Armeijan pukukoodi on paljon helpompi kuin Finnairin lentoemäntien
"Hameen tai mekon kanssa on käytettävä sukkahousuja, jotka ovat 20 tai 40 denierin vahvuiset."
"Nappikorvakorujen lisäksi myös korvarenkaat ovat sallittuja, kunhan niiden halkaisija on korkeintaan 12 millimetriä."
"Sormuksia saa olla korkeintaan neljä, mutta peukalosormukset ovat kiellettyjä."
"Tekoripset tai ripsenpidennykset saavat olla maksimissaan 12 millimetrin mittaiset."
"Kynsien pituus ei saa ylittää yhtä kolmasosaa kynsipedin pituudesta"
Jne. jne.
https://www.iltalehti.fi/matkajutut/a/6a5d67f8-3885-482e-910f-3593590fd…
Enpä kyllä itse näin miehenä haluaisi ryhtyä lentoemännäksi. Pakollinen kynsilakka nimittäin menisi sietokyvyn yli.
Kommentit (58)
Kynsilakka pakollista? Ihan älytön sääntö. Kyllä pitäisi saada itse päättää, laittaako mitään meikkejä yms. vai ei. Kyllä voi olla huoliteltu ilman maalejakin.
Väritön kynsilakka on ihan ok ja lujittaa kynsiä.
Mikäs ongelma tuossa. Lentoemännän töihin ei ole pakko hakea. Hakijat kyllä tietävät vaatimukset. Olin vaihtarina maassa, jossa käytetään koulupukua. Monet noista ohjeista kuulostavat hyvin samanlaisilta kuin koulupukuun liittyvät säännöt.
Armeijassa ei saa käyttää sukkahousuja ollenkaan, tekoripsillekin on nollatoleranssi
"tatuoinnit on peitettävä joko meikin tai ihoteipin avulla"
Kynsilakkasääntö on outo. Miksi ihmeessä pakollinen? Turhaa kemikaalikuormaa.
Vierailija kirjoitti:
"tatuoinnit on peitettävä joko meikin tai ihoteipin avulla"
Niin, aasialaiset eivät halua olla rikollisten palveltavana lennolla.
Vierailija kirjoitti:
Jos perustelu on tuo niin sitten pitäisi olla pakollinen stuertille myös.
Vierailija kirjoitti:
Kynsilakka pakollista? Ihan älytön sääntö. Kyllä pitäisi saada itse päättää, laittaako mitään meikkejä yms. vai ei. Kyllä voi olla huoliteltu ilman maalejakin.
Kyllä: "Kynsilakka sen sijaan on Ninni Rebecan mukaan pakollista, mutta työntekijän halutessa se saa olla kirkasta."
Vierailija kirjoitti:
Kynsilakkasääntö on outo. Miksi ihmeessä pakollinen? Turhaa kemikaalikuormaa.
Jos on ajateltu, että kädet näyttävät huolitelluilta tarjoillessa ruokia ja juomia.
Ai kauhee ku joku naamatatuoitu ois teippiä täynnä, muumio 😅
Ap, miehet on tietty stuertteja eikä lentoemäntiä, molemmilla oma pukeutumiskoodi :D
Kai kaula ym tatuoinnit joita ei voi vaatteilla peittää ovat kiellettyjä?
Vierailija kirjoitti:
Asetonin käyttö taas haurastuttaa, joten plusmiinusnolla.
Vierailija kirjoitti:
Kai kaula ym tatuoinnit joita ei voi vaatteilla peittää ovat kiellettyjä?
Tatuoinnit ei saa näkyä missään tilanteessa eikä saa olla mitään naamalävistyksiä
Vierailija kirjoitti:
Armeijassa ei saa käyttää sukkahousuja ollenkaan, tekoripsillekin on nollatoleranssi
Ei ainakaan minun armeija-aikana sukkahousut olleet kielletty. Armeijan vaatteiden alla sai käyttää mitä vain omia vaatteita, ml. suklahousut, kunhan ne eivät näkyneet.
Armeijan pukukooodissa ei sovelleta mitään, käsky on käsky sellaisenaan ja sitä noudatetaan.
Kynsilakka ei ole asiakkaan kannalta hygieenistä, keittiötyössäkin yleensä kielletty.
Minkä väristä kynsilakkaa stuertin pitää käyttää?