole missään asiassa tai millään elämän alueella kunnianhimoa, siivooja ei ole kiinnostunut mistään, siivooja on likainen ja tyhmä. No?

Vierailija
29/33 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei meillä näin ole. Kaikki tuntevat siivoojan, tervehditään aina, jos on aikaa kysellään kuulumisia/ jutellaan jotain mukavaa/ nauretaan joillekin jutuille. Siivooja on osa meidän työyhteisöä, säästetään hänelle esim. kakkua jos päivällä on ollut kahvit, muistetaan häntä jouluna jne. Jos tarvitsee apua esim. huonekalujen siirtämisessä, aina joku auttaa.

Vierailija
30/33 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siivoojana itse ainakin toivoisin, että siivous olisi järjestetty siihen aikaan, ettei muuta henkilöstöä ole paikalla. On se jokseenkin inhottavaa ja nöyryyttävää kulkea ”hienojen” toimistotyöntekijöiden keskellä itse likaisena vessanpönttöjä kuuranneena.

Vierailija
31/33 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä aina tervehdin siivoojia ja juttelen mukavia jos tapaan, töissä ja kotonakin. Monesti kun ennen töitä ulkoilutan koirat, niin tulee rapussa siivooja vastaan ja aina pysähdyn juttelemaan hetkeksi. Kyseinen siivooja tykkää koirista niin iloisesti aina tervehtii ja silittelee koiriakin ja kyselee koirienkin kuulumiset.

Vierailija
32/33 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, niillä on siivoojakammo. Taas se likainen siivooja tulee. (olen työskennellyt siivoojana)

Joskus on ollut siivoojia jotka tulivat melkein päin aina (pienessä kaupassa) tai likaisen välineen kanssa lähelle roiskimaan, silloin ihmisillä voi olla "siivoojakammo" tai siivousvälinekammo paremminkin siihen likaiseen välineeseen, rättiin, moppiin ja veteen. Osa ei vaihda tarpeeksi usein vettä ja samoilla hanskoilla tehdään kaikenlaista. Meneekö kaikki oikein siivouksessa varmasti. On osaavat siivoojat ja sitten ne muut joilla ei oikein suju - jälki on ilmeisesti tarjouskilpailulla saatu alas.

Vierailija
33/33 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimiston johtaja ilmoitti että Siivoojan kanssa ei saa rupatella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi