Tinkijät :(
Koittakaa hyvät asiakkaat ymmärtää, että perus rivimyyjillä/aspoilla ei ole minkäänlaisia valtuuksia myöntää alennuksia tai "pyöristää" loppusummaa. Erikoisliikkeet on sitten (kai?) erikseen, etenkin jos tekee suurempia hankintoja.
On oikeasti uuvuttavaa, kun sitä alennusta vongutaan nykyään jatkuvasti ihan marketeissa ja kahviloissakin. Tokihan se olisi kiva myönnellä alennuksia mukaville asiakkaille (mukavat eivät näitä kyllä edes kinua) ja omille kavereille tulisikin sitten oikein roima hinnan "viilaus" alakanttiin.
Muovikassitkin pitäisi saada ilmaiseksi, vaikka hinta on selkeästi siinä esillä. Ja tokihan kahviloissa santsikuppi (jonka äärellä istua taas tuntikausia) kuuluu asiakkaan mielestä hintaan, vaikka senkin hinta on hyvin näkyvillä. Muovikassit ja mukillinen kahvia eivät ole yrittäjälle ilmaisia, vaikka omasta puolestani voisin niitä ilmaseksi antaakin (ei ole minulta pois, mutta ne hinnat ja käytännöt on kaikille samat).
Kiitos.
Kommentit (6)
Omalle kohdalle on osunut paljon -"viallinen tuote" joka pitää saada nyt halvemmalla- asiakkaita.
Eli vaikkapa lasagnelevy laatikosta on kulma hieman kurtussa ja kuuluu ropinaa ravisteltaessa, niin ne levyt ovat selvästi rikki. Haluan alennettuun hintaan. No, siellä on varmasti ehjiä paketteja pilvin pimein ja monesti niitä levyjä joutuu muutenkin pilkkomaan, jotta asettuvat vuokaan. Ei käy, vaan pitää jankata sitä alennusta, jota en voi antaa. Mistään et edes tiedä onko asiakas itse puristellut tuotteen ns. pilalle alennuksen toivossa.
Vain yksi esimerkki, mutta toistuu monien tuotteiden kohdalla.
Oletteko huomanneet, että kaupoissa tarjotaan pilaantuneen tuotteen tilalle usein samaa tuotetta ilman että missään vaiheessa edes ehdotettaisiin korvausta tuotevian aiheuttamasta vaivasta kun jää ruoka laittamatta ja joutuu raijaamaan tavaraa takaisin kauppaan? Sen vaivannäön korvaamisen joutuu aina itse ottamaan esille.
Jos myyjä sinulla ei ole mahdollisuutta tinkiä niin sano se selvästi ja jatka elämääsi. Esimerkiksi isompia kodinkoneita ostettaessa tinkiminen on ihan vakiojuttu. Mikäli se sinua hävettää niin häoeä rauhassa. Asian osaavat säästävät isommissa ostoksissaan varsin suuria summia.
Meillä olen yleensä laittanut anopin asialle tinkimään. On todellinen asiantuntija ja osaa ulosmitata kaiken mikä siinä tilanteessa on tehtävissä. Toimintaa on ilo seurata vierestä ;=)
Kyllä, juuri näin olen sanonut. Mitä muutakaan voisin tehdä. Se on vaan uuvuttavaa jankata samasta asiasta jatkuvasti. Normaalin ihmisen tulisi kyllä ymmärtää, missä "tinkaaminen" onnistuu ja missä ei. EI Prismassa, ravintoloissa yms. ja EHKÄ rautakaupoissa ja kodinkoneliikkeissä.
Viestistäsi päätellen, et ole koskaan ihan "rivi myyjänä" työskennellyt eli sinulta tuo pointti meni nyt vähän ohi :)
Sanot vain sadannen kerran samana päivänä asiakkaalle, että teillä on kiinteät hinnat, joista ei ole mahdollista antaa alennuksia, ja teet sen aivan yhtä ystävällisesti, kuin sille ensimmäisellekin. Sitä se asiakaspalvelu on.
Missä tuollaista esiintyy? Voi myötähäpeä :D