Onko teillä kaikki hiukset samanlaista tekstuuria vai löytyykö päästäsi ihan eri tekstuureja?
Multa löytyy sekä tekstuureja että värejä laidasta laitaan. On sileää ja ohutta, on tummaa ja paksua, on karheaa ja kiharaa. Kun viimeksi leikkasin hiukset muutaman millin pituuteen, päässä näkyi selvästi tummempia läiskiä. Se oli hassun näköistä kyllä. Nyt on pitkät hiukset ja hauska löytää päästä noita eri tekstuureja.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisenä hiuksesi alkoivat olla noin sekalainen joukko?
En tiedä! Mulla on ollut niin erilaisia hiustyylejä, että vaikea sanoa. On ollut pitkää ja lyhyttä. Kun mulla oli nuorena pitkät hiukset, ne oli värjätyt, enkä muutenkaan kiinnittänyt hiusten tekstuuriin huomiota. Lyhyetkin hiukset olivat värjätyt, kunnes lopetin värjäämisen vuonna 2004. Silloin huomasin ne läiskät. Voi tietenkin olla, että hiukset alkoivat silloin tummua läiskittäin, eikä läiskiä enää löytyisi. Aloin kiinnittää tekstuuriin huomiota enemmän vasta, kun kasvatin kolmatta kertaa pitkät hiukset. Voi tietenkin olla, että muutos tekstuureihin on tullut vasta lasten saamisen myötä.
Ap
Saattaa olla, että päänahan hiustupet muistavat sinun olleen raskana (ja imettäneen), siis kokivat sen "fundamentaalisesti"! 🥴 Nämä ilmiöt ovat jänniä vihjeitä kehon toimintaperiaatteisra!
Vierailija kirjoitti:
Päälaelta lähtevät hiukset kannattaa suoristaa, niin ulkonäkö on huomattavasti siistimpi. Minulla on hiuslaatu, joka kihartuu sateella, joten tiedän miltä näyttää, kun jokainen hius käyttäytyy yksilöllisesti..!
Mulla tekstuurit eivät näy muuta kuin yksittäisissä hiuksissa. Kun hiukset ovat auki, ne näyttävät suorilta, vähän taipuisilta. Mutta jos tekstuurit näkyisivät, epäilen, että viitsisin hiuksia suoristella :D Olen aika laiska ulkonäön suhteen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisenä hiuksesi alkoivat olla noin sekalainen joukko?
En tiedä! Mulla on ollut niin erilaisia hiustyylejä, että vaikea sanoa. On ollut pitkää ja lyhyttä. Kun mulla oli nuorena pitkät hiukset, ne oli värjätyt, enkä muutenkaan kiinnittänyt hiusten tekstuuriin huomiota. Lyhyetkin hiukset olivat värjätyt, kunnes lopetin värjäämisen vuonna 2004. Silloin huomasin ne läiskät. Voi tietenkin olla, että hiukset alkoivat silloin tummua läiskittäin, eikä läiskiä enää löytyisi. Aloin kiinnittää tekstuuriin huomiota enemmän vasta, kun kasvatin kolmatta kertaa pitkät hiukset. Voi tietenkin olla, että muutos tekstuureihin on tullut vasta lasten saamisen myötä.
Ap
Saattaa olla, että päänahan hiustupet muistavat sinun olleen raskana (ja imettäneen), siis kokivat sen "fundamentaalisesti"! 🥴 Nämä ilmiöt ovat jänniä vihjeitä kehon toimintaperiaatteisra!
Voi olla tosiaan, että hormonitoiminta muutti hiustuppia! En tiedä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen karhea hius on rakenteeltaan, tarkemmin katsottuna?
Mulla ne karheat hiukset ovat kiharia. Mutta sitten on joitain yksittäisiä, tosi tummia ja paksuja hiuksia, jotka eivät ole välttämättä kiharia. Mulla on sellaiset keskiruskeat hiukset, mutta jokunen melkein musta tulee välillä vastaan.
