Voiko lihasjumi aiheuttaa rytmihäiriöitä?
Minulla on pitkään ollut selkä, niska ja hartiat todella jumissa. Rytmihäiriöitä on ollut ja niille löytynee montakin syytä mm. stressi, ahdistus, alhainen ferritiini jne. Testit on otettu mm. Holter ja ne todettiin vaarattomiksi ja siihen haluan luottaa, vaikka tietysti pelottaa. Joskus rinnassa tuntuu muljahdus etenkin jos kyykistyn ja nyt iski jokin kova kipu rintaan joka tuntuu vain jos hengitän syvään tai teen äkkinäisen liikkeen. Voiko yläselän alueella olevat jumit aiheuttaa noita muljahduksia jos rintalasta ja muutenkin lihakset ovat todella jumissa ja painavat yläkroppaa kasaan? Ahdistaa.
Kommentit (26)
Sun täytyy AP alkaa hoitaa itseäsi lempeästi. Ihan pelkkä syvään hengittelykin auttaa, jopa lihasjumeihin hiukan. Nuo sydänmyljahtelut johtuu ahdistuksesta ja lihasjumeista, kaikki on yhteydessä toisiinsa. Kun kelit vähän helpottaa, mites olisi rauhallinen metsäkävely, samoilu, päivittäin? Ja vaikka puiden halailu :)
Kuntosalille jumppaan,useita kertoja viikossa.
Eka rauhallisemmin toki.
Nykyään tules-vaivoja jo alakoululaisillakin.
Suosittelen hermoratahierontaa. Tuollaiset jumit heijastelee aika laajalle alueelle, mutta yleensä niiden "juuri" on rintarangan hermopisteissä ja sellaisesta heijastelee myös sydämeen.
Minulla oli liki täysjumi niska, hartiat ja yläselkä alueilla ja yhdellä käsittelyllä koko alue "aukesi" ja pysyi kauan kivuttomana.
Tässä on lainaus wikistä:
"Hermoratahieronta on hierontamenetelmä, joissa arkoja sidekudosalueita hoidetaan etenemällä tiettyjä reittejä pitkin.. Hermoratahieronta kuuluu vaihtoehtohoitoihin, ja se on lähtöisin Suomesta. Suomessa hermoratahierontaa on harjoitettu noin 40 vuoden ajan."
Se on siis "vaihtoehtohoitoa", mutta se toimii.
Hieronta ratkaisee oireen yleensä vaa, palaa sitte takas samaan pisteeseen kun ei itse tee muutoksia .
Auttaisiko sinua Sirtalud lihasten rentouttajaläake ja kylmägeeli ?
Kyllä voi ,aiheuttaa kaikenlaista ongelmaa.Kävin itse viime vuonna koko aika lääkärissä ja kuvattiin koko keho ,verikokeita ym ..Niska ,kädet ,selkä koko aika niin jumissa ettei mitään järkeä. Eikä aukea hieronnalla ym ym mitä kaikki jauhaa. 2 kertaa vauhdilla päivystykseen kun luulin että tulee joku kohtaus kun en pystynyt nukkumaan enää kuin mahallani..Siellä sitten sydänfilmi,keuhkokuva -ei mitään...joten sitten yksi lääkäri sanoi se on fibroa ja siihen päälle stressi ,ahdistus on ollut kaikenlaista todella paljon viimeisen 3 vuoden aikana.Lisäksi on tutkittu vatsa ,ruokatorvi +sisäelimet koska närästystä jatkuvasti -ei löytynyt mitään kuulemma fibro,stressi ,jumit aiheuttaa sitäkin ongelmaa. Sairaanhoitaja tuttavani kertoi että moni menee päivystykseen kun luulevat että sydänkohtaus mutta kaikki tutkitaan eikä mitään löydy ja selitys on että lihakset ovat todella jumissa.