Joko mielestäsi voi matkustaa ulkomaille lomalle koronasta huolimatta?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Koronaa on enemmän kuin koskaan ainakin Suomessa.
Korona voi tulla uudelleen.
Kyllä se on vaan enää sellainen pikku flunsssa,jota ei yhdenkään ihmisen tarvitse pelätä.Tunnen/tiedän.200 ihmistä,jolla ollut korona ja ei kyllä ole juuri mitään tavallista tautia kummempaa oiretta ollut.Jopa hyvin lieviä oireita.Pelko pois ja rohkeasti kohti elämää,mitä vaan voi tulla ja tapahtua.Joillekin on korona tullut kaksi kertaa,kuten muutkin flunssat,kun vähän muuttuvat,mutta vieläkin lievempänä kuin alkuperäinen tauti,sillä elimistö tunnistaa viruksen,jota vastaa se on jo aiemmin puolustautunut.Ja vaikkei virus olisi ihan sama,niin siltikin meidän puolustajasolut osaavat muuntua puolustamaan uutta virusta vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Maailmantilanteen takia en itse matkustaisi juuri nyt. Euroopan tilanne on turhan hauras. En tuntisi oloani matkalla mukavaksi lomamatkalla tietäessäni, miten miljoonat ihmiset ovat juuri lähteneet pakolaisiksi. Korona ei enää niin pelota, kun sen jo kertaalleen sairastin.
Surulliseksi menee elämä, jos kaikki piristys pitää kieltää itseltään, kun jossain menee jollain huonosti…
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku, onko Espanjassa ja Italiassa vielä maskipakkoja?
Ulkona ei ole, eikä ole ollutkaan. Joissain sisätiloissa on.
Ai jaa. Kaupoissa kyllä maskit päällä, kahviloissa ja ravintoloissa maskit + rokotepassi kysytään aina. Monilla myös ulkona maskit.
Näin Italiassa 11-12/21 ja 2/22
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me lähdetään kohta kanarialle 🤗
Me ollaan täällä Teneriffalla. Todella hyvä tilanne Suomeen verrattuna.🌴
Tervetuloa ja mukavaa lomaa teille!🌞
Tulossa Teneriffalle juuri, P l Americas. Saakohan siellä noita FFP2 suojia miten hyvin vai täytyykö pakata kaikki mukaan ?
Vierailija kirjoitti:
Maailmantilanteen takia en itse matkustaisi juuri nyt. Euroopan tilanne on turhan hauras. En tuntisi oloani matkalla mukavaksi lomamatkalla tietäessäni, miten miljoonat ihmiset ovat juuri lähteneet pakolaisiksi. Korona ei enää niin pelota, kun sen jo kertaalleen sairastin.
Maailmantilanne kun on nyt tämä, niin minua ei todellakaan huolettaisi lähteä Venäjän naapurista pois hetkeksi, esim. Espanjaan.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheessä kaikilla oli korona helmikuussa. Nyt en näe mitään syytä, koronan suhteen, miksi emme voisi matkustaa. Varmasti emme sairastu tai tartuta ketään tässä lähiaikoina.
😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmantilanne kun on nyt tämä, niin minua ei todellakaan huolettaisi lähteä Venäjän naapurista pois hetkeksi, esim. Espanjaan.
Ei huoleta, päin vastoin saatan katsella nyt minäkin lähtiessäni kakkosasuntoa Espanjasta.
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa. Kaupoissa kyllä maskit päällä, kahviloissa ja ravintoloissa maskit + rokotepassi kysytään aina. Monilla myös ulkona maskit.
Vaihtelee vissiin alueittain tai ajoittain. 7/20 kaupassa ja museoissa piti käyttää maskia, mutta hotellissa ulkotiloista puhumattakaan ei ollut. Rokotepassia ei kysytty missään, se varmaan tuli vasta myöhemmin.
Lisäksi on hyvä huomata, että pääkaupunkiseudun joukkoliikenteessäkin oli sanktioimaton "maskipakko", josta kukaan ei kuitenkaan huomauttanut. Samoin väitti opas olevan Espanjassa ulkona, mutta vain alle 10% käytti, kun sitä ei valvottu. Sellainen pakko on yhtä tyhjän kanssa. Jopa Tukholmassa näin pari viikkoa sitten ulkona yhden maskinkäyttäjän.