Ap
Henkilöt joilla on kuvailemasi kaltaisia hiuksia ovat sanoneet, että karheimmissa hiuksissa on välillä ohuempia kohtia. Ja hius saattaa olla hieman litteä!
Joo! Kun vetää irtohiusta sormiensa läpi, siinä tuntuu tosiaan erilaisia kohtia. Litteydestä en osaa sanoa, en ole ainakaan huomannut.
Ap
Olisi mielenkiintoista nähdä rakenne mikroskoopilla. Onko rakenteessa jokin korrelaatio ovulaatio-kiertoon?
Epäilen, että olisi korrelaatiota kuukautiskiertoon – hius kasvaa sen 1–1,5 cm kuussa, ja nuo vaihtelevat jaksot rakenteessa ovat huomattavasti pitempiä!
Mä oon harkinnut, että ostaisin mikroskoopin lapsille. Eivät ne lapsille tarkoitetut kovin tehokkaita ole, mutta varmasti sellaisellakin jotain näkisi.
Ap
Ai pidempiä, sepä jännä. No onko korrelaatiota verenpaineen huomattaviin muutoksiin, jos sellaisia on? (Näkyy ehkä kynsissä lommoina.)
Säästä karkeimmat hiukset, jotta pääset tutkimaan niitä, tai joku muu ne tutkisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päälaelta lähtevät hiukset kannattaa suoristaa, niin ulkonäkö on huomattavasti siistimpi. Minulla on hiuslaatu, joka kihartuu sateella, joten tiedän miltä näyttää, kun jokainen hius käyttäytyy yksilöllisesti..!
Mulla tekstuurit eivät näy muuta kuin yksittäisissä hiuksissa. Kun hiukset ovat auki, ne näyttävät suorilta, vähän taipuisilta. Mutta jos tekstuurit näkyisivät, epäilen, että viitsisin hiuksia suoristella :D Olen aika laiska ulkonäön suhteen.
Ap
Joo, no ehkä vain juhlia varten, jos sellaisia on... Muutamakin "käkkyrä" sojottamasta normaaleista hiuksista on suuri tyylivirhe.
Ehkä haluat leikata ne karheimnat, päälimmäiset pois - tai vetää tupin kanssa, tutkimusta varten. Mutta jos niitä karheita alkaa olla yhä enemmän ei kannata. Eikä ilmeisesti sinua edes häiritse?
Joku komnentoi tässä ketjussa ap:lle, "Susta tulee hevonen." 😅 https://www.vauva.fi/keskustelu/4501021/ketju/miksi_hiusten_joukossa_va…
Vierailija kirjoitti:
Kyllä löytyy. Osa hiuksista on selkeästi kiharaa (hiustyyppi on muutenkin siihen taipuvainen - heh, pun intended). Valkoiset hiukset ovat tosi karkeita. Hiukset on peppuun asti pitkät.
Ihan sama mulla. Löytyy ihan kaikkea. Ohkaisista blondihiuksista oikein sellaisiin punaisiin paksuihin jouhiin. Jokunen karhea harmaakin jo joukossa. Osa suoraa, osa melkein korkkiruuvia. Myös minulla on melkein peppuun ulottuva pitkä tukka, ja on aina ollutkin. En tiedä, miten hullunkuriselta näyttäisin, jos hiukset olisivat lyhyet.
Kasvaako sinulla yhtään "viiksikarvoja", siis normaalua hentoa ihokarvoitusta tummempia karvoja ylähuulen laidoilla? Jos kasvaa, onko karvojen määrässä eroa oikealla ja vasemmalla puolella?
Epäilen, että olisi korrelaatiota kuukautiskiertoon – hius kasvaa sen 1–1,5 cm kuussa, ja nuo vaihtelevat jaksot rakenteessa ovat huomattavasti pitempiä!
Mä oon harkinnut, että ostaisin mikroskoopin lapsille. Eivät ne lapsille tarkoitetut kovin tehokkaita ole, mutta varmasti sellaisellakin jotain näkisi.
Ap