Miksi toimistotyöntekijät käyttäytyvät siivoojaa kohtaan niin kuin olisivat vähintäänkin kuninkaallisia?
Joku perus toimistorotta ehkä kerrankin kokee olevansa jotain ihmistä parempi, kun siivooja tulee käymään. Sitten katsotaan nenänvartta pitkin, ei vastata tervehdykseen, ei päästetä siivoamaan jne.
Kommentit (33)
Varmaan siksi, että työaikana siivous ärsyttää.
Eikä todellakaan pysty antamaan "päästämään siivoamaan" töiden vuoksi.
Onneksi aika vähän enää tällaisia työpaikkoja, missä työaikana siivotaan.
Näin se menee. Näennäinen vallantunne turmelee pienen ihmisen ja keisarin uudet vaatteet-vertaus !
Ai jaa, en minä ainakaan. Juttelen siivoojan kanssa mukavia, kuten muidenkin työkavereiden kanssa. Ehkä siivooja on ottanut nokkiinsa, kun toimistorotta on keskittynyt johonkin työtehtävään, eikä silloin voi/tajua/huomaa huomioida siivoojaa?
Ja taas tällästä ihme p***kaa tyhjästä kehittyä valitusta, jonka tekijä ei mitä todennäköisimmin ole edes siivooja tai toimistossa töissä...
TIETENKIN jokanen siirtyy esimerkiksi työpisteeltään kun siivooja tulee koska ei halua sen jäävän likaiseksi. Keksikää parempia provoja.
Ja aina siellä toimistossa on joku Karen, joka saa jotain kiksejä siivoojan komentamisesta. Aina keksii jotain, mitä pitäisi tehdä.
Onneksi ei sentään kaikki. Meidän käytävällä kaikki siirtyy pömpelistään pois, jos vaan suinkin pystyvät (joskus siivooja tulee kesken kokouksen ja silloin ei vaan voi) ja kun siivooja on hommansa tehnyt, sanotaan kiitos. Siivoojaa myös tervehditään kuin ketä tahansa työkaveria aina kun kohdataan. Siivojaa saa suklaata joulun alla. SIivooja on ihan hitokseen tärkeä ihminen ainakinmeidän toimistolla.
Osalla voi olla omat asiat mielessä ja tehtävät, jos ei ehdi kiinnittämään huomiota. Mutta taas huono käytös on harmillista.
Joo, niillä on siivoojakammo. Taas se likainen siivooja tulee. (olen työskennellyt siivoojana)
Ei Putin ole ainoa, jolle valta on noussut päähän. Tässä tapauksessa "valta"...
Minä kohtelin aina siivooajia hyvin.
T, ex toimistorotta
Tuo nyt vain on jotenkin niin kiusallista ja siivoojathan ne vihamielisiä, laiskoja, uteliaita ja huonoja on. Oikeasti mielummin sitä siivoaisi itse ja kyllä noille rahoille muutakin käyttöä löytyy kun siivouksesta maksaminen. Olisi tämä siivooja edes toimiston oma työntekijä, mutta siivous on ulkoistettu halvimmalle mahdolliselle yritykselle ja työntekijöiden taso ja lopputulos onkin sen mukaista. Toivottavasti ketään ei sentään ole noihin siivoushommiin pakotettu.
No ei todellakaan meillä käyttäydytä siivoojaa kohtaan noin. Aina tervehditään, hymyillään, jäädään juttelemaan joskus jotain. Meillä sattui siivooja olemaan tuossa yksi päivä juuri silloin paikalla, kun juhlittiin erään henkilön merkkipäivää, niin pyydettiin siivooja tietysti myös ottamaan kakkua ja kahvia.
Älä yleistä. Minua kohdeltiin aina hyvin, työntekijät tervehtivät, kiittivät ja hyvästelivät. Aina pääsin kohteelle siivoamaan, joskus tarjosivat kahvia ja keksejä, enkä saanut palautetta kuin pari kertaa asioista, jotka olin tehnyt oikeasti väärin.
T. Entinen siivooja, nykyinen konttorirotta.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas tällästä ihme p***kaa tyhjästä kehittyä valitusta, jonka tekijä ei mitä todennäköisimmin ole edes siivooja tai toimistossa töissä...
TIETENKIN jokanen siirtyy esimerkiksi työpisteeltään kun siivooja tulee koska ei halua sen jäävän likaiseksi. Keksikää parempia provoja.
Olen ollut toimistosiivoojana ja voin vahvistaa että todellakin on ihmisiä ketkä ei siirry mihinkään, eikä edes tervehdi.
Silloin, kun olin lähitöissä, olin mielestäni ystävällinen ja asiallinen siivoojaa kohtaan. Arvostan siivoojan työtä. Ollakseni rehellinen, oman työpanokseni puuttuminen havaittaisiin vasta aikojen perästä, mutta se alkaa nopeasti näkyä, jos siivooja ei käy. Nyt kotitoimistossa pitää siivota itse.
Osittain johtuu siitä että ei tiedetä miten tulisi suhtautua, uupuu luonnollinen kommunikointitilanne, joten menkää joskus vaikka käväisemään kahvitauolla muun talonväen kanssa että tulee rajapintaa. Esihenkilöiden suostumuksella tietysti.
Joopajoo. Ja kaupan kassoilla kamalat ongelmat kanssa. Olisiko taas aika postata se TOIMI KASSALLA NÄIN alotus seuraavaksi? Tai sit sama siivoojasta. Tulee pitkä ketju ja lopuksi Iltsu kirjottaa uutisen "Siivoojat kohtaavat huonoa käytöstä toimistoilla", jossa lainauksia AV:lta...
Niinhän sitä sanotaan, että sokeiden maailmassa toimistotyöntekijä on kuningas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut toimistosiivoojana ja voin vahvistaa että todellakin on ihmisiä ketkä ei siirry mihinkään, eikä edes tervehdi.
Ja joka paikassa sama juttu kuten ketjussa väitetään niinkö..? Ei sellaista työtä ole edes keksitty, jossa ei silloin tällöin törmäisi totaaliseen idioottiin.
Merkonomi-Mirkku on niin aatelia, ei voi edes siivoojalle antaa tilaa.