Yllätyksiin ja viivästyksiin kannattaa ainakin henkisesti varautua, jos tauti iskee matkoilla.
Koronan kannalta voisin matkustaa, mutta sodan takia en haluaisi matkustaa juuri nyt.
Vierailija kirjoitti:
Koronan kannalta voisin matkustaa, mutta sodan takia en haluaisi matkustaa juuri nyt.
Miten sota Ukrainassa vaikuttaisi esimerkiksi lomamatkaan Espanjaan?
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtelee vissiin alueittain tai ajoittain. 7/20 kaupassa ja museoissa piti käyttää maskia, mutta hotellissa ulkotiloista puhumattakaan ei ollut. Rokotepassia ei kysytty missään, se varmaan tuli vasta myöhemmin.
Lisäksi on hyvä huomata, että pääkaupunkiseudun joukkoliikenteessäkin oli sanktioimaton "maskipakko", josta kukaan ei kuitenkaan huomauttanut. Samoin väitti opas olevan Espanjassa ulkona, mutta vain alle 10% käytti, kun sitä ei valvottu. Sellainen pakko on yhtä tyhjän kanssa. Jopa Tukholmassa näin pari viikkoa sitten ulkona yhden maskinkäyttäjän.
No tuosta käynnistäsi on lähes 2v aikaa. Italiassa oli todella paha tilanne tuon jälkeen kuten varmaan tiedät, oli ulkonaliikkumiskieltoa yms totaalirajoituksia. Se että siellä nyt on hyvä tilanne johtuu juuri noista rajoituksista ja siitä että ihmiset niitä noudattaa. Rokotepassin QR koodi tosiaan skannataan yhä ravintoloissa, sisälle ei saa mennä ennen sitä. Jos ei ole passia syöt ulkona.
Jopa torimyyjillä oli ulkona maskit päällä. Tuoreimmasta käynnistä tosiaan vasta 1,5vkoa.
Ihan uteliaisuudesta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Euroopassa on ollut sotia 2000 luvulla eikä kukaan ole vauhkonnut kuten nyt. Kroatiassa 90 luvulla, Ukrainassa 2014, Makedoniassa 2001. Varmaan muitakin selkkauksia.
Kukaan ei hätäile Syyrian tai Afganistanin takia (ne on niiiiiiin kaukana, ei liity meihin....)
Vierailija kirjoitti:
Lentopelkoinen olen muutenkin, mutta tässä maailmantilanteessa olen varma, että Putte pommittaisi alas sen lentokoneen millä lentäisin Espanjaan.
Barcelonassa kolme viikkoa sitten maskipakko sisällä. Ulkoa oli juuri poistunut. Ulkonakin näkyi paljon maskeja. Koronapassi käytössä kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentopelkoinen olen muutenkin, mutta tässä maailmantilanteessa olen varma, että Putte pommittaisi alas sen lentokoneen millä lentäisin Espanjaan.
Lentokoneiden reitit on muutettu lännemmäs. Esim oma lento Milanoon menee normaalisti Puolan yli ja nyt Saksan ja Itävallan yli. Putella ei ole mitään asiaa Euroopan puolelle
Olin juuri 3 viikkoa Italiassa ja Ranskassa. Italiassa kaikilla oli maski ja koronapassi piti näyttää aina, kun meni mihin tahansa sisätiloihin. Ranskassa oli rennompi suhtautuminen koronapassiin mutta maskit kaikkialla. Oloni oli turvallisempi kuin koti-Prismassa.
Jotenkin idioottia ajatella, et koronan saisi vain ulkomailla, kun sen Suomessa saa paljon suuremmalla todennäköisyydellä.
Ja miksi ihmiset eivät matkustaneet viime kesänä, kun koronaa oli Euroopassa häviävän pieni määrä, monella jo loppukesästä kaksi piikkiä, jotka vielä estivät hyvin jopa koronan tarttumisen.
Voihan sitä odottaa koko loppuelämän, milloin olisi hyvä aika reissata. Itse olen tehnyt 10 ulkomaan matkaa v. 2020 ja 2021 ja pysynyt terveenä, koska "osaajat osaa" reissata myös korona-aikana.