Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla työmatka 1,5-2 km, miten kuljette työmatkan?

Vierailija
08.08.2015 |

Miten kesällä ja miten talvella? Kesäisin menen pyörällä ja talvisib kävellen.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussilla, kerran täytyy vain vaihtaa.

Vierailija
2/38 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumettomaan/jäättömään aikaan fillarilla, muuten kävellen tai sporalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina autolla.

Vierailija
4/38 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää myöntää, mutta kuljen autolla. :( Haluan aamulla nukkua niin pitkän kuin mahdollista ja illalla haluan vain mahdollisimman äkkiä töistä pois. :/

Vierailija
5/38 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilen tai kävelen aina.

Vierailija
6/38 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeen lyhyt työmatka :) itellä menee puolitoista tuntia suuntaansa pk-seudulla bussi-juna-ratikka yhdistelmällä. 

Vierailija
7/38 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 20:32"]Hävettää myöntää, mutta kuljen autolla. :( Haluan aamulla nukkua niin pitkän kuin mahdollista ja illalla haluan vain mahdollisimman äkkiä töistä pois. :/
[/quote]

Mulla ainakin menee toi 1,5 km nopeammin pyörällä kuin autolla. Koitapa joskus itekin kuinka paljon ajassa muka säästät. :)

T: 6

Vierailija
8/38 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fillaria en omista niin kävelen tai otan taksin. Autoakaan ei ole. Mutta täällä saakin taksin nopeammin kuin Suomessa.

Vierailija
9/38 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin kävellen tai pyörällä, vähän säästä riippuen ja tietysti sekin vaikuttaa minne on menossa työpäivän jälkeen. Harvoin tuli autoa käytettyä, kun oli noin lyhyt työmatka.

Vierailija
10/38 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörällä aina kun mahdollista. Sään, kelin tai muiden menojen estäessä pyöräilyn, kävelen.

Vierailija
11/38 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes aina pyörällä, joskus harvoin kävellen.

Vierailija
12/38 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen pyörällä. Jos pitää kuskata lapset tai tarvitsen autoa työpäivän aikana, niin sitten autolla.

Vierailija
13/38 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörällä tai kävelen!

Auto on, mutta se on ihan muita tarpeita varten. Bussi kulkee ovelta ovelle myös, mutta enpä ole näinä vuosina kuin pari kertaa siihen hypännyt. 

Suosittelen kaikille työmatkojen taittamista jalan. Joka päivä kuitenkin hyötyliikuntaa ihan huomaamatta minullekin tulee sellainen kolme kilsaa ja kaupan kautta nelisen kilsaa reipasta kävelyä. 

Se on viikkotasolla paljon enemmän kuin pari kertaa viikossa jossain tennistunnilla huhkimista. 

Vierailija
14/38 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen. Lasten päiväkoti on työpaikkani vieressä joten myös lapset kävelee. Matkaa aika tasan 1.5km.

Vierailija
15/38 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, että hyötyliikuntana hyvä vaikka se pari kilometriä suuntaansa, tekee kuitenkin joka arkipäivä 4 km. Viikossa 20 km!

Vierailija
16/38 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosin helikopteria vaikka matka villaltani toimistolle on vain puoli kilometriä.

Vierailija
17/38 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 20:32"]Hävettää myöntää, mutta kuljen autolla. :( Haluan aamulla nukkua niin pitkän kuin mahdollista ja illalla haluan vain mahdollisimman äkkiä töistä pois. :/
[/quote]

Mulla ainakin menee toi 1,5 km nopeammin pyörällä kuin autolla. Koitapa joskus itekin kuinka paljon ajassa muka säästät. :)

[/quote]

No, mun työmatka on 2,5km ja se on melkein kokonaan moottoritietä, joten autolla menee 5min matkaan, kävellen about puoli tuntia, joten ajansäästö on tässä tilanteessa merkittävä. :D

Mutta sen myönnän, että on noloa käyttää autoa noin lyhyeen matkaan. :/ Jotenkin töihin on vaan aamulla niin vaikea lähteä, ettei mulla ole koskaan aikaa kävellä kun lähden kotoa just sen 5min ennen töiden alkua. (Paska duuni, joka ahdistaa ihan valtavasti.)

-5-

Vierailija
18/38 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörällä tai kävellen.

Vierailija
19/38 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 20:32"]Hävettää myöntää, mutta kuljen autolla. :( Haluan aamulla nukkua niin pitkän kuin mahdollista ja illalla haluan vain mahdollisimman äkkiä töistä pois. :/
[/quote]

[/quote]

No, mun työmatka on 2,5km ja se on melkein kokonaan moottoritietä, joten autolla menee 5min matkaan, kävellen about puoli tuntia, joten ajansäästö on tässä tilanteessa merkittävä. :D

Mutta sen myönnän, että on noloa käyttää autoa noin lyhyeen matkaan. :/ Jotenkin töihin on vaan aamulla niin vaikea lähteä, ettei mulla ole koskaan aikaa kävellä kun lähden kotoa just sen 5min ennen töiden alkua. (Paska duuni, joka ahdistaa ihan valtavasti.)

-5-
[/quote]

Okei moottoritiellä ehkä onkin jo ajallisesti merkitystä. Jostain muistan lukeneeni, että perus keskusta-alueella jopa kolmen kilometrin matka olisi mahdollisesti pyörällä nopeampi tai yhtä nopea kuin autolla.

-6

Vierailija
20/38 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 20:32"]Hävettää myöntää, mutta kuljen autolla. :( Haluan aamulla nukkua niin pitkän kuin mahdollista ja illalla haluan vain mahdollisimman äkkiä töistä pois. :/
[/quote]

[/quote]

-5-
[/quote]

Okei moottoritiellä ehkä onkin jo ajallisesti merkitystä. Jostain muistan lukeneeni, että perus keskusta-alueella jopa kolmen kilometrin matka olisi mahdollisesti pyörällä nopeampi tai yhtä nopea kuin autolla.

-6
[/quote]

Joo toi on kyllä varmasti totta. :) Jos on keskustasta kyse, niin siellä pätee sanonta "kävellen olisit jo perillä". :D Autolla kun joutuu jumittamaan ruuhkissa ja liikennevaloissa yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän