Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko lähettänyt koskaan lennätinviestiä?

Vierailija
29.09.2026 |

Katselin vanhoja kuvia ja 70-luvun postin rakennuksessa mainostettiin lennätintä. Miten se toimi? 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/11 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkettä? Kyllä olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lennätti viestin vastaanottajalle. Itse olen nähnyt montakin lennätinviestiä, esimerkiksi erilaisissa dokumenteissa ja elokuvissa.

Vierailija
4/11 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin kaalimadosta lennättimen..Hyvin lentää !

Vierailija
5/11 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vaihto-oppilaana USA:ssa 1980-luvulla ja sieltä laitoin joitakin onnittelusähkeitä sukulaisille. Puhelut kun olivat ihan hirveän kalliita.

Vierailija
6/11 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkettä? Kyllä olen.

Miten se käytännössä tapahtui? Annatko konttorissa vastaanottajan nimen ja osoitteen? Miten vastaanottaja vastaanottaa sen?

Vierailija
7/11 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennätin meni muodista kauan ennen syntymääni

Vierailija
8/11 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä stop

Vierailija
9/11 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se lennätti viestin vastaanottajalle. Itse olen nähnyt montakin lennätinviestiä, esimerkiksi erilaisissa dokumenteissa ja elokuvissa.

Olen toki itsekin nähnyt elokuvia, mutta epäilen mahtoiko se Suomessakin vielä 70-luvulla toimia samalla tavalla kuin 50-luvun mustavalkoelokuvissa. Eli vaikka hotellin ravintolaan ilmestyy mies puvussa "sir, teille on sähke".

Vierailija
10/11 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan sinne missä oli lähin lennätin. Siellä kirjoitti paperille ja toimitti kirjeenä vastaanottajalle.

Vierailija
11/11 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan sinne missä oli lähin lennätin. Siellä kirjoitti paperille ja toimitti kirjeenä vastaanottajalle.

Ja miten se siellä postin päässä annettiin? Sanelitko sen asiakaspalvelijalle vai pitikö täyttää joku lomake mihin se kirjoitettiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän