Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niskaturvotusultra Jorvissa

Vierailija
09.08.2015 |

Ultrataanko alakautta vai vatsan päältä? Vai onko tapaus- tai ultraajakohtaista?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 10:16"]Mielenkiintoista :D tapauskohtaista siis. Mä en oo saanu mitään lappua siitä ultrasta nimenomaan Jorvissa, vaan Husin lapun "Raskauden ultraääniseulontatutkimukset" ja lueteltu noi kolme sairaalaa. Ja sitten tässä lukee "Varhaisraskauden ultraäänitutkimuksen tekee äitiyspoliklinikalla raskausviikolla 10+0-13+6 erityiskoulutettu kätilö joko emättimen kautta tai vatsanpeitteiden päältä". Noh varaudun sitten kumpaankin :) Ap
[/quote]Miten siihen pitää varautua olipa kumpi vaan?
[/quote]Itse laitoin ainakin tunikan päälle, kiva kun ei ihan alaosattomissa tarvinnut olla (vaikka toki se tunika olikin korvissa tutkimuksen ajan).

Vierailija
2/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla katsoi aluksi vatsan päältä, mutta sikiö oli sellaisessa asennossa, ettei turvotusta saanut mitattua siitä. Kokeili sitten alakauttakin, jos sieltä olisi saanut paremman kulman. Pitkällisen pökkimisen jälkeen sikiö suostui pyörähtämään niin, että mittaus onnistuikin sitten vatsan päältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne avaa sut leikkaussalissa ja mittaa mitalla sen turvotuksen ja sitten kurssi kasaan taas.

Vierailija
4/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 02:15"]Ne avaa sut leikkaussalissa ja mittaa mitalla sen turvotuksen ja sitten kurssi kasaan taas.
[/quote]

Ootko kännissä vai miten sä oikeesti kuvittelit että kommenttisi olisi hauska tai jotenkin ironinen :D

Vierailija
5/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin vatsan päältä, oli kesäkuussa Jorvissa nt-ultra.

Vierailija
7/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä näkyykö vatsan päältä tarpeeksi. Itsellä piti katsoa alakautta (eikä ollut esim. läskejä tiellä, muuten vain ei näkynyt tarpeeksi hyvin).

Vierailija
8/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla katsottiin vatsan päältä, mutta alakautta olisivat kai sitten katsoneet jos ei olisi vatsan päältä näkynyt. Olen/olin hoikka, jos se nyt mitään vaikuttaa.

Vierailija
9/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten alakautta.

Vierailija
10/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakautta minulta pari viikkoa sitten. Luki jo ennakkopapereissa että nt-ultra siellä AINA alakautta.

Vierailija
11/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon melkoisen pulska ja hyvin näkyi vatsan päältä kaikki tarvittava. Riippunee siis aika paljon ihmisestä ja sikiön asennosta?

Vierailija
12/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 10:12"]

Alakautta minulta pari viikkoa sitten. Luki jo ennakkopapereissa että nt-ultra siellä AINA alakautta.

[/quote]

AINA ei sitten ollutkaan AINA minulla kesäkuussa, jolloin ultrattiin vatsan päältä.

Vierailija
13/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista :D tapauskohtaista siis. Mä en oo saanu mitään lappua siitä ultrasta nimenomaan Jorvissa, vaan Husin lapun "Raskauden ultraääniseulontatutkimukset" ja lueteltu noi kolme sairaalaa. Ja sitten tässä lukee "Varhaisraskauden ultraäänitutkimuksen tekee äitiyspoliklinikalla raskausviikolla 10+0-13+6 erityiskoulutettu kätilö joko emättimen kautta tai vatsanpeitteiden päältä". Noh varaudun sitten kumpaankin :) Ap

Vierailija
14/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 10:16"]

Mielenkiintoista :D tapauskohtaista siis. Mä en oo saanu mitään lappua siitä ultrasta nimenomaan Jorvissa, vaan Husin lapun "Raskauden ultraääniseulontatutkimukset" ja lueteltu noi kolme sairaalaa. Ja sitten tässä lukee "Varhaisraskauden ultraäänitutkimuksen tekee äitiyspoliklinikalla raskausviikolla 10+0-13+6 erityiskoulutettu kätilö joko emättimen kautta tai vatsanpeitteiden päältä". Noh varaudun sitten kumpaankin :) Ap

[/quote]

Varmaankin osa ultraa heti alakautta, osa taas kokeilee ensin vatsanpäältä (onhan se helpompaa kaikille jos siitä näkyy).

Itselläni oli ainoastaan alkuraskauden ultra alakautta, sitten nt- ja rakenne ultra vatsan päältä. Itselläni eteenpäin työntynyt kohtu, joten varmaan siksi näkyikin jo nt:ssä niin hyvin.

Vierailija
15/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tehtiin heinäkuussa Jorvissa ihan vatsan päältä, hyvin näkyi kaikki tarvittava. Kätilö sanoi suoraan minut nähdessään, että ultrataan vatsan päältä. Olen hoikka.

Vierailija
16/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 10:15"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 10:12"]

[/quote]

AINA ei sitten ollutkaan AINA minulla kesäkuussa, jolloin ultrattiin vatsan päältä.
[/quote] En minä sille mitään voi, jos lähettelevät paikkaansapitämättömiä ohjelappusia potilaille :(

Vierailija
17/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla katsottiin vatsan päältä. Kätilö sanoi, että kokeillaan ensin siitä ja jos ei näy, niin sisäkautta. Näkyi kuitenkin hyvin :)

Vierailija
18/18 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 10:16"]Mielenkiintoista :D tapauskohtaista siis. Mä en oo saanu mitään lappua siitä ultrasta nimenomaan Jorvissa, vaan Husin lapun "Raskauden ultraääniseulontatutkimukset" ja lueteltu noi kolme sairaalaa. Ja sitten tässä lukee "Varhaisraskauden ultraäänitutkimuksen tekee äitiyspoliklinikalla raskausviikolla 10+0-13+6 erityiskoulutettu kätilö joko emättimen kautta tai vatsanpeitteiden päältä". Noh varaudun sitten kumpaankin :) Ap
[/quote]Miten siihen pitää varautua olipa kumpi vaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän