Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joilla vaikea siskosuhde?

Vierailija
08.08.2015 |

Mulla on alkanut mennä hermot siskoni kanssa. Hän on pienestä asti saanut kaiken periksi. Nyt aikuisena hänestä on tullut todella hankala ja hän pyörittää vanhempiani miten sattuu. Kuinka ollakaan minulle jää kaikki velvollisuudet iäkkäiden vanhempien asioiden hoidosta jne. Tyyppi vaan jaksaa valittaa ja leikkiä uhria, vaikka on jo äiti ja aikuinen. Vanhemmille on ihan turha purnata, ja enkä viitsisikään vaivata vanhoja ihmisiä, mutta aikoinaan, kun yritin asiasta sanoa, niin kuinkas ollakaan asiasta ei haluttu kuullakaan. Mitä tehdä?

Onko muita, joita v******ttaa oma sisko tai veli? Onko muuta vaihtoehtoa kuin viilentää välejä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vituta enää, katkaisin välit 5 vuotta sitten, en vastaa puheluihin, postit heitän suoraan roskin. Jaksoin sen temppuja ja vittuiluja liian kauan. Näin on hyvä.

Vierailija
2/10 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta jonakin päivänä yhteiskunta ymmärtää rakkautemme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, että minulla olisi sisko. Kaikilla tuntemillani naisilla on tosi mukavat siskot. Itselläni on vain kolme veljeä, joita ei kiinnosta minun elämäni yhtään. Onneksi minulla on hyviä ystäviä.

Vierailija
4/10 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pane siskoasi, jo on nyt jumalauta.

Vierailija
5/10 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein ees ymmärrä miksi meillä on niin huonot välit. Se joskus kännissä avautui olevansa kateellinen, mutta en tiiä sitten. Juttelu ja yhteydenpito menee välillä ok, sit se muuttuu ihan hirveäksi mua kohtaan kun sillä on omassa elämässä jotain stressiä. Se alkaa ilkeilemään mulle ja sitten suurieleisesti katkaisee välit ja muutaman kuukauden päästä on taas niinku mitään ei ois tapahtunutkaan. Oon alkanut kypsyä tähän hommaan jo. Esim. käytiin sen kihlajaisissa mihin se halus järkätä tarjoilut ite ja sitten heti ku tultiin sisälle niin alkoi vittuilu vieraiden kuullen. Siis mitä helvettiä? Miksi kutsui mut jos ei halunnut mua sinne? Oli se vissiin stressaantunut, mutta kai ihminen osaa aikuisena olla purkamatta omaa stressiään muihin? En tiiä pitäiskö seuraavalla kerralla kun se ottaa yhteyttä vaan ignorata. 

Vierailija
6/10 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään olisin siskoni ystävä mutta ei onnistu. Kieroilu, kettuilu, kiristäminen, en jaksa enää, monta kymmentä vuotta jaksoinkin. En tiedä miten hän selittää ystävilleen "katoamiseni".

Vierailija
7/10 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Välillä jopa olin sen kanssa tekemisissä, mutta lopulta kyllästyin siihen, että itse sain aina olla ottamassa yhteyttä, järjestämässä ja pettymässä sovittujen asioiden perumiseen. Epäsosiaalisuus, pihiys, mielenterveysongelmat ja jatkuvat ongelmiin hakeutuminen veivät kaiken energian. Nykyään on helpompi olla, kun ei olla vaan tekemisissä. Onhan se surullista, sydäntäsärkevää suorastaan kun kuulee miten upeita siskosuhteita "kaikilla"on, mutta ei auta surkutella. Onneksi on ystäviä sekä muita lähisukulaisia, joiden kanssa on tasapainoinen ja vuorovaikutuksellinen suhde.

Vierailija
8/10 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko valittaa, soittaa, tekstailee koko ajan. Se haukkuu miestään, vanhempiamme ja ihan kaikkea mahdollista. En ole ikinä tavannut ketään yhtä negatiivista ihmistä. Olen nyt alkanut ottaa etäisyyttä häneen ja tietenkin pommitus on hänen puoleltaan pahentunut. Helppoa ei ole, mutta ihan oman jaksamiseni takia on pakko vähentää yhteydenpitoa.

Vierailija
9/10 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni inhottavin puoli on syyllistäminen. Hän syyllistää kaikkia ja kaikkea omista vastoinkäymisistään. Hän on jopa syyllistänyt minua siitä, että olen vaatinut häntä maksamaan antamani rahalainan takaisin. Siis jotain aivan absurdia. Miten te olette jaksaneet katkaista/viilentää välit? Ap

Vierailija
10/10 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin päädyin katkaisemaan välit ja helpotti kyllä heti. Toki se vieläkin onnistuu välillä jotenki pienesti sabotoimaan mun elämää muiden sukulaisten kautta, mut ihan sama. Muakin harmittaa kun kuulen muiden ihanista sisko-suhteista. Onneksi on veljet joiden kanssa hyvät välit :) 

Ja se välien katkaisu kävi ihan vaan niin, etten enää ottanu yhteyttä, en tervehtinyt, ostanut joululahjaa yms. Ns. pakolliset keskustelut minimaalisia. Eikä siskokaan ole ollut kova ottamaan yhteyttä, että silleen ehkä helposti menny. Enkä tietty oo mihinkään juhliin kutsunut, se tietysti piti selittää lähimmille sukulaisille. Toiset ymmärsivät ja toiset eivät. Pysykää lujina vaan, ei tosiaan tarvi kaikkea kestää vaikka ois kuin sukua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi